וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיצוץ הגז בעכו: השכנים נאשמים ברצח 5 בני משפחה

אחיקם משה דוד

13.4.2014 / 11:15

חודשיים לאחר האירוע הקשה הוגשו כתבי אישום נגד שני תושבי העיר, בני 18 ו-27, בגין קשירת קשר להצתת מתקן תקשורת של חברת פלאפון בדירה בעכו העתיקה, שהביאה לקריסת הבניין

הארכת מעצר לחשודים באסון קריסת הבניין בעכו, פברואר 2014. אדריאן הרבשטיין
אחד הנאשמים באסון קריסת הבניין בעכו מובא להארכת מעצרו, בפברואר/אדריאן הרבשטיין

כתב אישום הוגש היום (ראשון) בבית המשפט המחוזי בחיפה נגד שני תושבי עכו, המואשמים ברצח חמישה בני אדם בפיצוץ בלון גז בבניין מגורים בעיר העתיקה לפני כחודשיים. השניים, מוחמד ג'רחי, בן 27 ועומר חלואני, בן 18, מואשמים כי גרמו למותם של החמישה כשניסו לפגוע באנטנה סלולרית שהוצבה על גג הבניין שבו התגוררו. הם גרמו בכך גם לפציעתם של רבים. כתב האישום מייחס להם רצח, הצתה וקשירת קשר לביצוע פשע.

על פי כתב האישום, השניים, המתגוררים סמוך לבניין, הגיעו בפברואר האחרון אל הבניין שעליו האנטנה, בכוונה להצית את האנטנה יחד עם חברם זכריה עזירי. הם שפכו חומר דליק בתוך הדירה, וכתוצאה מכך אירע פיצוץ עז שהחריב את הבניין והביא לקריסתו. כתוצאה מהפיצוץ נהרגו שלושה מבני משפחת סרחאן - ההורים ראיק ונג'אח ובנם בן התשע נסר א-דין, ובני הזוג בדר - מוחמד וחנאן.

עוד בנושא
5 הרוגים בקריסת בניין בעכו, בהם זוג הורים וילד בן 8
הפיצוץ בעכו: בת 10 נשארה לבד
קריסת הבניין בעכו: ”הילדה שאלה איפה אבא ואמא”

מבט על של קריסת הבניין בעיר העתיקה בעכו, פברואר 2014. באדיבות היחידה האווירית - משטרת ישראל, חטיבת דובר המשטרה
זירת האסון בעכו, בפברואר/חטיבת דובר המשטרה, באדיבות היחידה האווירית - משטרת ישראל

שני הנאשמים נפצעו אף הם מהפיצוץ, נפלו על גג המסגד הצמוד ונלכדו בין ההריסות. הם חולצו על ידי אזרחים וכוחות ההצלה. בזירה נמצאה כפפה ועליה עקבות DNA של אחד הנאשמים.

השניים טענו בחקירתם כי הגיעו לכיפת המסגד שבה נמצאו לאחר שהבחינו בפיצוץ, ולפני קריסת הבניין. ואולם, מהבקשה להארכת מעצרם עד תום ההליכים שהוגשה היום עולה כי בין הפיצוץ לקריסת הבניין חלף זמן מועט מאוד, ולכן לא סביר כי הם אכן הגיעו למקום רק לאחר הפיצוץ, לפני קריסת הבניין.

עוד עולה מהבקשה, שהוגשה על ידי פרקליטות מחוז חיפה באמצעות עורכי הדין ענאן גאנם וענבל ברנסון, כי ג'רחי הפליל את עצמו במהלך תרגיל חקירה שנעשה לו מול תושב אחר בשכונה. ג'רחי אמר כי הוא וחבריו רצו לשרוף את האנטנה, תכננו זאת ושרפו אותה, בעוד שהוא בעצמו היה על גג הבניין בעת הפיצוץ.

לפניות לכתב אחיקם משה דוד: ahikam77@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully