וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות עולים מאתיופיה הפגינו: "אין כסף לדירות"

29.4.2014 / 16:49

500 מעולי אתיופיה התאספו מול מרכז הקליטה בצפת, במחאה על מצוקת הדיור. לדבריהם, מצבם הכלכלי לא מאפשר רכישת דירה והתחלה בחיים עצמאיים. "אנשים נתקעו במרכז הקליטה"

צילום: אריק מנגיסטה

500 עולים מאתיופיה הפגינו היום (שלישי) מול מרכז הקליטה בצפת, במחאה על מצוקת הדיור החריפה שבה הם נמצאים. לדברי המפגינים, המחאה התפרצה בעקבות התנאים הבלתי-אפשריים שמציבה בפניהם המדינה בדרך לרכישת דירה ראשונה בישראל. לטענתם, הקשיים הללו מאלצים אותם להישאר במרכז הקליטה לאורך שנים רבות ולא מאפשר להם לפתוח בחיים חדשים.

עוד בוואלה! חדשות:
עורך דינו של אולמרט: "פסטיבל שולה זקן גרם לפגיעה בהליך"
דיווח: סירה ניסתה לשבור המצור על עזה – והתפוצצה
חשד: איש עסקים ניסה לסחוט המיליונר יעקב אנגל

הפגנת האתיופים בצפת, אפריל 2014. אריק מנגיסטה, ספק 500
עולים מאתיופיה בהפגנה מול מרכז הקליטה בצפת/ספק 500, אריק מנגיסטה

"לפני חמש או שש שנים דירה בערים שהמדינה הקצתה לעולים עלתה 300 אלף שקל. היום המחיר כפול, אבל את המשכנתה לא הכפילו, אז אין להם שום אפשרות לצאת ממרכז הקליטה", הסביר אריק מניגסטה, חבר מועצת העיר צפת, שבעצמו עלה לארץ במבצע שלמה ונמנה עם מארגני ההפגנה. "פעם האתיופים עזבו את מרכזי הקליטה אחרי שנה – שנתיים. היום אנשים פשוט נתקעו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
הפגנת האתיופים בצפת, אפריל 2014. אריק מנגיסטה, ספק 500
"אין להם שום אפשרות לצאת ממרכז הקליטה"/ספק 500, אריק מנגיסטה

במרכז הקליטה בצפת מתגוררים כיום כ-700 עולים מאתיופיה. מרביתם מפרנסים את משפחותיהם באמצעות כספי הביטוח הלאומי הנאמדים לדבריהם ב-2,200 עד 1,200 שקלים. מיעוט מקורות הפרנסה בצפון הארץ אינו מאפשר להם לחסוך את הסכום הדרוש להם בנוסף לסיוע הכספי שלו הם זכאים מהמדינה כדי לרכוש דירה ולצאת לחיים עצמאיים.

"היום הם לא מצליחים לגייס את הסכומים האלה, לא מהמשפחות ולא מעבודה. חלקם מצליחים לעבוד בעבודות מזדמנות ובשכר מינימום, אבל בהתחשב בעלות המחייה היום-יומית הנדרשת לפרנסת המשפחה, הם לא מצליחים לחסוך אפילו מאה אלף שקל כדי לרכוש דירה ראשונה בארץ ישראל", הוסיף מנגיסטה. "הסוכנות היהודית לוקחת דמי שכירות של 500 שקל בחודש. זה סכום מצחיק בשביל אדם עובד, אבל אם תביאי בחשבון שהוא צריך לשלם על הוצאות מחייה בסיסיות כמו מים, חשמל, אוכל, תרופות ובגדים אז לא נשאר להם כמעט כלום, ופה בצפת אין עבודה שתאפשר להם לחסוך".

ממשרד העלייה והקליטה נמסר: בהפגנה שהתקיימה הבוקר מול מרכז הקליטה בצפת, באישור משטרת ישראל, השתתפו כ-100 עולים חדשים מאתיופיה המתגוררים במרכזי הקליטה בצפת. רוב העולים נמצאים בארץ במשך תקופה של עד שלוש שנים, ובנוסף מתגוררים במקום גם עולים יחידים שאין להם זכאות להתגורר במקום ואשר חלקם נמצאים בארץ קרוב ל- 10 שנים. זאת, בעוד מרכז הקליטה מיועד ומתוכנן לקלוט את העולים בראשית דרכם בארץ ולתקופה של עד שנתיים מיום הגעתם בלבד. משפחות העולים מאתיופיה המתגוררות במרכזי הקליטה הן הקבוצה הזכאית היחידה למענקי דיור לרכישת דירה בשוק הפרטי. יחד עם זאת, העולים היחידים המתגוררים במרכזי הקליטה, גם אלו המתגוררים שם מעל לשנתיים, זכאים באופן חריג ומיוחד לסיוע בשכר דירה חודשי על סך 1,500 שקלים לחודש לתקופה של חמש שנים, זאת תוך שמירת זכאותם לסיוע בדיור במשך כל אותה התקופה, כאילו התגוררו במרכז הקליטה. בנוסף, הם זכאים להלוואה ייחודית וחריגה בגובה של 280,000 שקלים לרכישת דירה בשוק הפרטי. יש להדגיש כי העולים שאינם מפנים את מרכזי הקליטה מונעים את האפשרות לקלוט עולים חדשים אחרים מאתיופיה במקומם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully