וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות סטודנטים לרפואה הפגינו מול בית השרה גרמן

במשך השביתה בבתי החולים של הדסה, כ-2,000 סטודנטים לרפואה לא קיבלו שעות לימוד מעשי וגם בשבוע האחרון שובשו שיעורים רבים. העתיד - לא פחות מדאיג. "נפלנו בין הכיסאות"

הפגנת סטודנטים לרפואה מול ביתו של שר האוצר יאיר לפיד, מאי 2014. אגודת הסטודנטים של האוניברסיטה העברית,
שר האוצר יאיר לפיד יוצא אל המפגינים, היום/אגודת הסטודנטים של האוניברסיטה העברית

כ-250 סטודנטים למקצועות הרפואה הפגינו הבוקר (חמישי) מול ביתם של שר החינוך שי פירון, שר האוצר יאיר לפיד, שרת הבריאות יעל גרמן ושר המדע יעקב פרי, במחאה על היעדר הסדרת מצבם בבתי החולים הדסה עין כרם והדסה הר הצופים הנמצאים כעת בתום הקפאת ההליכים לקראת פירוק. ההפגנה שהתקיימה ביוזמת אגודת הסטודנטים של האוניברסיטה העברית, נועדה "לקבל תשובות קונקרטיות לגבי עתידנו", כך אמרו המארגנים. "בתוך כל המשבר של הדסה, אנחנו נפלנו בין הכיסאות - דיברו על הרופאים, על החולים, על הממשלה, תקציבים ורק עלינו, הסטודנטים לרפואה בכל המקצועות, לא דיברו".

עוד בוואלה! חדשות:
קריסת הדסה: איפה היה הדירקטוריון?
הדסה: חוזרים לעבודה - נחתם הסכם זמני בין הצדדים
השרה גרמן הודיעה על הקמת צוות שיבחן קריסת הדסה

כאמור, בתי החולים הדסה עין כרם והדסה הר הצופים נמצאים כעת בתום הקפאת ההליכים לקראת פירוק ונתונים להחלטת בית המשפט. במהלך תקופת המו"מ בחודש פברואר האחרון, שבתו הרופאים במשך שלושה שבועות וכתוצאה מכך כ-2,000 סטודנטים לרפואה לא קיבלו שעות לימוד מעשיים. גם במהלך החודש האחרון שובשו כמה ימי לימודים בשל אי בהירות מצבם של רופאי בתי החולים. רק השבוע חתמו סגל הרופאים בשני המוסדות על עצומה כי לא ישובו לעבודתם אם יוחלט על פירוקם. עם ההכרעה ההולכת ומתקרבת של בית המשפט את גורל בתי החולים אשר תתרחש בתחילת שבוע הבא, דורשים הסטודנטים לדעת אם תתאפשר להם המשך הפרקטיקה והיכן הם עומדים.

יעל גרמן בפתחה של ישיבת הממשלה. דצמבר 2013. אלכס קולומויסקי,
רק השבוע חתמו הרופאים על עצומה כי לא ישובו לעבודתם אם יוחלט על פירוק המוסדות. שרת הבריאות, יעל גרמן/אלכס קולומויסקי

"נקטעה לנו הפרקטיקה, והשנה האקדמית לא חוזרת. לא קיבלנו את כל הימים שהחמצנו, ויום במחלקה זה יום לימודים מאד ארוך. אנחנו פשוט לא יודעים מה יהיה", אמרה אמש לי גלעד, סטודנטית לרפואה בשנה השלישית באוניברסיטה העברית. "אנחנו מאד מודאגים, אף אחד לא מדבר איתנו. מה הולך לקרות בשבוע הבא? האם מישהו הולך להבטיח לנו שאנחנו הולכים ללמוד שם?", אמרה. "בחודשים האחרונים אגודות הסטודנטים למשרות הרפואה נפגשו עם שרת הבריאות ומנכ"ל משרד הבריאות, עם נשות הדסה ועם רקטור האוניברסיטה והדיקן ולכולם מאוד חשוב שהסטודנטים ילמדו, אבל לא קיבלנו הבטחות קונקרטיות, הידיים שלהם כבולות."

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

החשש: הלימודים יתארכו מעבר לשבע שנות הלימוד

החששות העיקריים שמעלים הסטודנטים הם כיצד תראה המשך שנת הפרקטיקה שלהם, בין אם בין כותלי בית חולים הדסה או אם מחוצה לה. חלק מזערי מהסטודנטים לומדים את שנות הפרקטיקה שלהם בבית חולים שערי צדק ובבית חולים קפלן שברחובות, ושאר התלמידים המהווים למעלה משני שלישי מציבור הסטודנטים למקצועות הרפואה בארץ, משויכים לבתי החולים של הדסה. לטענתם, כאשר ביקשו להצטרף לחבריהם בבתי החולים האחרים נענו בשלילה והם חוששים שיצטרכו להשלים את לימודיהם מעבר לשבע שנות הלימוד, אם בכלל.

"גם אם הדסה תמשיך להתקיים, אנחנו חוששים שסוג ההוראה לא יהיה כמו מקודם, כי יהיו שינויים תקציביים ואולי לא ירצו ללמד או שרופאים יעזבו, ואני לא יכולה להאשים אותם, הרי הם לא מקבלים משכורת על הלימודים שלנו, הם מלמדים אותנו בין כל המטלות שלהם כרופאים במשמרת ואם עושים להם קיצוצים בתפקיד אז אי אפשר להאשים אותם", הוסיפה גלעד.

(עדכון ראשון: 23:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully