וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני אותות חדשים מהמטוס: "נמצא אותו בעתיד הקרוב"

אוסטרליה הודיעה כי שני האותות נקלטו באזור שבו זוהו שניים קודמים בשבת – השייכים כנראה לציוד מטיסת "מלזיה איירליינס". "מחפשים באזור הנכון, אבל עלינו לזהות שברים"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

סימנים מעודדים למציאת המטוס? 33 ימים אחרי היעלמותה של טיסת "מלזיה איירליינס" 370, הודיעה הבוקר (רביעי) אוסטרליה כי זוהו שני אותות חדשים במהלך החיפושים, המתמקדים כ-2,200 קילומטרים מצפון-מערב לעיר פרת' שבאוסטרליה.

תעלומת המטוס המלזי - כותרות אחרונות:
"רצף אותות" מהמטוס המלזי: קצה החוט "המבטיח ביותר"
אות נוסף באוקיינוס ההודי; "לא לקפוץ למסקנות"
חודש לתעלומת המטוס: סוללת הקופסה השחורה מתרוקנת

החיפושים אחר המטוס המלזי הנעלם. 9 באפריל 2014. רויטרס
מרוץ אחר הקופסה השחורה. חיפושים אחר שרידי המטוס, לפנות בוקר באוקיינוס ההודי/רויטרס

מדובר בסימן מעודד, שכן שני האותות הללו מתווספים לשניים קודמים שנקלטו ביום שבת האחרון באותו אזור. יחד עם זאת, לנוכח העובדה שהסוללות של הקופסה השחורה הולכות ומתרוקנות – אם לא התרוקנו כבר – יש דחיפות לאתר אותה מוקדם ככל האפשר, כך שניתן יהיה לגלות מה עלה התרחש בשעות האחרונות לפני ההתרסקות באוקיינוס ההודי.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אנגוס יוסטון, ראש הסוכנות האוסטרלית המתאמת את החיפושים אחר המטוס המלזי. פרת', 9 באפריל 2014. רויטרס
אופטימי. אנגוס יוסטון במסיבת העיתונאים בפרת'/רויטרס

אנגוס יוסטון, ראש הסוכנות האוסטרלית המתאמת בין הצוותים המחפשים, אמר כי אחד האותות החדשים נקלט ביום שלישי אחר הצהריים (שעון אוסטרליה) – כלומר אתמול בבוקר שעוננו – ונמשך חמש דקות ו-25 שניות, ואילו השני נקלט בשלישי בלילה ומשכו היה שבע דקות.

"אני מאמין שאנו מחפשים באזור הנכון, אבל עלינו לזהות באופן ויזואלי שברים של מטוס לפני שנוכל לאשר בוודאות שזהו המקום שבו טיסה 370 סיימה את דרכה", אמר יוסטון במסיבת עיתונאים שכינס בפרת'. "האותות הופכים חלשים יותר. משמעות הדבר היא שאנחנו מתרחקים מאזור החיפושים, או שהסוללות של הקופסה השחורה גוועות", הסביר יוסטון.

החיפושים אחר המטוס המלזי הנעלם. 9 באפריל 2014. רויטרס
מפת החיפושים של אוסטרליה המתבססת על האותות שנקלטו עד כה/רויטרס

יוסטון ציין כי ייתכן שהאותות החדשים יאפשרו למחפשים לצמצם כעת את אזור החיפושים, וכלי תת-ימי יישלח לחפש אחר שברים בקרקעית האוקיינוס. "אנו מקווים שבעזרת האותות יהיה לנו אזור חיפושים קטן ותחום, וכי בתוך ימים נוכל למצוא משהו בקרקעית", אמר יוסטון. "אני אופטימי. נמצא את המטוס או מה שנותר ממנו בעתיד הקרוב", הוסיף.

סימן מעודד נוסף שעליו נודע הבוקר קשור לשני האותות מיום שבת. אוסטרליה הודיעה כי לאחר שבחנה אותם, מצאה כי לא מדובר בצירוף מקרים, אלא שמקורם ככל הנראה בציוד אלקטרוני מסוים. "אנו מאמינים שהאותות תואמים למפרט ולתיאור של ציוד ההקלטה (של המטוס)", הסביר יוסטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully