וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טבעת אש": הפינגווינים נהנו מליקוי חמה מרהיב

הירח הסתיר הבוקר 65% מהטבעת ההיקפית של השמש, בליקוי החמה הראשון של 2014. למרבה הצער, הוא נראה בעיקר באנטרקטיקה. בהמשך השנה צפוי ליקוי נוסף

ליקוי חמה נדיר: "טבעת אש" בשמי אסיה ואמריקה. רויטרס
ליקוי חמה קודם שנראה בשמי אמריקה ואסיה/רויטרס

ליקוי החמה הראשון של שנת 2014 התרחש הבוקר (שלישי), אולם מרבית תושבי כדור הארץ לא יכולים היו ליהנות מהמראה הבלתי שגרתי. באוסטרליה ובדרום אינדונזיה ניתן היה לראות את הטבעת ההיקפית של הכדור הכתום, כש-65% ממנה מוסתרת על ידי הירח. אולם במושבים הטובים ביותר להצגה השמימית זכו דווקא הפינגווינים, שכן הליקוי נראה בצורה הברורה ביותר באנטרקטיקה, היבשת היחידה שאינה מיושבת על ידי בני אדם.

ליקויי החמה נוצרים כאשר הירח חולף בין השמש לבין כדור הארץ ו"חוסם" למעשה את השמש, או לפחות חלק ממנה. כשהוא חוסם אותה לגמרי – שלא כמו היום – מתקבל ליקוי חמה מושלם.

עוד בנושא מדע וסביבה:
פריצת דרך: מדענים הצליחו לשבט תאים שירפאו סוכרת
קרחון הגדול פי 8 ממנהטן משייט באוקיינוס הדרומי
מדענים: "הסיכוי לפגיעת אסטרואיד גבוה משחשבנו"

ליקוי חמה במצפה הכוכבים, גבעתיים. נמרוד סונדרס
ליקוי החמה שהתרחש בנובמבר, כפי שנראה ממצפה הכוכבים בגבעתיים/נמרוד סונדרס

ליקוי כמו זה הנוכחי מוגדר על ידי המדענים והאסטרונומים ליקוי חמה טבעתי, או ליקוי של "טבעת אש". הוא מתרחש כאשר השמש רחוקה מדי מכדור הארץ מכדי שהטבעת ההיקפית שלה תוסתר לחלוטין. התוצאה המרהיבה היא טבעת בהירה שנראית מכדור הארץ. בהמשך השנה צפוי ליקוי חמה נוסף.

בנובמבר האחרון התרחש ליקוי חמה שניתן היה לראות באופן חלקי בלבד גם בישראל, כשהירח כיסה 13% מהשמש. הוא נראה בצורה הטובה ביותר במערב ארצות הברית, בחלקה הצפוני של יבשת דרום אמריקה, במרכז האוקיינוס האטלנטי, ברוב מדינות אפריקה, בדרום אירופה וכמה מדינות במזרח התיכון. בחלק מהזמן היה מדובר בליקוי טבעתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully