וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדויות מהקריסה בעכו: "הכול נפל כמו דומינו"

הפיצוץ שנשמע בעקבות קריסת בניין המגורים הרעיד הלילה את העיר העתיקה והקפיץ את התושבים ממיטותיהם. "בחיים לא שמעתי דבר כזה. זה מזכיר את רעידת האדמה שהייתה בצפת"

צילום: אדריאן הרבשטיין, ערן גילווארג; עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

תושבי העיר העתיקה בעכו התעוררו הלילה (שני) לקול פיצוץ עז בעקבות קריסת בניין המגורים, ממנה נהרגו ארבעה בני אדם ונפצעו 12 נוספים. "שמעתי פיצוץ אדיר", תיאר בשיחה עם וואלה! חדשות מאהר שמוך, תושב העיר בן 30. "כל החדר שלי זז, הייתה רעידה חזקה. כולנו יצאנו החוצה ושמעתי פיצוץ מאזור המים. זה היה מאוד חזק. יצאנו החוצה והתחלנו לעזור לאנשים". לדבריו, מדובר בבניין שבו התגוררו "ארבע או חמש משפחות".

4 הרוגים בקריסת בניין בעכו; במקום עדיין לכוד אחד לפחות

איתם שעיב, סטודנט במכללת צפת בן 22 שמתגורר באזור, סיפר כי סבתו התגוררה במבנה הישן. "סמוך ל-2:00 בלילה שמענו פיצוץ גדול", שחזר. "היה הרס רב והכול נפל. יש אנשים שעדיין תקועים בין ההריסות. יש משפחה שלא יודעים מה מצבה, הכול נפל כמו דומינו. זה מזכיר את רעידת האדמה שהייתה בצפת".

"הדירה מולי פשוט קרסה"

עמארה נדיה, תושבת האזור, סיפרה גם היא על רגעי האימה. "ישנתי ושמעתי פיצוץ גדול", תיארה. "החלונות היו פתוחים וראיתי שהדירה שמולי פשוט קרסה - אין דירה. ירדתי למטה וראיתי אנשים רצים. הסתובבתי לצד השני וראיתי מה שקרה. בחיים לא שמעתי דבר כזה".

בניין בעכו קרס כתוצאה מפיצוץ בלון גז. אדריאן הרבשטיין
כוחות החילוץ בעכו/אדריאן הרבשטיין

בסך הכול נפצעו בתקרית 12 בני אדם. לחדר המיון בבית החולים בנהריה הובאו תשעה מפצועים בהם פצוע באורח קשה, פצוע באורח בינוני ושבעה פצועים באורח קל, בהם כבאי ואזרח שסייעו בפעולות החילוץ. לבית החולים רמב"ם בחיפה הובאו פצוע באורח קשה ושניים נוספים באורח קל.

כוחות מגן דוד אדום, משטרה, כיבוי אש ופיקוד העורף עדיין פועלים במקום לחילוץ לכודים בין ההריסות. באשר לגורם לקריסת המבנה, נבדקים שני כיווני חקירה: פיצוץ בלון גז או אירוע על רקע פלילי.

בניין בעכו קרס כתוצאה מפיצוץ בלון גז. דוברות משטרת ישראל, חטיבת דובר המשטרה
הבניין שקרס/חטיבת דובר המשטרה, דוברות משטרת ישראל
בניין בעכו קרס כתוצאה מפיצוץ בלון גז. אדריאן הרבשטיין
ניידת מד"א בזירה/אדריאן הרבשטיין
בניין בעכו קרס כתוצאה מפיצוץ בלון גז. אדריאן הרבשטיין
כוחות החילוץ במקום/אדריאן הרבשטיין
בניין בעכו קרס כתוצאה מפיצוץ בלון גז. אדריאן הרבשטיין
פצוע מחולץ מבין ההריסות/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully