וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שפירו מרגיע: "נגדיל מספר מקבלי הוויזות לארה"ב"

השגריר האמריקני בישראל התייחס לתכנית ההקלות בוויזות, בצל הדיווח על חשש גורמי מודיעין מפני כניסת מרגלים. "נעשה מה שאפשר כדי לעודד ישראלים שזכאים לכך לבקר במדינה", הבהיר

שגריר ארה"ב בישראל דן שפירו, נובמבר 2013. יואב דודקביץ'
"מברכים כל יצירת קשרים בין ישראלים ואמריקנים". שפירו/יואב דודקביץ'

איתות הרגעה? לאחר הפרסומים בדבר התנגדות של גורמי מודיעין בוושינגטון לתכנית ההקלות בוויזות לישראלים, התייחס הלילה (ראשון) לסוגיה לראשונה שגריר ארצות הברית בישראל, דן שפירו, שהבהיר כי ייעשו כל הצעדים הנדרשים על מנת לאפשר כניסה של כמה שיותר ישראלים למדינה.

בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו, לא הגיב שפירו באופן ישיר להתנגדות גורמי המודיעין, אלא רק כתב כי במחלקת המדינה "מודעים לעובדה שלמרות ששני שלישים של מבקשי ויזה צעירים מקבלים ויזות, יש לכמה אנשים תפיסה מוטעית שישראלים צעירים לא יתקבלו בברכה בארצות הברית. בוודאי שזה לא נכון. ישראל היא אחת מבנות הברית הכי קרובה שלנו, ואנחנו מברכים כל יצירת קשרים בין ישראלים ואמריקנים, כולל ביקורים בארצות הברית".

לטענתו של שפירו, "אנחנו נעשה מה שאפשר כדי לעודד ישראלים שזכאים לכך לבקר בארצות הברית. אנחנו גם מקימים קבוצת עבודה משותפת עם ממשלת ישראל שתחקור איך להכניס את ישראל לתכנית ויתור הוויזה (Visa Waiver). ייקח זמן עד שישראל תעבור את כל הקריטריונים שבחוק, אבל זאת מטרה משותפת של שתי המדינות". השגריר אמנם הדגיש כי "לא כל מבקש ויזה זכאי לקבלה לפי החוק", אך הבהיר כי "הכוונה שלנו היא להגדיל את מספר המקבלים".

וואלה! חדשות - הסיפורים החמים:
ישראל לתאילנד: "הדקו האבטחה סביב ישראלים עד סוף החג"
השמיים הם הגבול: מידלטון בטייסת קרב אוסטרלית
הצאר הרוסי ממשיך לצעוד לאוקראינה | פרשנות

שגרירות ארצות הברית בתל אביב. AP
שגרירות ארצות הברית בתל אביב/AP

ביום שישי האחרון פורסם כי שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, הורה לבחון את מדיניות הענקת הוויזות לישראלים, בעקבות עלייה חדה בשיעור הדחיות של ויזות לבני 26-21, ולאחר שהתקבלו במשרדו טענות בנושא מצד מחוקקים יהודים. במסגרת ההצעות בנושא, שהוצגו במכתב ששיגרה עוזרת של קרי לחברת בית הנבחרים ניטה לואי, נכתב כי שר החוץ הורה להקים קבוצת עבודה אמריקנית-ישראלית שתסייע לקדם את התאמתה של ישראל לתכנית Visa Waiver. זו כוללת כיום 38 מדינות, בעיקר מהאיחוד האירופי, והיא מאפשרת לאזרחיהן לשהות בארצות הברית במשך 90 יום מבלי שהנפיקו ויזה מבעוד מועד בשגרירות האמריקנית בארץ מוצאם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"צירוף ישראל לתכנית יקל על כניסת מרגלים"

אולם, אתמול דווח באתר Roll Call, מפי גורמים בקונגרס, כי גורמים מודיעיניים אמריקנים הודו לאחרונה כי מלבד הדרישות לשיעור סירוב ויזות מרבי של 3% ולנקיטת צעדים הדדיים מצד ישראל, סוגיות הקשורות למודיעין ולביטחון לאומי מהוות גם הן שיקול באי-צירופה של ישראל לתכנית הפוטרת מהוצאת ויזה בשגרירות האמריקנית. "קהילת המודיעין בארצות הברית מודאגת שצירוף ישראל לתכנית Visa Waiver יקל על מרגלים ישראלים להיכנס למדינה", אמר עוזר בכיר בבית הנבחרים.

לפי הדיווח, כמה עוזרים נוספים בקונגרס אמרו גם הם כי גורמים בקהילת המודיעין, כמו גם גורמים במשרדי החוץ וביטחון הפנים, הביעו חששות דומים בשימוע מסווג בהשתתפות מחוקקים בוועדת החוקה של בית הנבחרים, המחזיקה בסמכויות הנוגעות להנפקת הוויזות. גורם אמריקני רשמי אישר את דבר קיומו של השימוע, ואמר כי השתתפו בו גורמים ממשרדו של ראש המודיעין הלאומי ג'יימס קלפר, מה-FBI ומהמשרד העוסק בסיכול ריגול מצד מדינות אחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully