וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בישראל נערכים למתקפת סייבר: "לא יהיה שיתוק"

7.4.2014 / 0:03

פעילים פרו-פלסטינים מרחבי העולם הכריזו כי יפתחו היום במתקפה על האינטרנט בארץ. מומחית סייבר: "לשמור על ערנות ועל דריכות, מספיק האקר אחד כדי לגרום נזק משמעותי"

צילום: סרטונים שהועלו לרשת, עריכה: יותם בן-דוד

בישראל נערכים למתקפת סייבר גדולה, שלפי הודעתה של הקבוצה האנרכיסטית "אנונימוס" תחל היום (שני) במטרה לפגוע באינטרנט בארץ. מומחי אבטחה מעריכים כי מדובר בעיקר במלחמת תודעה שמטרתה לעורר הד סביב הסכסוך הישראלי-פלסטיני. השב"כ, כגורם המקצועי המנחה את משרדי הממשלה, את הגופים האזרחיים במשק ואת צה"ל ומערכת הביטחון, נערך למתקפה נרחבת. בעקבות המלצות הארגון החליטו משרדי הממשלה לנתק את הדואר האלקטרוני למשך ארבעה ימים לדואר שמגיע מחו"ל. כמו כן, הועברו הנחיות כיצד להתנהג בעת קבלת דואר חשוד.

עוד בנושא מתקפות הסייבר על ישראל:
כך תגנו על המחשב שלכם
הממשלה חוסמת קבלת מיילים מחו"ל
המטרה הבאה של האויב נמצאת בכיס של גנץ

חמאס השתלט חלקית על אתר israel defence. israel defence, צילום מסך
מתקפת סייבר על אתר האינטרנט Israel Defense, בחודש שעבר/צילום מסך, israel defence

מומחית סייבר סיפרה אתמול בבוקר כי מדובר בעיקר בפעילים פרו-פלסטינים, לא רק ממדינות הגובלות בישראל, אלא גם מאינדונזיה, מבחריין, מכווית ואף מסין. "מרביתם הם בני נוער שמורידים 'סקריפטים' (שורות קוד מוכנות מראש - א"ב) מהרשת ומשתמשים בהם ברמה נמוכה נגד אתרים ישראליים. לא צריך להיכנס לפאניקה, אבל צריך להיות ערני ודרוך כי מספיק האקר מתוחכם אחד שיגרום נזק משמעותי כדי שייווצר אפקט שלילי".

מומחי מחשב בישראל מעריכים כי אם המתקפה הקיברנטית תהיה דומה בהיקפה לזו שאירעה בשנה שעברה, לא צפויים נזקים דרמטיים למערכת המחשוב בארץ. מומחית הסייבר הוסיפה כי "אם לשפוט לפני ניסיון העבר, שיתוק לא יהיה".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
מערך הסייבר של השב"כ. דוברות שב"כ, מערכת וואלה! NEWS
במערך הסייבר של השב"כ נערכים למתקפה נרחבת/מערכת וואלה! NEWS, דוברות שב"כ

לפי שעה, מלבד איומים שהופיעו בחשבונות הטוויטר ובערוצי היוטיוב של הקבוצה, לא נעשה דבר. עם זאת, ייתכן מאוד שבימים הקרובים יפורסמו רשימות תפוצה הכוללות סיסמאות וחשבונות דואר אלקטרוני וכן רשימות ובהן מספרים של כרטיסי אשראי.

ההמלצות הבסיסיות והקבועות לארגונים השונים ולמשתמשים בשירותיהם: לערוך בדיקות חוסן על הרשת הפנימית, הארגונית ועל תתי-האתרים שלה, לעדכן גרסאות של יישומים ולהתקין עדכוני תוכנה, להחליף סיסמאות באופן יזום, להעלות את מודעות העובדים לאיומי אבטחת מידע ולהימנע מפתיחת קבצים וקישורים ממקורות לא מוכרים.

(עדכון ראשון: 23:06)

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully