וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: ההסכם לא ישנה דבר – לא נהיה כפופים לאבו מאזן

30.4.2014 / 23:35

בכיר הארגון, מחמוד א-זהאר, אמר בריאיון ש"הפיוס לא ישפיע על עצמאותם של החמושים - שלנו או של יתר הארגונים". הוא אף דחה את טענות יו"ר הרשות שממשלת האחדות תכיר בישראל

בכיר חמאס ברצועת עזה, מחמוד א-זהאר, בריאיון לרויטרס, 29 באפריל 2014. רויטרס
מחמוד א-זהאר אמר כי חמאס ימשיך להיות אחראי לכוחותיו/רויטרס

אחד מראשי חמאס ברצועת עזה, מחמוד א-זהאר, אמר היום (רביעי) בריאיון לעיתון המצרי אל-יום א-סאבע כי למרות הסכם הפיוס שנחתם בין חמאס לפתח בשבוע שעבר, אנשי הארגון לא יהיו כפופים לרשות הפלסטינית ויישארו עצמאיים. א-זהאר אף התייחס בביטול לדבריו של אבו מאזן, שאמר כי הממשלה החדשה תכיר בישראל ובהסכמים שנחתמו עמה.

"אף חמוש בעזה לא יהיה כפוף ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן", הצהיר א-זהאר, והדגיש כי חמאס ימשיך להיות אחראי על כוחותיו, ללא קשר למנצח בבחירות הכלליות. "הסכם הפיוס לא ישפיע כלל על הכוחות החמושים, של חמאס או של ארגונים אחרים". משמעות הדבר היא שבנוסף לפעילי גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, גם חמושים חברי מנגנוני הביטחון של ממשלת חמאס ימשיכו לפעול במנותק מממשלת האחדות החדשה.

עוד ידיעות על הפיוס הפלסטיני
פרשנות: חמאס הלך על כל הקופה - ישראל עלולה להפסיד
קתרין אשטון: הממשלה הפלסטינית חייבת להכיר בישראל
ג'ון קרי מבהיר: "לא מאבדים את התקווה לשלום"

אבו מאזן – ראמללה, 26 באפריל 2014. רויטרס
"אבו מאזן משתמש בהסכם הפיוס כדי ללחוץ על ישראל"/רויטרס

א-זהאר, שהיה מעורב בשיחות הפיוס בין פתח וחמאס, הוסיף כי הצהרותיו של אבו מאזן על כך שממשלת האחדות תכיר בישראל ותכבד הסכמים קודמים, הן מחווה "חסרת ערך", משום שהממשלה החדשה תורכב מאקדמאים ללא סמכות מדינית. הוא גם הכחיש את הדיווחים שלפיהם הארגון שוקל להכיר בישראל. "למעשה, ההסכם לא ישנה את המצב, ולשרי הממשלה החדשה אין סמכות לשנות את המדיניות, שכן מדובר בממשלת מעבר", אמר בכיר החמאס.

לדברי א-זהאר, אבו מאזן החליט לפנות לפיוס מכיוון שהמשא ומתן עם ישראל בחסות אמריקנית לא הביא לתוצאות. הוא טען כי אבו מאזן מנסה "למשוך זמן" בעוד הוא נתון ללחצים בינלאומיים וכי הוא מעוניין להרכיב ממשלת טכנוקרטים. "חמאס שלח כמה מועמדים ובינתיים יחכה בסבלנות", סיכם א-זהאר. "אבו מאזן משתמש בהסכם הפיוס כדי ללחוץ על ישראל, אך הוא מודאג מאיומי ארצות הברית להקפיא את הסיוע הכלכלי לרשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully