וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיתונאי שנעצר שוחרר לביתו: "לא אחזור לביירות"

אחיקם משה דוד

17.4.2014 / 18:21

מג'ד כיאל, העיתונאי הערבי-ישראלי ופעיל זכויות האדם שנעצר עם שובו מלבנון בחשד שיצר מגע עם סוכן זר, שוחרר למעצר בית בן 5 ימים. "לא מבין מדוע נעצרתי בגלל כנס תקשורת"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: יותם בן-דוד

מג'ד כיאל, העיתונאי הערבי-ישראלי שנעצר לפני חמישה ימים במעבר הגבול בין ישראל לירדן בחשד כי יצר מגע עם סוכן זר בביקור בלבנון, שוחרר היום (חמישי) למעצר בית בן חמישה ימים. "אני לא מתכוון לחזור יותר לביירות", הבהיר כיאל בשיחה עם כלי התקשורת בבית אביו בחיפה, אולם הוא הוסיף כי "ברמה הערכית אני מוכן לחזור".

עוד חדשות חמות מהארץ:
ראש ארגון פשיעה נמצא ירוי בראשו בביתו בנתניה; מותו נקבע
21 ילדים נפצעו קל ממתקן בלונה פארק בתל אביב
"כוכב נולד" הערבי יופיע בנצרת? "מסית וממריד"

כיאל שוחרר בתנאים מגבילים, בהם איסור על גלישה באינטרנט במשך 20 יום ואיסור על יציאה מהארץ למשך חודש. "אולי מעכשיו אנשים אחרים יצטרכו לעשות את העבודה", הוסיף. "אני חושב שעיתונאי ערבי-ישראלי צריך לבקר בכל מקום, גם בלבנון, ואני לא מבין מדוע בגלל כנס של תקשורת נעצרתי לחמישה ימים".

מג'ד כיאל. א-ספיר, אתר רשמי
לא נפגש עם עורך דין במשך ארבעה ימים. כיאל/אתר רשמי, א-ספיר

הבוקר הותר לפרסום כי כיאל, בן 23, נעצר בחשד שיצר מגע עם סוכן זר וביקר במדינת אויב. זאת, לאחר שהשתתף בכנס של העיתון הלבנוני "א-ספיר" המזוהה עם חיזבאללה, לציון 40 שנים להיווסדו. במערכת הביטחון חושדים כי כיאל, עורך של אתר האינטרנט של ארגון עדאלה, המרכז המשפטי לזכויות המיעוט הערבי בישראל, ובמקביל כותב לעיתון "א-ספיר", גויס על ידי ארגון עוין.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

כיאל נפגש אתמול לראשונה עם עורכת דין, סאוסן זהר, בבית המעצר "קישון" - ארבעה ימים לאחר מעצרו. על פי החשד, כיאל נעזר בגורמים ברשות הפלסטינית על מנת להסדיר את כניסתו ללבנון והשתמש בתיעוד שהנפיקו לו הפלסטינים כדי להיכנס למדינת האויב.

מהמרכז המשפטי עדאלה, שמייצג את כיאל, נמסר בתגובה כי בכוונת עורכי דינו להגיש ערעור על תנאי שחרורו. "שחרורו בעקבות בקשה של עדאלה, מוכיח כי מניעת עורכי הדין במשך חמישה ימים, מעצרו הממושך וצו איסור הפרסום היו שרירותיים ולא נשענו על כל בסיס עובדתי", נמסר. בארגון אומרים כי תוגש בקשה לבטל את תנאי שחרורו המגבילים משום שמלכתחילה לא הייתה עילה למעצר, ולכן אין הצדקה לחלופות מעצר לאחר סיום החקירה.

לפניות לכתב אחיקם משה דוד: ahikam77@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully