וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: יעד החיסול ניצל בזכות "בילוי שהתבטל"

30.4.2014 / 15:00

ב-7 בנובמבר המתנקשים כבר היו מוכנים לחסל את העבריין אייל נגר, יריבם. אלא שפיצוץ מכונית הפרקליט בתל אביב שיבשה את התכנית. וואלה! חדשות חושפת תיעוד מההכנות לחיסול שבוטל

מערכת וואלה!

ב-7 בנובמבר 2013 הכל היה מוכן להוציא לפועל את חיסולו של העבריין אייל נגר. אנשי הארגון של אופיר לביא (האיטלקי) ויעקב (יאשה) ישייב, הכוח העולה בעולם הפשע הישראלי, תכננו "לחסל חשבונות" עם נגר - המתחרה המר שלהם באזור רחובות, מי שסר למרותו של יצחק אברג'יל ואשר לאחרונה החל לשתף גם פעולה גם עם העבריין בני שלמה מהדרום.

אלא שדקות לפני שהחיסול קרה, התפוצץ מטען חבלה מתחת לרכבו של פרקליט בלב תל אביב – מה שגרם לביטול המבצע הפלילי. העבריינים, שתועדו מדברים ביניהם ומכריזים: "הבילוי התבטל", נבהלו, כך נדמה, מהעובדה שהעיר התמלאה בשוטרים ונמנעו מלהתנקש ביריבם מחשש שייתפסו בקלות.

עוד בוואלה! חדשות
החייל שדרך נשק: "אני בהלם, לא קורא למרד"
המסיבה הסודית: מאות קטינים נתפסו שתויים בחוף
צפו: "לוויתן מתנפח" נשטף לחוף - חשש שיתפוצץ

לידי וואלה! חדשות הגיע התיעוד המיוחד לקראת אותו חיסול, שכאמור יועד לצאת לפועל במבצע רחב היקף של חברי הכנופיה, אחרי הכנות דקדקניות. מסתבר כי אותו פיצוץ של רכב הפרקליט, שכלל לא קשור לחיסול המיוחד, חיבל לא רק בתכניות של העבריינים אלא גם בזו של המשטרה – שהצליחה להתחקות אחרי מבצע ההתנקשות. אנשי המודיעין של מרחב לכיש במשטרה ידעו היטב על התכנית המקורית של חברי הכנופיה ועקבו אחריהם מקרוב. כאשר חברי הכנופיה ביטלו את החיסול, נאלצו בימ"ר לכיש להאשים את המעורבים, שנתפסו בסוף בסעיפי אישום איזוטריים.

אייל נגר. אתר "פוסטה", אתר רשמי
יעד החיסול. נגר/אתר רשמי, אתר "פוסטה"

מספר ימים לפני התאריך שיועד לחיסול, עוד ניסו חברי הארגון של לביא וישייב להוציא אל הפועל את התכנית הגרנדיוזית לחיסול חשבונות עם אייל נגר. נגר עצמו, מהזן החדש של העבריינים, עבר לאחרונה למושב חלץ. ההערכה היא כי הסיבה המרכזית לסכסוך בין הצדדים היא שיתוף הפעולה של נגר עם ראש ארגון הפשיעה של בני שלמה, אויבו של שלום דומרני. לאחר שכבר נחשד בניסיון חיסול של האחים לביא, החליטו חברי החוליה, לפי המידע המודיעיני, לחסלו. לפי כתב האישום שהוגש נגד שישה מחברי הכנופיה, הקטנוע שנועד לחיסול כבר הוחבא במקום מסוים בתל אביב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"לא זז. צריך דחוף דחוף"

מספר ימים לפני החיסול המיועד, התקשר אחד מחברי הכנופיה, איש הביצוע יואב חג'ג' יחד עם אופיר לביא לישייב על מנת לנסות לזרז את התכנון.

חג'ג': מה המצב?
ישייב: מה העניינים אחי?
חג'ג': איפה אתה?
ישייב: בדרך לשדה דב.
חג'ג': איפה החבר שלך, איתך ביחד? (מתעניין בעניינו של ערן נועם, חבר נוסף בחוליה י"א)
ישייב: לא, לא איתי למה?
חג'ג': למה הזה שהלך בתל אביב לא טוב אחי.
ישייב: למה לא טוב.
חג'ג': לא טוב, לא זז. צריך דחוף דחוף. (לנסות להוציא אל הפועל את התכנון י"א).
ישייב: דחוף, דחוף. אני רק אראה אותו מחר אחי.
חג'ג': אתה רוצה אני אדבר איתו?
ישייב: דבר איתו נראה איך אני מסדר איתו, אני אחזור אליך. היום זה לא יהיה ומחר זה לא יהיה כי אני בחדרה. אני מחר בחדרה אתה מבין. אני מהבוקר הייתי בחדרה לא אישרו לי בערב לחזור למעצר בית לאילת. אני עולה על מטוס חוזר לחדרה.
חג'ג': היו משאירים אותך בחדרה.
ישייב: לא נותנים.
חג'ג': תראה מה אתה יכול לעשות.
ישייב: איפה אח שלנו?
חג'ג': הנה הוא פה.
אופיר לביא: הלו?
ישייב: הא ברטוחה מה העניינים?
לביא: וואלה בסדר, איפה אתה שמה?
ישייב: יצאתי משם בדרך למטוס לאילת. מחר בבוקר בא לפה לא רוצים לתת אישור לישון.
לביא: למה לא התקשרת בבוקר?
ישייב: וואלה אח שלי אני יודע, הגעתי לחדרה רואה את הלחץ שם הלוויה של 1,500 איש אמא שלי התעלפה איזה סרט קולנוע עברתי שם אני לא רגיל לדברים האלו.
לביא: שלא תראה אף פעם
ישייב: שבור מת אחי. רק מחכה לשים את הראש.
לביא: הוא יכול לקפוץ אליי?
ישייב: לא בימים האלו. אם אתה רוצה תפגוש אותי בעשר בבוקר בתל אביב.
לביא: לא יודע אני אשתדל אני אקום מוקדם אנסה לקדם את זה.
ישייב: טוב חיים שלי.
לביא: יאללה כפרה ביי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לביא/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסופו של יום, אחרי עיכוב של כמה ימים, המידע המודיעיני הצביע כי חברי הכנופיה קבעו את החיסול של נגר ליום חמישי ה-7 בנובמבר. אנשי המעקב המשטרתי הצליחו לתעד את חברי הכנופיה נפגשים ברחוב הקישון שבתל אביב. במפגש, שלפי המשטרה נערך על מנת "לסגור את הפרטים" האחרונים לקראת החיסול שיבוצע באותו הערב, נכחו ישייב, בני רבינוביץ', אמנון אילייב (המכונה האוזבקי), דוד שוורצמן וחג'ג', שהיה לפי החשד אחד האחראים המרכזיים לביצוע המשימה.

אלא שכאמור פיצוץ רכב הפרקליט שיבש לעבריינים את התכניות. באותו היום מתקשר חג'ג' לערן נועם, אחד הנאשמים בפרשה, על מנת לוודא שהתכנית תצא לפועל וכדי לבדוק היכן הוחבאו המפתחות של הקטנוע שיועד לחיסול.

חג'ג': למה אתה לא עונה לי?
ערן נועם: באמצע תפילות.
חג'ג': על הבית. ראית את הבית?
ערן: הכול טוב.
חג'ג': המפתח של הבית באותו מקום?
ערן: באותו מקום.
חג'ג': טוב כפרה.

ההתקפלות

כאשר הבין חג'ג' כי התכנית שלהם פועלת כמו שצריך, הוא צלצל לאילייב, והבהיר לו כי הכול מוכן לקראת ביצוע ההתנקשות.

חג'ג': המפתחות של הבית מלון?
אילייב: מפתחות של הבית מלון?
חג'ג': זה שם באותו מקום.
אילייב: לא נגע.
חג'ג': לא נגע, הכול בסדר. תעשה סיבוב תראה את המפתח גם.

דקות ספורות לאחר הפיצוץ של רכבו של הפרקליט, ודקה לפני ביצוע גל המעצרים הגדול טרם חיסולו של נגר, התקשר חג'ג' בשנית לאוזבקי ועדכן: "הבילוי התבטל". נוכח ה"התקפלות" בוטלה גם הפעולה המשטרתית, ולפני חודש בלבד בוצעו מעצרים של חברי הכנופיה. אלא שבמקום אישומים על ניסיון רצח וחברות בארגון פשיעה, כל מה שנותר הוא להגיש אישום על גניבת קטנוע.

במהלך הדיונים הצליח עו"ד עדי כרמלי, בא כוחו של אחד הנאשמים, ערן נועם, להסביר שהיעדרותו של מרשו מן המפגשים באותו ערב מוכיחים את חפותו בתיק. יתרה מכך, בדוח המעקב עצמו נכתב כי הוא באמת לא הופיע שם.

"במצב דברים זה אינני יכול לקבוע כי קיימות ראיות לכאורה המקיימות סיכוי סביר להרשעת המשיב 6 (נועם) בכך שעשה פעולה כלשהי בקטנוע הגנוב הראשון ו'שירותיו' אם היו כאלה, לא נתבקשו בשנית לגבי הקטנוע השני", קבע השופט דהאן ושחרר את נועם.

עוד במהדורה:

סערה בצה"ל: חברו ליחידה של דוד הנחלוואי, החייל שדרך את הנשק אומר למהדורת וואלה! חדשות: "הפרסום נפל עליו בבום, הוא לא קורה למרד ואנחנו מגבים אותו". אמש החל מפגן תמיכה של אלפי חיילים למען לוחם הנח"ל שתועד דורך נשק מול פלסטיני בחברון ונכנס לכלא. מדובר מצה"ל נמסר בתגובה: הדחת הלוחם הייתה בגין אירועים אלימים קודמים שבהם היה מעורב ולא בגלל דריכת הנשק. האזינו לשיחה עם חברו ליחידה של דוד הנחלוואי.

הצצה למכוניות הפאר של האדמו"רים: בזמן שחסידיהם חיים בעוני, המנהיגים הרוחניים נוסעים במכוניות יוקרה בשווי מאות אלפי שקלים. יקי אדמקר, כתב וואלה! לענייני חרדים, על האדמו"רים שמייצגים ערכי צניעות ותורה אבל נוסעים בלקסוס ובקדילאק.

למה השיר של מיי פיינגולד לא יזכה בתחרות האירוויזיון בשבוע הבא? הסיבה אינה קשורה לכישרון של הזמרת או לטענה ש"כל אירופה אנטישמים", אלא נובעת מדפוסי הצבעה קבועים של המדינות המשתתפות בתחרות. פרופ' גד יאיר מסביר מה הקשר בין תחרות השירה הקיטשית ביותר באירופה למשבר בין אוקראינה לרוסיה.

התחזית: הלילה בהיר וקריר , מחר עלייה קלה בטמפרטורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully