וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שירות בתי הסוהר: לא עוד קפוצ'ונים בבית המעצר

8.4.2014 / 14:15

בשבועות האחרונים גוזרים הסוהרים את הקפוצ'ונים של העבריינים, לאחר ששב"ס אסר על פריט הלבוש הפופולרי כל כך בקרב העצירים. "הקושי לזהותם מהווה סיכון ביטחוני"

מערכת וואלה

מלחמת אופנה בין שב"ס לעבריינים: כבר מזמן הפך הקפוצ'ון לבגד המועדף על עבריינים בכל עונות השנה. זאת בעיקר בשל תחושת הביטחון שהוא מעניק להם לנוכח התרבותן של מצלמות אבטחה והצטיידות המשטרה באמצעים טכנולוגיים חדישים כמו משקפות ארוכות טווח, מצלמות נסתרות, מערכות המאפשרות קריאת שפתיים ועוד. כך נוצר מצב שבו אסירים ועצירים רבים המובאים למתקני שירות בתי הסוהר או לבתי המשפט מגיעים בכסות הקפוצ'ון.

אלא שבשב"ס זיהו את הפוטנציאל המסוכן של הקפוצ'ון בבתי הכלא, וכעת נדרשים העצירים לערוך שינויים בתלבושותיהם. בשב"ס הוציאו לאחרונה נוהלי ביטחון חדשים האוסרים על כיסוי ראש במתקני המעצר והכליאה.

שבעה קטינים חשודים שאנסו נערה בת 13 שוחררו למעצר בית, ביהמ"ש לנוער ת"א. מרץ 2014. דרור עינב
מגיעים לבית המשפט בכסות הקפוצ'ון/דרור עינב

"העובדה שהקפוצ'ון, כמו כל כיסוי ראש, עשוי להקשות על זיהוי האדם הלובש אותו, יוצרת פירצה ברמת האבטחה והביטחון שלנו במתקני הכליאה", הסביר גורם בכיר בשב"ס. "כל עצור שמגיע לבית המעצר עובר הליך קליטה. ברגע שאנחנו מזהים שהוא לבוש בקפוצ'ון או מחזיק כזה, אנחנו מאפשרים לו שתי ברירות - או להפקיד את הקפוצ'ון עם חפצי הערך שלו או שאנחנו גוזרים את הכובע".

עשרות העצורים שהובאו בשבועות האחרונים לבית המשפט בתל אביב הציגו את אופנת בית הכלא החדשה - צווארונים בעיצובו של שירות בתי הסוהר. לא כל האסירים והעצורים מרוצים מהנוהל שנכפה עליהם בכניסה לכלא, שכן הוא מקשה עליהם להסתיר את פניהם לא רק מפני אמצעי האבטחה ועדשות מצלמות הביטחון, אלא גם מפני מצלמות התקשורת המסקרות את העבירות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
קפוצ'ון גזור. אפריל 2014. קובי אליהו, צילום מסך
קפוצ'ון גזור/צילום מסך, קובי אליהו

עוד במהדורה:

שוב עימות אלים ביצהר: מתנחלים במאחז ביצהר תקפו באבנים את כוחות הביטחון שהגיעו לפנות מבנים לא חוקיים, מאוחר יותר הם השחיתו מאחז צבאי. התקרית מצטרפת לסדרה של התנגשויות אלימות בין התושבים לכוחות הביטחון ולתושבי הכפרים הפלסטינים הסמוכים. אירועי תג מחיר ואידיאולוגיה ימנית קיצונית הפכו את יצהר לסמל של קיצוניות - מדוע זה קורה דווקא שם?

"סחית באולפן - בואו תעצרו אותנו": פרשת הסמים והידוענים מסרבת לרדת מהכותרות וקריאות בעד ונגד הלגיטימיות של שימוש עצמי הציפו את הרשת ואת ערוצי התקשורת. הילה קובו מודה שהיא סחית וקונטרול פריק. היא לא מתנגדת באופן עקרוני ללגליזציה אבל חושבת שהגיע הזמן שנפסיק עם הטיעונים הדמגוגים בעד.

ההתנפלות חסרת הרסן של סופוטקליס שחורציאניטיס על אוהד הפועל שקילל את השחקן: במכבי סיפרו היום שהאוהד קילל לא רק את אימו של שחורציאניטיס, אלא גם את ילדיו. סופו אינו השחקן היחיד במכבי תל אביב שמתנפל על יציע האוהדים, מארל ויליאמס ועד לגור שלף - ההיסטוריה של האלימות במכבי.

התחזית: הלילה מעונן חלקית, מחר ירידה נוספת בטמפרטורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully