וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי שלח לסטודנטים יהודים בניו יורק מכתבי פינוי?

ההודעות התקבלו בלילה של רביעי במעונות אוניברסיטת ניו יורק ובהן נתבקשו הדיירים לעזוב את דירתם תוך 3 ימים. בהמשך התברר שמדובר במתיחה של פרו-פלסטינים. "עברו את הגבול"

מעונות אוניברסיטת ניו יורק במנהטן. AP
מעונות NYU במנהטן/AP

קבוצה סטודנטים פרו-פלסטינים הלומדת באוניברסיטת ניו יורק שבמנהטן שלשלה מתחת לדלתות חבריה היהודים לספסל הלימודים הודעות לפיהן עליהם להתפנות מחדריהם שבמעונות תוך שלושה ימים. הסטודנטים שקיבלו את הדף המבהיל חששו לקורת גגם עד שקראו את האותיות הקטנות בתחתית העמוד: "זוהי לא הודעת פינוי אמיתית. זה נעשה כדי למשוך תשומת לב למציאות שהפלסטינים מתמודדים עמה על בסיס יומיומי".

לפי דיווח העיתון "ניו יורק פוסט", באמצע ליל יום רביעי האחרון, קיבלו כמה סטודנטים במעונות "פלדיום" שברחוב 14 מזרח שבמנהטן, הודעת פינוי שהוחלקה באמצע הלילה מתחת לדלתם. "הרבה אנשים הרגישו שפולשים להם למרחב האישי, הם חשו מאויימים", אמר האנטר גוט, אחד ממקבלי הודעות הפינוי. "הסטודנטים הרגישו שחדרי המעונות שלהם נמצאים תחת איום. זה היה מקור לפאניקה", הוסיף.

עוד בוואלה! חדשות:
"הממשלה הפלסטינית החדשה תכיר בישראל ובהסכמים עמה"
לפני הפיצוץ: ישראל הציעה לרשות לבנות בשטחי C
שוחרר העיתונאי הישראלי שנחטף: "הם חיפשו אותי"

קבוצת הפעילים הפלסטינים שמו על הכוונת את בניין מעונות "פלדיום", מעונות הדגל של אוניברסיטת ניו יורק השוכנים, כמו יתר בנייניה, בלבה הפועם של העיר בבניין המתנשא לגובה של 14 קומות. המעונות נקראים על שם מועדון הלילה המפורסם ששכן במקום עד שנת 1997 ונהרס לטובת בנייתם. בבניין מתגוררים יהודים רבים ואף יש בו מעלית שבת.

"נבהלנו, חשבנו שמפנים אותנו"

לטענת הקבוצה שחילקה את הודעות הפינוי, מדובר בהעתקים של הודעות שגרתיות שמשאירה הממשלה הישראלית בבתיהם של פלסטינים. "אנחנו מצטערים להודיעך כי החדר שלך נועד להריסה תוך שלושה ימים. אם לא תפנה את הנכס עד ה-25 באפריל 2014 אנו שומרים לעצמנו את הזכות להרוס את כל החפצים שיימצאו בו".

דובר האוניברסיטה, ג'ון בקמן, אמר שעל אף השייח הפתוח שמעודדת האוניברסיטה, המתיחה עברה את הגבול. "חשבנו שמפנים אותנו. קצת נבהלנו", אמרה גבריאל דוריה בת ה-20, הנמצאת בשנה השנייה ללימודיה. תלמידה נוספת בשם לקסי קלארק האמינה גם היא שהולכים להעיף אותה מביתה. "קצת נבהלנו", היא אמרה, והוסיפה: "הייתי ממש מבולבלת ולא הבנתי מה הולך לקרות".

"בתים פלסטינים נהרסים כחלק ממאמציה הנמשכים של מדינת ישראל לטהר אתנית את האזור מיושביו הערבים ולשמור על אופי יהודי של המדינה", נכתב בהודעה. "ממשלת ארצות הברית, תאגידים אמריקנים וקרנות הפנסיה של סגל ההוראה ב-NYU מממנים תמיכה במדיניות הזאת דרך סיוע זר והשקעות". "27 אלף בתים פלסטינים נהרסו מאז שנת 1967 ו-160 אלף פלסטינים נותרו חסרי בית כתוצאה מהמדיניות הזאת". על ההודעה היה חתום הוועד הישראלי נגד הריסת בתים, קואליציה של קבוצות הלוחמות באופן בלתי-אלים נגד הרס בתים של פלסטינים.

מתיחות על רקע דומה התחוללו לאחרונה, לדברי ה"ניו יורק פוסט", באוניברסיטאות נוספות בחוף המזרחי, ביניהן אוניברסיטת "רוטג'רס" שבניו-ג'רזי, "אוניברסיטת מישיגן" ואוניברסיטת "נורת'איסטרן" שבבוסטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully