וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשאר אסד יתמודד על כהונה נוספת כנשיא ב-3 ביוני

ההחלטה של אסד לקיים בחירות בזמן המלחמה זכתה לגינוי נרחב. ארה"ב: "המשטר ממשיך לטבוח בבוחרים שאותם הוא מתיימר לייצג". האו"ם: "המהלך ימנע ממלחמת האזרחים להסתיים"

הפרלמנט הסורי מאשר את ההצעה לקיום בחירות בחודש יוני, 21 באפריל 2014. רויטרס
הפרלמנט הסורי אישר את קיום הבחירות בחודש יוני הקרוב, אתמול/רויטרס

הבחירות בסוריה מעוררות ביקורות נוקבות בעולם: ארצות הברית, האיחוד האירופי, האו"ם והאופוזיציה הסורית גינו אתמול (שני) את ההחלטה של משטר אסד לקיים בחירות לנשיאות במדינה השסועה, שבה מתחוללת מלחמת אזרחים עקובה מדם מזה יותר משלוש שנים, וכינו אותה "פרודיה על דמוקרטיה".

הפרלמנט הסורי התכנס אתמול על מנת להצביע על קיומן של בחירות חדשות ואישר את ההצעה ברוב קולות. "הבחירות לנשיאות הרפובליקה הערבית של סוריה יתחילו ב-3 ביוני", מסר דובר הפרלמנט.

"התכנית לקיים בחירות, שהיא למעשה משאל עם, נשמעת עכשיו חלולה במיוחד, כשהמשטר ממשיך לטבוח בבוחרים שאותם הוא מתיימר לייצג", אמרה בתגובה ג'ן סאקי, דוברת מחלקת המדינה האמריקנית. היא הוסיפה כי משפחת אסד מעולם לא ערכה בחירות אמינות, חופשיות והוגנות. "משפחת אסד נקטה צעדים משפטיים ומנהליים על מנת להבטיח שההצבעה לא תהיה הוגנת".

עוד על המלחמה האכזרית בסוריה
מיוחד: עדות מהשטח על זוועות המלחמה בסוריה
4 עיתונאים שוחררו מהשבי בסוריה: "טוב לראות שמים"
כך הופך חיזבאללה נערים בני 18 ללוחמים בסוריה

המשבר בסוריה: ועידת שלום תתקיים בינואר בז'נבה. רויטרס
מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, אמר כי המהלך יחבל בניסיון לסיום המלחמה/רויטרס

"בחירות מסוג זה, אשר תתנהלנה באמצע המלחמה, רק באזורים שנמצאים בשליטת המשטר ובזמן שמיליוני פליטים סורים נעקרו מבתיהם תהיינה פרודיה על דמוקרטיה", נמסר בהודעה מטעם האיחוד האירופי. " הבחירות הן לא לגיטימיות והן תערערנה על הניסיונות להשיג פתרון פוליטי למשבר".

מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, גינה אף הוא את המהלך ואמר שהוא "יפגע במאמצים להביא לסיום המלחמה, שעלתה בחייהם של יותר מ-150 אלף אנשים עד כה". הוא הוסיף כי המהלך נעשה בניגוד להבנות שהושגו בז'נבה, שדיברו על הקמת ממשלת מעבר ועל פתרון פוליטי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

האופוזיציה הסורית: "רק תומכיו של אסד יצביעו"

גם באופוזיציה הסורית הביעו את מחאתם לנוכח החלטתו של נשיא סוריה, בשאר אסד, "להתמודד" על כהונה שלישית, שתימשך שבע שנים נוספות. חוק הבחירות אוסר על אנשים שלא התגוררו בסוריה בעשר השנים האחרונות להתמודד, מה שמונע ממרבית חברי האופוזיציה להשתתף בהן, מאחר שהם עזבו את המדינה במהלך המלחמה.

מונזר אקביק, מבכירי הקואליציה הלאומית הסורית, ארגון גג של האופוזיציה בסוריה, אמר כי הבחירות הן סימן לכך שאסד לא מוכן לחפש פתרון פוליטי לעימות. "זוהי החלטה המנותקת מהמציאות והיא מתכחשת אליה. אין לאסד לגיטימציה לפני הבחירות המבוימות הללו ולא תהיה לו אחריהן", אמר אקביק.

"אם מונעים מאתנו לאכול אפילו לחם, כיצד אוכל להצביע", אמר אחמד אל-קווסיר, פעיל אופוזיציה. הוא הוסיף כי הנשיא אסד מקיים את הבחירות "על דמם של הסורים" ואמר כי רק תומכיו של אסד ישתתפו בבחירות.

אסד טוען כי הוא "ימגר את הטרור" עד לסוף השנה, וזאת בעקבות הניצחונות שהשיג צבא סוריה בתקופה האחרונה, בסיוע לוחמי חיזבאללה, כשהצליח להשתלט על אזורים שהיו בשליטת המורדים. יחד עם זאת, המורדים עדיין שולטים על חלקים נרחבים מהמדינה וגורמים במערב סבורים שמלחמת האזרחים תימשך עוד זמן רב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully