וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח באוקראינה: 5 הרוגים בחילופי אש עם בדלנים פרו-רוסים

אלמונים שנסעו בארבע מכוניות ליד מחסום שהקימו בדלנים בסלביאנסק שבמזרח המדינה פתחו בירי, שכתוצאה ממנו נהרגו שלושה ונפצע אחד אנושות. על פי הדיווחים שניים מהיורים נהרגו

מפגין פרו רוסי יושב ליד ערימות של לבנים וצמיגים מחוץ לבניין ממשלה בדונייצק, אוקראינה  20 באפריל 2014. רויטרס
מפגין פרו רוסי יושב ליד ערימות של לבנים וצמיגים מחוץ לבניין ממשלה בדונייצק, אוקראינה, היום/רויטרס

חמישה בני אדם נהרגו היום (ראשון) בירי בסלאביאנסק, עיר במזרח אוקראינה המוחזקת על ידי בדלנים פרו-רוסים. הירי האחרון אירע סמוך למחסום שהקימו הבדלנים בפאתי העיר – כך דווח בערוץ החדשות רוסיה 24. על פי הדיווח, ארבע מכוניות שנסעו בסמוך למחסום פתחו באש לעבר התושבים המחזיקים בעיר, הרגו שלושה בני אדם ופצעו אנושות אדם נוסף. קבוצה של בדלנים נקראו מהמחנה שלהם בעיר, פתחו באש לעבר התוקפים והרגו שניים מהם.

עוד דווח כי הבדלנים תפסו שתיים ממכוניות התוקפים ומצאו בהן כלי נשק, חומרי נפץ ותצלומי אוויר של העיר סלאביאנסק. רופא בבית החולים העירוני אמר כי ארבעה פצועי ירי הובאו במהלך הלילה. "נראה כי משהו רציני קרה", אמר הרופא. הבדלנים מאמינים כי הותקפו על ידי קיצוניים ימנים.

בהודעת גינוי מטעם משרד החוץ הרוסי נכתב כי רוסיה "מביעה כעס על הפרובוקציה של החמושים, שמעידים על חוסר היכולת של הרשויות בקייב לרסן את הפעילות של הלאומנים הקיצוניים".

הקרב על אוקראינה - כותרות אחרונות
פוטין: ”נרמול היחסים עם המערב תלוי בשותפינו”
הצאר הרוסי ממשיך לצעוד לאוקראינה
אוקראינה: המנשרים האנטישמיים בדונייצק - מזויפים

בדלנים פרו-רוסים בסלביאנסק שבמזרח אוקראינה, לשם הובאו נגמ"שים של צבא אוקראינה. 16 באפריל 2014. רויטרס
"נראה כי משהו רציני קרה". סלאביאנסק, בשבוע שעבר/רויטרס

ביום חמישי הודיעו שרי החוץ של ארצות הברית, רוסיה והאיחוד האירופי כי הגיעו להסכמה בנוגע לצעדים הראשונים שאותם ינקטו, על מנת להקל על המשבר באוקראינה. במסיבת עיתונאים שכינסו בתום פגישה בת שבע שעות בז'נבה, אמרו ג'ון קרי, סרגיי לברוב וקתרין אשטון כי הסכימו שעל הגופים הצבאיים הבלתי חוקיים באוקראינה להתפרק וכי על כל אלה שהשתלטו על מבנים - לנטוש אותם ולהתפרק מנשקם. עוד הוסכם להעניק חנינה לכל המפגינים נגד הממשלה שנעצרו. בהתאם להסכם, פקחים מטעם הארגון לביטחון ולשיתוף פעולה באירופה (OSCE) יוודאו שהצעדים שעליהם הוחלט ננקטים.

יממה לאחר מכן, הבהיר מנהיגם של הבדלנים הפרו-רוסים שבמזרח אוקראינה, דניס פושלין, שאנשיו אינם מחויבים להסכם. בשיחה עם עיתונאים בדונייצק, אמר פושלין שלברוב "לא חתם על שום דבר בשמנו, הוא חתם בשם הפדרציה הרוסית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully