וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בתיעוד נדיר של "המפלצות הימיות" של מקסיקו

הוא שוקל 270 ק"ג, מגיע לאורך של 15 מ' ומעט מאוד ידוע עליו. דג המשוט, החי בעומק של כק"מ מתחת לפני הים, כמעט ולא מגיע לאזור החוף. שני דגי משוט חיים צולמו בחופי מקסיקו וגרמו להיסטריה

סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: יאיר דניאל

כאשר דג משוט, הנחשב לדג בעל-החוליות הגדול בעולם, נסחף לחוף – אלו חדשות גדולות. הדג הנדיר והחמקן בקושי יוצא ממעמקי האוקינוס וכאשר זה קורה - הוא לרוב מת. לכן כאשר לא אחד אלא שני דגי משוט חיים צולמו במים הרדודים של חופי מקסיקו הם גרמו להיסטריה והסרטון שמתעד אותם זכה כבר לכמעט שני מיליון צפיות בשלושה ימים.

דג משוט שצולם במי מפרץ מקסיקו. יוטיוב, צילום מסך
"אחד מהדברים המרהיבים שראיתי בחיים שלי"./צילום מסך, יוטיוב

התיעוד הנדיר שייך לצוות חוקרים אמריקאי, שהיה באיזור בטיול מחקר-ימי. "זה היה אחד מהדברים המרהיבים שראיתי בחיים שלי" אמר סגן נשיא האקווריום של שיקגו לנשיונל ג'אוגרפיק, "הייתה להם תנועה גלית בזמן השחייה. זה היה מלא חן".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ככה זה ראה כאשר דג כזה מגיע לחוף, כשהוא מת/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי ההערכות, דגי המשוט הללו היו באורך של כחמישה מטרים, אולם היצור הימי הזה עשוי להגיע לאורך של 15 מטרים ולמשקל של עד 270 קילוגרמים. דג המשוט הוא יצור ימי נדיר, מעט מאוד ידוע על חייו ורק לאחרונה הוא תועד בסביבתו הטבעית בשל תנאי המחיה הקיצוניים שלו, בעומק של 200 מטרים עד קילומטר מתחת לפני הים. דג המשוט הענקי התגלה לראשונה בשנת 1772 על ידי הביולוג הנורבגי פטר אסקניוס והוא הילך קסם על דורות של דייגים ומלחים, ובדומה לדיונון הענקי, גם שמו נקשר לסיפורים על מפלצות ים אגדתיות.

עוד בנושא

  • עוד באותו נושא:
  • דג משוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully