וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיהם המנהיגים שמכחישים שואה במזרח התיכון?

יו"ר הרשות הפלסטינית חזר בו מעמדותיו בעבר בנושא השואה, אך מנהיגים רבים אחרים לא הלכו בעקבותיו. חאלד משעל המעיט במספר הנרצחים ונסראללה הטיל ספק בעצם התרחשותה

מערכת וואלה!

ערב יום השואה, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן צפוי להכריז כי "השואה היא הפשע המתועב ביותר נגד האנושות בעידן המודרני". עם זאת, בניגוד לאבו מאזן שעשה תפנית בעמדתו בנושא לאחר היסטוריה של הכחשת שואה, מנהיגים רבים אחרים הביעו לא פעם עמדות ברורות של הכחשת שואה. בין היתר, אחד משותפיו החדשים של יו"ר הרשות, מנהיג הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, אמר בעבר כי ישראל מגזימה בתיאור השואה כדי להפוך אותה לטרגדיה כל כך גדולה. דובר החמאס ברצועת עזה, פאוזי ברהום, הגדיל וטען כי "השואה הינה שקר גדול".

מלבד הפלסטינים, נשיא סוריה בשאר אסד מכחיש לא רק את רצח העם שהוא מנהל בארצו, אלא גם הכחיש את רצח העם היהודי. בריאיון שהעניק ב-2006 לרשת טלוויזיה אמריקנית, הוא המעיט במספר הנרצחים בשואה וכן השווה בין הקורבנות היהודים שם לפלסטינים.

אבו מאזן ומשעל חתמו על הסכם ממשלת אחדות. רויטרס
אחד מכחיש ואחד לא. משעל ואבו מאזן/רויטרס

בעל בריתו של אסד, מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה, הטיל ספק בעצם התרחשות השואה. בנאום שנשא לפני ארבע שנים בדרום לבנון לרגל חניכת מוזיאון "לניצחון ההתנגדות על ישראל", אמר נסראללה: "יש ללמד ולהנחיל את המורשת סביב האירועים הללו כפי שישראל עושה עם השואה, בין אם היא אכן קרתה ובין אם לאו".

אחד ממכחישי השואה המובהקים ביותר במזרח התיכון הוא נשיא איראן לשעבר מחמוד אחמדינג'אד, אשר טען פעם אחר פעם שהוא אינו מקבל את הרעיון שהנאצים שרפו מיליוני יהודים וכלאו אותם במחנות ריכוז. כשסיכם את שמונה שנות כהונתו, הגדיר אחמדיניגא'ד את הכחשת השואה כאחד מהישגיו. "השואה הייתה טאבו שאף אחד במערב לא הסכים לשמוע", הוא אמר.

אחמדיניג'אד אמנם ירד מהבמה, אבל המנהיג הרוחני של איראן, האייתוללה עלי חמינאי, המשיך להכחיש את השואה. בחגיגות יום השנה הפרסי לפני כחודש הוא אמר שהאמיתות ההיסטורית של השואה לא ידועה והטיל ספק בכך שהאירועים אכן התרחשו.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

עוד במהדורה:

קשיש עני שווה פחות מקשיש עני "ניצול שואה"? הילה קובו חושבת ש"ניצול שואה" הפך למטבע לשון יומ-יומי הנועד להעצמת דרמטית, והשגור בפינו גם כשאינו מדויק היסטורית. כך אנו מנצלים וחובטים בזיכרון הזוועות מ"הפלנטה האחרת". דעה

עסקת הנדל"ן הגדולה בעיר הבירה: הדירה בת 500 מטרים רבועים בשכונת הר נוף הירושלמית היא אחד הנכסים הנחשקים ביותר בבירה. ייחודה אינו טמון בעיצוב, במיקום, או באיכות השכונה, אלא בייחוס של בעליה הקודמים: הדירה שייכת לרב עובדיה יוסף ז"ל. המחיר שמציעים הרוכשים: 10 מיליון שקלים, כמעט פי שנים משוויה של הדירה. בני המשפחה טרם החליטו למי למכור, אבל הם מבטיחים שהנכס יימכר לצורכי מגורים בלבד.

הפיצה קייק - ביזאר חדש בתחום הפאסט פוד: רשת פיצריות קנדית המציאה מאכל הזוי במיוחד - עוגת פיצה המורכבת משבע שכבות. הפיצה קייק אינה יצור הכלאים המוזר ביותר בתחום המזון המהיר. האם השפים בעולם איבדו את היצירתיות ובמקום להמציא הם רק מחברים? ריטה גולדשטיין כתבת וואלה! על השילובים הביזאריים שיגרמו לכם לאבד את התאבון.

התחזית: הלילה בהיר וקריר, מחר עליה קלה נוספת בטמפרטורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully