וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח על טבח בדרום סודאן: "ערימות של גופות"

כוח האו"ם במדינה הצעירה דיווח כי מאות אזרחים נהרגו על רקע אתני, בעוד תחנות הרדיו המקומיות עודדו אונס של נשים מקהילות מסוימות. המורדים: זה לא נכון, יש לנו כבוד לעם

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

כוחות המורדים בדרום סודאן הכחישו היום (שלישי) את טענות האו"ם, לפיהן הכוחות טבחו במאות אזרחים לאחר שהשתלטו על העיר בנטיו בשבוע שעבר. דובר מטעם "תנועת השחרור העממית של סודאן", תת-אלוף לול רואי קואנג, המייצג את המורדים, אמר ל-BBC כי "ואקום ביטחוני נוצר לאחר שכוחות הממשל עזבו את העיירה".

לפי דוח של משלחת האו"ם למדינה שפורסם אתמול, אזרחים נהרגו על רקע אתני במסגד, כנסייה ובית חולים בעיר, השולטת על אזור עשיר במכרות נפט. עדי ראייה ועיתונאים זרים הנמצאים במדינה טענו כי ההרג בבנטיו, בירת מדינת יוניטי, היה מהאירועים המזעזעים ביותר מאז תחילתו של הסכסוך במדינה הצעירה.

עוד בוואלה! חדשות:
הילד התקשר מהמעבורת: "הצילו! אנחנו שוקעים"
"צבא סוריה מטיל חביות מלאות כלור על המורדים"
"קים עושה הכנות גוברות לניסוי גרעיני רביעי"

כוחות המורדים טבחו במאות אזרחים בבנטיו,דרום סודאן, אפריל 2014. רויטרס
"התושבים מסתכלים אחרת על שכניהם עכשיו". בנטיו, השבוע/רויטרס

בתוך כך, שר ההסברה, מייקל מקוי, הודיע היום על דחייה נוספת של שיחות השלום בין המורדים והממשלה, שנקבעו בתחילה להתקיים ב-23 בינואר. "השיחות נדחו", אמר מקוי, "הצדדים זקוקים לעוד זמן לדיונים".

סגן הנשיא לשעבר ומנהיג המורדים ריק מצ'אר, משבט נואר, אמר לרשת אל-ג'זירה: "שוחחתי עם המפקד בשטח, והוא אמר לי שהאישומים האלה אינם נכונים. אנחנו מכבדים את העם שלנו, לא היינו הורגים אזרחים".

עם זאת, כתבת הרשת במדינה, אנה קאבל, טענה כי רבים בבסיס האו"ם בבנטיו סירבו לדבר עם העיתונאים, מחשש לתגובה אלימה מצד המורדים. "קבוצות שונות של דינקה ונואר מדרום סודאן, כמו גם דארפורים וערבים משבט מיסריה, מסודאן, חיים בבנטיו – כך שהסכסוך גלש כעת לממדים אתניים", טענה. "התושבים מסתכלים אחרת על שכניהם עכשיו", הוסיפה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
כוחות המורדים טבחו במאות אזרחים בבנטיו,דרום סודאן, אפריל 2014. רויטרס
חייל האו"ם בבנטיו, השבוע/רויטרס

מעל מיליון אזרחים נמלטו מבתיהם או גורשו מאז פרוץ האלימות בדצמבר האחרון, בין משטרו של הנשיא סלבה קייר, משבט דינקה, ואנשיו של סגנו לשעבר ריק מצ'אר, משבט נואר. למרות שלשני המנהיגים יש תמיכה לא מעטה בקרב כל הקהילות במדינה, דווח פעמים רבות על הרג של אנשי נואר מצד הצבא, והרג של אנשי דינקה מצד המורדים.

בכיר האו"ם במדינה, טובי לנזר, אמר ל-BBC כי הוא ראה את "ערימות הגופות של בני האדם שנטבחו" בשבוע שעבר, וטען כי הם כולם נראו אזרחים. בין היתר, כ-200 אזרחים נהרגו בעת שחיפשו מחסה במסגד קאלי-באלה בעיר.

עוד נטען על ידי האו"ם כי גברים, נשים וילדים משבט נואר, אשר בחרו להסתתר בבית החולים בעיר במקום לעודד את מעשיהם של כוחות המורדים, נרצחו גם הם. בנוסף, נטען כי תחנות הרדיו המקומיות עודדו הסתה, ובמקרים מסוימים אף קראו לגברים לאנוס נשים מקהילות מסוימות.

כוחות המורדים טבחו במאות אזרחים בבנטיו,דרום סודאן, אפריל 2014. רויטרס
"ערימות של גופות". בנטיו, השבוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully