וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צו הפינוי בגבעת עמל נכנס לתוקף: "מפקירים אותנו"

23.4.2014 / 11:56

תושבי השכונה בצפון תל אביב הפגינו במחאה על כניסתם לתוקף של צווי הפינוי שהוצאו בחג ל-20 משפחות. הם חסמו את הכניסה לשכונה ושרפו צמיגים. "עלינו לקבל אחריות על גורלנו"

צילום: דוד קורן, עריכה: יאיר דניאל

תושבי שכונת גבעת עמל ב' בצפון תל אביב הפגינו הבוקר (רביעי) במחאה על כניסתם לתוקף של צווי הפינוי שהוצאו במהלך החג ל-20 משפחות מהשכונה. המפגינים שרפו צמיגים וחסמו את כניסת משאיות וכלי עבודה לשכונה, שהגיעו בליווי משטרה ופקחים של עיריית תל אביב.

"עיריית תל אביב אמורה לקבל 127 דירות מהפרויקט של יצחק תשובה, ולכן היא נותנת למשפחות הטייקונים לעשות את העבודה", אמר דן בן צבי, פעיל חברתי בשכונה. רונית כהן, תושבת השכונה, אמרה: "מדינת ישראל הפקירה את אזרחיה תושבי גבעת עמל. לא נותרה לנו ברירה, אלא לקבל אחריות על גורלנו ועתידנו".

עוד בוואלה! חדשות
בן 14 הורעל מצואת פרות ליד בית שמש; מצבו קשה
פרץ: "יש התקדמות בשיחות, אלה ימים מכריעים"
בנט: "שלילת אזרחות אינה מספיקה, צריך לגרש את הרוצחים"

פינוי שכונת גבעת עמל בתל אביב, אפריל 2014. יותם רונן
המפגינים שרפו צמיגים בכניסה לשכונה/יותם רונן

התושבים טוענים כי בעלי הקרקע והעירייה פועלים בדפוס דומה בכל פינוי - המשאיות וכלי העבודה מגיעים באישון לילה בליווי שוטרים, מתחילים בפינויים ובהריסה, ורק אז מתנהל משא ומתן עם התושבים על הפינוי, שנמצאים תחת לחץ. בלית ברירה, אומרים התושבים, הם נאלצים להסכים לתנאים קשים בשל המצב בשטח.

בתחילת החודש הגישה משפחת כוזהינוף, שרכשה חלק משטח השכונה, תביעת פינוי ללא פיצויים לחמש משפחות המתגוררות בשטח, שאותו רכשה ממשפחת אברמוביץ'. זאת חרף העובדה שבעת החתימה על הסכם המכירה בחודש פברואר האחרון, אמר היזם רוני מאנה שתיווך בעסקה כי הרוכשים ישלמו פיצויים לתושבים.

לאחרונה העלו חברי כנסת שונים, ביניהם מירי רגב (הליכוד), דב חנין (חד"ש) ואיילת שקד (הבית היהודי), כמה יוזמות חקיקה שמטרתן להבטיח דיור חלופי לתושבי השכונה, הסמוכה לשכונת בבלי ולתחנת רכבת מרכז. לטענת התושבים, בעלי הקרקעות במקום - עיריית תל אביב, משפחת כוזהינוף וחברת "אלעד" שבבעלות איש העסקים יצחק תשובה - פועלים על מנת לזרז את הליך הפינוי בזמן שהכנסת נמצאת בפגרה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
פינוי שכונת גבעת עמל בתל אביב, אפריל 2014. יותם רונן
פינוי שכונת גבעת עמל בתל אביב, אפריל 2014/יותם רונן
פינוי שכונת גבעת עמל בתל אביב, אפריל 2014. יותם רונן
פינוי שכונת גבעת עמל בתל אביב, אפריל 2014/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully