וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה: איבדנו שליטה במזרח, נערכים לפלישה רוסית

הנשיא טורצ'ינוב אמר למחוקקים בקייב כי הציב את הצבא בכוננות עליונה, מחשש שהחיילים הרוסים הניצבים על הגבול יפלשו לשטח המדינה: "אסור שהטרור יזלוג לכיוון אודסה וחרקוב"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

נשיא אוקראינה אלכסנדר טורצ'ינוב מזהיר כי הרשויות איבדו את השליטה על חלקה המזרחי של המדינה, ומתריע מפני פלישה אפשרית של צבא רוסיה. הוא הזהיר כי "אסור לתת לטרור להתפשט מדונייצק ומלונהסק לחלקים אחרים במדינה, ובפרט לאודסה ולחרקוב".

טור'צינוב נפגש היום (רביעי) עם פקידים בכירים בקייב, ואמר להם כי יש סיכון ממשי שרוסיה תפתח במלחמה נגד אוקראינה. האזהרה הגיעה אחרי שבלדנים רוסים השתלטו על מוקדי כוח נוספים במזרח המדינה.

בין היתר הבדלנים פרצו לבית הממשל המקומי בעיר גורלובקה שבמחוז דונייצק והסתערו על תחנת המשטרה בעיר. מאות חמושים פרו-רוסים פרצו בתחילת השבוע למשרד התובע הכללי בלוהנסק, ואמש הצליחו להיכנס לבניין.

לדברי הנשיא טורצ'ינוב, צבא אוקראינה הועלה לכוננות קרבית מחשש שהחיילים הרוסים, המרוכזים מצדו השני של הגבול יפעלו נגד אזרחי המדינה וכוחות הביטחון שלה.

בדלן רוסי מצטלם למזכרת בבית הממשל המקומי של דונייצק – אוקראינה, 30 באפריל 2014. רויטרס
בדלן רוסי בבית הממשל המקומי בדונייצק, הבוקר/רויטרס

אתמול דווח כי שר החוץ של ארה"ב, ג'ון קרי, סיפר למנהיגים זרים כי וושינגטון יירטה את רשת התקשורת של המרגלים הרוסים באוקראינה. קרי דיבר בפגישה סגורה של "ועד השלישייה", המפגיש בין מנהיגי ארצות הברית, אירופה ויפן, והקלטה של דבריו הגיעה לידי האתר "דיילי ביסט".

לפי ההקלטה, קרי אמר לבני שיחו כי סוכנויות המודיעין האמריקניות מנתחות הקלטות, בהן נשמעים מפעילי הסוכנים במוסקבה נותנים הוראות למרגלים במזרח אוקראינה. "זה ניכר, בין אם לפי ההבדלים במבטא או בביטויים שהם משתמשים בהם", אמר קרי. "אנחנו יודעים בדיוק מי נותן את ההוראות ואנחנו יודעים מהיכן הן מגיעות".

חדשות נוספות מהעולם
ההוצאה להורג השתבשה, האסיר התענה 43 דקות עד שמת
מזעזע: המורה האהובה נדקרה למוות - מול כל הכיתה
הסיפור המוזר של אהוד ברק ומכונת התעמולה הרוסית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully