וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברלוסקוני: "גם הגרמנים מכחישים שהיו מחנות ריכוז"

27.4.2014 / 18:17

בברלין זועמים על ראש הממשלה לשעבר של איטליה, שמיחזר בדיחה ישנה כדי ללעוג לנשיא הפרלמנט האירופי מרטין שולץ. בכירה בבונדסטאג: זו התבטאות דוחה ומסוכנת

סילביו ברלוסקוני – רומא, 27 באפריל 2014. רויטרס
סילביו ברלוסקוני בסוף השבוע ברומא/רויטרס

מדינאים בברלין מביעים זעם על ראש הממשלה לשעבר של איטליה, סילביו ברלוסקוני, שטען כי "אפילו הגרמנים מכחישים את קיומם של מחנות הריכוז". ברלוסקוני טען כך בעצרת במילאנו בסוף השבוע, בהתייחסו לבדיחה שהשמיע לפני יותר מעשר שנים.

יסמין פחימי, מזכירת המפלגה הסוציאל-דמוקרטית (SPD), אמרה כי מדובר ב"התבטאות דוחה, מזעזעת ובלתי מקובלת בשום אופן". "פליטות הפה הללו לא רק פוגעות בתדמיתה של איטליה, אלא גם מסכנות את הערכים הפוליטיים והתרבותיים של אירופה כולה". היא דרשה שהקנצלרית אנגלה מרקל תגנה את דבריו של ברלוסקוני.

המפלגה הנוצרית-דמוקרטית (CDU) של מרקל נמצאת בשותפות עם מפלגתו ברלוסקוני בפרלמנט האירופי. מזכיר מפלגתה של הקנצלרית, פטר טאובר, אמר כי התבטאויותיו של ברסלוקוני "מגוחכות כל כך עד שהן לא ראויות לתגובה".

ברלוסקוני בשנה שעברה: "רודפים אותי כמו שהנאצים רדפו יהודים"

בעצרת, ברלסוקוני אמר כי "לפי הגרמנים, מעולם לא היו מחנות ריכוז". מקור ההתבטאות הוא בבדיחה שהשמיע ב-2003, כאשר הציע לפוליטיקאי הגרמני מרטין שולץ לככב בסרט בתפקיד קאפו. ברלסוקוני שנאם כדי לקדם את מפלגתו לקראת הבחירות לפרלמנט האירופי, ואמר: "לא התכוונתי להעליב אותו, אבל אלוהים יודע, שלפי הגרמנים בכלל לא היו מחנות ריכוז".

שולץ התמנה מאז לנשיא הפרלמנט האירופי. בחודש פברואר הוא נאם בכנסת, וחברי "הבית היהודי" נטשו את המליאה בטענה שמדובר ב"תעמולה שקרית בגרמנית".

ברלסוקוני מתחיל בימים אלה לשאת עבודות שירות בגין הרשעתו בהונאת מס. הוא נודע לשמצה בשל התבטאויות דומות שהשמיע בעבר: בין היתר, אמר בסוף השנה שעברה כי מערכת רודפת אותו ואת ילדיו "כפי שהיטלר רדף את היהודים". ב-2003 אמר בראיון כי "מוסוליני לעולם לא הרג איש. הוא רק שלח אנשים שהיה בחופשה, לגלות פנימית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully