וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונגריה הולכת ימינה: הישג גדול לאנטישמים בבחירות

7.4.2014 / 9:26

ראש הממשלה אורבן אמנם זכה ברוב מוחלט, אך מפלגת הימין הקיצוני "יוביק" קיבלה מעל 20% - והפכה לסיעה הפשיסטית הגדולה באירופה. נשיא הקונגרס היהודי: קריאת השכמה לאירופה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מפלגת השלטון בהונגריה זכתה ברוב מוחלט בבחירות לפרלמנט. עם זאת, ההישג הגדול של מפלגת הימין הקיצוני "יוביק" מעורר דאגה בקרב יהודי אירופה – ובקרב ראש הממשלה ויקטור אורבן.

מספירה של 98% מהקולות, עולה כי מפלגת השלטון השמרנית "פידס" תקבל 133 מתוך 199 מושבים הפרלמנט (כשני שלישים). הבוחרים הצביעו לראשונה בשיטה חדשה, שבה מספר חברי הפרלמנט צומצם במחצית. 106 מחברי הבית נבחרו בשיטה אזורית, והיתר ברשימה ארצית.

זו תהיה הכהונה השלישית של ראש הממשלה אורבן. בעצרת הניצחון מול תומכיו בבודפשט, הוא אמר: "כל הספקות נעלמו – ניצחנו! הונגריה שוב תהיה מקום בטוח, ששווה לחיות בו ולהקים בו משפחה. אנו מכריזים בזאת שאנחנו לא פונים אחורה".

כנס תמיכה בראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן. אפריל 2014. רויטרס
ראש הממשלה ויקטור אורבן. מוביל את ארצו ימינה/רויטרס

מפלגת הימין הקיצוני "יוביק" (Jobbik) זכתה להישג גדול וקיבלה 20.6% מהקולות - כמעט ארבעה אחוזים יותר ממה שקיבלה בבחירות ב-2010. היא צפויה לקבל 23 מושבים בפרלמנט. באופן יחסי, זו מפלגת הימין הקיצוני הגדולה באירופה, אחרי מפלגת "החזית הלאומית" בצרפת, "מפלגת החופש" באוסטריה, מפלגת "הנשר הזהוב" ביוון ומפלגת "החירות" בהולנד.

ואולם, מנהיג המפלגה, גאבור וונה, הביע אכזבה מסוימת מהתוצאות, ואמר כי אנשיו קיוו להישג גדול יותר. המפלגה מובילה קו גזעני, המתמקד באנטישמיות ובשנאת מהגרים. יותר משהיא מאיימת על יהודי הונגריה, היא מהווה איום גובר דווקא על ראש הממשלה, היוצא בגלוי נגד גילוי הגזענות שלה.

ב-2012: חבר פרלמנט של "יוביק" קרא "לספור את כל היהודים"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
גאבור וונה יו"ר מפלגת הימין הקיצוני יוביק. בודפשט, הונגריה, 6 באפריל 2014. רויטרס
גאבור וונה, מנהיג מפלגת הימין הקיצוני "יוביק", אמש בבודפשט/רויטרס

נשיא הקונגרס היהודי-אירופי, איל ההון הרוסי משה קנטור, מיהר להתריע מפני התחזקות המפלגה הימנית בהונגריה. "יוביק היא מפלגה נאו-נאצית חסרת בושה", אמר, "זה יום שחור להונגריה וזו קריאת השכמה לאירופה כולה".

לדברי קנטור, ההצלחה של מפלגת "יוביק" מפיחה רוח במפרשיהן של סיעות הימין הקיצוני בכל היבשת בכלל, ובפרט לקראת הבחירות לפרלמנט האירופי שייערכו בחודש הבא.

ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן זכה גם ברוב של שני שלישים ממושבי הפרלמנט בבחירות שנערכו ב-2010, בתמיכת הסיעה הנוצרית-דמוקרטית. הוא נחשב למנהיג אהוד, אך שמרן ששולט באופן הדוק בתקשורת, מעביר שינויים בחוקה ככל העולה על רוחו, ונוטה להסתכסך עם האיחוד האירופי. לדבריו, תוצאות הבחירות מוכיחות כי ארצו שייכת לאיחוד האירופי, "אך רק בתנאי שיש בה ממשלה לאומנית חזקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully