וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריסת הבניין בעכו: "הילדה שאלה איפה אבא ואמא"

אימראת סרחאן בת ה-10, שנפצעה באורח קל ואיבדה את הוריה, ראיק ונג'אח ואת אחיה הקטן, נאסר א-דין, מאושפזת בבית החולים. בני המשפחה הבטיחו: "זה אסון קשה, אנחנו נדאג לה"

צילום: אדריאן הרבשטיין, ערן גילווארג; עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

ככל שעוברות השעות מתבררת הזוועה שהתרחשה הלילה (שני) בעיר העתיקה בעכו. מהפיצוץ שגרם לקריסת בניין מגורים בעיר נהרגו חמישה בני אדם, בהם ראיק סרחאן (55) ורעייתו נג'אח (51) ובנם בן ה-8, נאסר א-דין. בתם הנוספת של בני הזוג, אימראת בת ה-10, נפצעה באורח קל ופונתה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים לגליל מערבי בנהריה כשהיא סובלת מחבלות ושפשופים. שני ההרוגים הנוספים באירוע הם בני הזוג מוחמד (43) וחנאן (38) באדר. הלוויותיהם של ההרוגים יתקיימו בשעה 18:00 הערב בבית העלמין בעיר.

תמונות מסיוע כוחות יחידת עוקץ בזירת האירוע בעכו הלילה. פברואר 2014. דובר צה"ל
צוותי החילוץ נעזרים בכלבים למציאת נעדרים בזירה, הבוקר/דובר צה"ל

מאז שעות הבוקר, הגיעו מאות מנחמים למסגד המרכזי בעיר העתיקה, שם יושבות משפחות הקורבנות. במקביל, אנשי העירייה סרקו את האזור על מנת לבדוק אילו דירות נמצאות בסכנת קריסה שנשקפת כתוצאה ממפולת המשנה שעדיין מתרחשות במקום. העירייה גם פתחה אכסניית נוער שנמצאת בעיר העתיקה לטובת התושבים שמתגוררים באזור המסוכן.

עוד על קריסת הבניין בעכו:
5 הרוגים בקריסת בניין בעכו, בהם זוג הורים וילד בן 8
עדויות מהקריסה בעכו: "הכול נפל כמו דומינו"

לבית החולים בנהריה הגיעו דודיה של הבת שנותרה בחיים, וסיפרו כי מצבה טוב. ככל הנראה, כמה רגעים לפני הפיצוץ היא קמה לשתות כוס מים ולכן הצליחה להימלט בזמן מהבית. "הילדה שאלה איפה אבא ואמא ואנחנו לא יודעים מה לענות לה", סיפר אחד הדודים בעצב. "זה אסון קשה מאוד. היא עדיין לא יודעת שום דבר". דוד אחר, מוחמד, הוסיף: "כל בני המשפחה יירתמו לדאוג לילדה שנשארה לבד", הדגיש. "אני כמו אבא שלה ויש לה הרבה דודים ומה שהיא תבחר, נעשה. איפה שהיא תרצה להיות, שם היא תהיה. זה מה שנשאר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ראיק סרחאן (40) ורעייתו נג'אח סרחאן (35) שנהרגו בפיצוץ בעכו. פברואר 2014. באדיבות אתר יא עיני, אתר רשמי
הותירו אחריהם ילדה יתומה. נג'אח וראיק סרחאן/אתר רשמי, באדיבות אתר יא עיני

בזירת האסון, בני במשפחה התקשו לעכל את הבשורה המרה. "אנחנו עומדים כאן ולא מאמינים", אמר אחיה של אם המשפחה בשיחה עם וואלה! חדשות. "קשה לתאר את הכאב הגדול. נמחקה כמעט משפחה שלמה". בעיר העתיקה בעכו הוכרז יום אבל וכל בתי העסק נותרו סגורים. "כולם כאן מחזקים אותנו וזה מחמם את הלב", הוסיף האח. "כולם משתתפים בצערנו. אנשים לא הלכו לעבודה רק כדי להיות אתנו".

קריסת בניין בעכו בעקבות פיצוץ, פברואר 2014. ערן גילווארג
כוחות החילוץ בזירה, הבוקר/ערן גילווארג

הוא תיאר את הרגע בו שמע על קריסת הבניין הישן שבו התגוררו אחותו ומשפחתה. "אני גר בעכו העתיקה אבל רחוק מכאן ולא שמעתי את הפיצוץ", סיפר. "בשעה 1:00 בערך העירו אותי ואמרו לי שכל שלוש הקומות של הבניין התמוטטו. סיפרו לנו שהילדה פתחה את הדלת מיד אחרי הפיצוץ והצליחה לברוח מהמקום. ראו שלוקחים אותה בידיים ומשם פינו אותה לבית החולים".

נאסר א-דין סרחאן, בן 8 שנהרג בפיצוץ בעכו. פברואר 2014. באדיבות אתר יא עיני, אתר רשמי
נאסר א-דין בן ה-8./אתר רשמי, באדיבות אתר יא עיני

האח התייחס לאפשרות שהפיצוץ נגרם מאנטנה סלולרית שהייתה מוצבת על גג הבניין למרות התנגדות הדיירים. "כבר הרבה מאוד זמן שאחותי וכל השכנים מתלוננים על האנטנות הסלולריות שיש על הגג", אמר. "יש כאן הרבה אנשים שחלו בסרטן. כל השכנים התלוננו בעירייה, אבל לא אכפת להם ממה שקורה בעכו העתיקה. כל עכו דיברה על הכמות של האנטנות שיש כאן".

"אחי ואשתו קיבלו איומים"

לדבריו, לעובדה שמדובר היה בבניין ישן מאוד יכולה להיות תרומה לגודל האסון. "הבתים כאן מאוד עתיקים וצריך לחזק אותם, צריך לעשות כאן הרבה שיפוץ", ציין. "אני חושב שגם במקרה הזה, אם המבנים היו יותר חזקים, לא היינו עדים לאסון כל כך גדול. אנשים כאן במצב סוציו-אקונומי נמוך ואין להם כסף לשפץ בעצמם". אח אחר טען שבעבר כבר כמה מקרים שבתים באזור קרסו בגלל שלא מחוזקים מספיק.

גם קרובי משפחתם של מוחמד וחנאן באדר הביעו צער עמוק לאחר מותם. "אחי ואשתו חיו 15 שנה ביחד", סיפר חאלד, אחיו של מוחמד. "הם היו זוג נפלא ושרדו את כל הקשיים של החיים. הם אהבו מאוד אחד את השנייה וכל הזמן היום ביחד. היום הם גם ייקברו ביחד". הוא סיפר שהשניים היו בעיצומם של טיפולי הפריה בניסיון להביא ילד ראשון לעולם.

הוא הוסיף: "אח שלי ואשתו קיבלו איומים. אני לא רוצה לדבר על זה בתקשורת. השמות של המאיימים כבר נמצאים במשטרה ואני מאמין שיהיו מעצרים. אני סומך על המשטרה שתעשה את מה שצריך".

קריסת בניין בעכו בעקבות פיצוץ, פברואר 2014. ערן גילווארג
זירת האירוע, הבוקר/ערן גילווארג

בסך הכול נפצעו 12 בני אדם באירוע. מנהל בית החולים בנהריה, ד"ר מסעד ברהום, סיפר כי שלושה מתשעת הפצועים שהגיעו למוסד הרפואי לאחר האירוע כבר שוחררו לביתם. אחת הפצועות, שהגיעה לבית החולים במצב קשה, הוכנסה לחדר ניתוח. החלטה על שחרורם של שאר הפצועים תתקבל בהמשך היום. הוא הסביר כי "כל הפציעות נגרמו מההריסות שנפלו על האנשים ואין בין הפצועים כאלה שסובלים מכוויות או פציעות המאופיינות ממטען חבלה". שלושה פצועים נוספים הובהלו לבית החולים רמב"ם בחיפה.

ראש עיריית עכו, שמעון לנקרי, הגיע לזירת האירוע והתייחס גם הוא לתלונות התושבים בדבר האנטנות הסלולריות במקום. "כבר לפני כמה שנים קיבלנו תלונות של תושבים", הודה. "היו פה 37 אנטנות סלולריות פירטיות, שלא בהיתר ולא באישור. העירייה חתמה חוזים מול חברות הסלולר והקמנו שלוש אנטנות רחוקות ממקום התושבים, ובהסכמתם אגב".

ראש עיריית עכו, שמעון לנקרי מגיע לעיר העתיקה בעקבות קריסת בניין, פברואר 2014. ערן גילווארג
ראש עיריית עכו, שמעון לנקרי, בזירה/ערן גילווארג

לדבריו, "נשארה אנטנה אחת, שאגב גם לא פעלה אבל כנראה שהיא גרמה לכמה אנשים למורת רוח, ויכול להיות שבוצעה פה באמת פעולת חבלה כדי למנוע מהאנטנה הזאת לפעול. אני חושב שבזה שהעירייה דאגה להוציא את האנטנות הפירטיות האלה, שהיו פה במשך הרבה שנים, בעצם מנעה מקרים כאלה בעבר והמקרה הזה הוא פשוט של בן אדם שהתעקש שהאנטנה תישאר למרות שהיא לא פעילה".

בהתייחסו לטיפול בנפגעים ובתושבים שנותרו ללא קורת גג, אמר לנקרי: "כרגע אנחנו עובדים מול התושבים כדי לבדוק מי זקוק לטיפול, אם זה טיפול סוציאלי, אם זה טיפול פסיכולוגי, לקחת את אלה שאיבדו את הבתים שלהם ולשכן אותם בבית מלון בינתיים, עד שיתאפשר להם לחזור. כרגע מדובר בחמש משפחות ואם נצטרך לדאוג ליותר - נדאג ליותר".

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.co.il

קריסת בניין בעכו בעקבות פיצוץ, פברואר 2014. ערן גילווארג
קריסת בניין בעכו בעקבות פיצוץ, פברואר 2014/ערן גילווארג
תמונות מסיוע כוחות יחידת עוקץ בזירת האירוע בעכו הלילה. פברואר 2014. דובר צה"ל
תמונות מסיוע כוחות יחידת עוקץ בזירת האירוע בעכו הלילה. פברואר 2014/דובר צה"ל
תמונות מסיוע כוחות יחידת עוקץ בזירת האירוע בעכו הלילה. פברואר 2014. דובר צה"ל
תמונות מסיוע כוחות יחידת עוקץ בזירת האירוע בעכו הלילה. פברואר 2014/דובר צה"ל
קריסת בניין בעכו בעקבות פיצוץ, פברואר 2014. ערן גילווארג
קריסת בניין בעכו בעקבות פיצוץ, פברואר 2014/ערן גילווארג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully