וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעצרו שני מתנחלים בחשד להשחתת המוצב ביצהר

9.4.2014 / 16:34

העצורים, גבר כבן 40 מיצהר, ובן 20 מחוות גלעד, חשודים בפריצה למוצב צה"ל ביצהר אתמול לפנות בוקר, אחרי הריסת מבנים לא חוקיים ביישוב. בן 16 נעצר בחשד ליידוי אבנים

צילום: דניאל בוק, עריכה: טל רזניק

משטרת מחוז ש"י ולוחמי משמר הגבול עצרו אחר הצהריים (רביעי) גבר בשנות ה-40 לחייו, תושב ההתנחלות יצהר, וצעיר כבן 20 מההתנחלות חוות גלעד, בחשד למעורבות בפגיעה במוצב צה"ל ובחיילים ביישוב אתמול לפנות בוקר. החשודים הועברו להמשך חקירה. הבוקר נעצר נער בן 16 בחשד ליידוי אבנים על כוחות הביטחון בזמן פינוי מבנים לא חוקיים ביישוב, ואחר הצהריים הוארך מעצרו עד יום שישי בבית משפט השלום בירושלים.

עוד באותו נושא
נתניהו על יצהר: "לפעול נגד הבריונים בכל הכוח"
בעקבות ההתפרעויות האלימות: תחנת משטרה תוקם ביצהר
המתנחלים תקפו והחיילים עמדו בצד: "היו חייבים להגיב"

יום אחרי העימותים בין כוחות הביטחון ומתנחלים ביצהר. אפריל 2014. יותם רונן
המוצב ביצהר אחרי ההשחתה, הבוקר/יותם רונן

ההתפרעות החלה בלילה שבין שני לשלישי, שעה שכוחות הביטחון הגיעו להרוס ארבעה מבנים בלתי-חוקיים בהתנחלות שבשומרון. במהלך הפעילות נתקלו הכוחות בהפרות סדר אלימות מצד התושבים במקום. מאות בני אדם יידו אבנים, הבעירו צמיגים וחסמו כבישים. שישה שוטרי משמר הגבול נפצעו קל במהלך העימותים, ואחד מהם נזקק לטיפול רפואי. הכוח במקום הגיב לעבר המתפרעים באמצעים לפיזור הפגנות.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

במהלך אותו הלילה הושחת גם מוצב צבאי בהתנחלות. המתנחלים קרעו אוהל ומזרנים במקום והפכו את מתקן השירותים הניידים. חיילי המילואים ששהו במוצב נטשו את המקום. "מדובר היה בהפרות סדר קשות ביותר. התושבים זרקו אבנים על הכוחות, ניפצו את שמשות הרכבים ופגעו בשוטרי מג"ב", מסר גורם צבאי.

עם תום האירועים החלו חוקרי המחוז לפעול הן בשטח, והן במישור המודיעיני, כדי לאסוף ראיות וכדי לאתר את האחראים. בגלל חומרת המעשים החליטו במשטרה לפעול בדחיפות, וכך – בשעות אחר הצהריים סגרו כוחות הביטחון את הצירים ליישוב, סגרו על אחד הבתים, ועצרו את החשוד. לפני שהתושבים הצליחו להבין מה קורה, הכוחות כבר עזבו. עם זאת, בצומת יצהר עדיין שוהים כוחות צבא ומשטרה כדי למנוע התלקחות מחודשת.

הגבר מיצהר, כמו גם הצעיר שנעצר בחוות גלעד, נחקרים בשעה זו ואם החשדות נגדם יתבססו הם יובאו מחר להארכת מעצר. המשטרה ממשיכה לחקור את האירועים, וככל הנראה צפויים מעצרים נוספים בהמשך.

"מאבק בתופעות העברייניות"

התושבים טענו כי הריסת המבנים הייתה פעולת "תג מחיר" נגדם מצד הצבא, לאחר שביומיים האחרונים הושחתו שני כלי רכב צבאיים במקום. ביום שני ניקבו אלמונים צמיגים של כלי רכב צבאי של חיילי מילואים שהיו בסיור שגרתי בהתנחלות. יום קודם לכן, היה זה הג'יפ של מפקד חטיבת השומרון, אלוף-משנה יואב ירום, שצמיגיו נוקבו בהתנחלות. מצה"ל נמסר בעקבות המקרים כי הוא רואה בחומרה רבה אירועים מסוג זה. "כל פגיעה במפקדי צה"ל ובחייליו, בסדיר ובמילואים, העוסקים יום וליל בהגנה על תושבי מדינת ישראל, היא חציית קו אדום".

בעקבות האירועים החמורים כינס היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ישיבה מיוחדת בהשתתפות הגורמים הרלוונטיים, המפכ"ל רב-ניצב יוחנן דנינו, מפקד פיקוד המרכז אלוף ניצן אלון, הפרקליט הצבאי הראשי אלוף דני עפרוני, פרקליט המדינה שי ניצן, וגורמי ביטחון נוספים. בין היתר דנו המשתתפים באפשרויות להשבת הסדר והגברת האכיפה כמו תגבור הכוחות במקום, ובתיאום הפעילות בין הזרועות השונות. "אלו צעדים הדרושים למאבק בתופעות עברייניות כפי שבאו לידי ביטוי באזור, במטרה להביא להיעלמותן וביעורן", נמסר מלשכת היועץ המשפטי.

כוחות ביטחון ביצהר. אפריל 2014. בן קלמר
כוחות הביטחון ביצהר, הבוקר/בן קלמר

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח אמש עם שר הביטחון משה יעלון, בעקבות המהומות האלימות וביקש ממנו "לפעול בכל הכוח נגד פורעי החוק שאחראים למעשי הבריונות". במקביל, וכפי שפורסם לראשונה בוואלה! חדשות, החליטו גורמים במערכת הביטחון על הקמת תחנת משטרה בלב התנחלות, במטרה לאכוף את החוק והסדר ביישוב.

מפקד גדוד המילואים שהותקף הודה כי חייליו לא היו מוכנים לתקיפה מהסוג הזה. "אני מזועזע מהמקרה, לא נערכנו לאירוע שבו יהודים מפגינים אלימות כלפי חיילים", אמר. עם זאת, כבר אתמול הקים הצבא מחדש את המוצב, והיום בבוקר עזבו חיילי המילואים את היישוב בתום תקופת השירות. במקומם הוצבו חיילים סדירים. תושבי היישוב, שהגיעו להיפרד מחיילי המילואים ולהתנצל בפניהם, כבר לא מצאו אותם ותחת זאת כיבדו את החיילים החדשים בממתקים.

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

הבסיס שנהרס ליד יצהר והוקם מחדש. אפריל 2014. בן קלמר
המוצב שהוקם מחדש, הבוקר/בן קלמר
  • עוד באותו נושא:
  • יצהר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully