וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש למתקפת סייבר: הממשלה חוסמת קבלת מיילים מחו"ל

3.4.2014 / 14:30

פרסום ראשון: בתום הערכת מצב עם מערכת הביטחון, הנחו משרדי הממשלה את עובדיהם שלא לפתוח הודעות מחו"ל עד יום שלישי. זאת מחשש מהאקרים פרו-פלסטינים שינסו להזיק למערכות

חמאס השתלט חלקית על אתר israel defence. israel defence, צילום מסך
השתלטות של חמאס על אתר Israel Defense, בחודש שעבר/צילום מסך, israel defence

משרדי הממשלה ינתקו החל ממחר (שישי) ולמשך חמישה ימים את הקשר בדואר האלקטרוני עם כלל הגורמים בחו"ל שעמם הם עובדים, במסגרת ההיערכות למתקפת הסייבר OPISRAEL 2014. כלל העובדים במשרדי הממשלה השונים הונחו היום שלא לפתוח הודאות דואר אלקטרוני שמקורן בחו"ל עד יום שלישי. מערכת הביטחון, השב"כ ומשרדי הממשלה החליטו לנקוט את הצעד בתום סדרה של הערכות מצב בנושא, מחשש שפצחנים (האקרים) פרו-פלסטינים יערימו על ערנותם של פקידי הממשלה ושל גורמי הביטחון וישלחו וירוסים וסוסים טרויאנים שמטרתם לגרום נזק למערכות המחשוב.

על פי פרסומים שהופצו ברשת האינטרנט, בימים הקרובים צפויה "התקפת ענק, שתשתק" את רשת האינטרנט בישראל, והוזמנו להצטרף אליה פצחנים מרחבי העולם. רוני בכר, מנהל תחום תקיפה וסייבר באבנת אבטחת מידע, מעריך כי ייתכן מאוד שבימים הקרובים ייחשפו האזרחים לפרסום רשימות הכוללות סיסמאות, חשבונות דואר אלקטרוני ופרטים על כרטיסי אשראי שכבר הופצו בעבר, אך מטרתם יהיה לזרוע בהלה ופחד בקרב הגולשים הישראלים.

בכר אמר היום כי "חובה להדגיש כי בכל אירוע שמבוצע על רשת האינטרנט ייתכנו אירועי 'מיסוך עשן' שמסתירים פעולות איכותיות יותר, ועל כן נדרשת מידה רבה של זהירות בהתייחסות לאירוע".

בכר נתן כמה המלצות בסיסיות וקבועות לארגונים השונים ולאזרחים המשתמשים בשירותיהם: לערוך בדיקות חוסן על הרשת הפנימית והארגונית ועל תתי-האתרים שלה, לעדכן גרסאות של יישומים ולהתקין עדכוני תוכנה, להחליף סיסמאות באופן יזום (סיסמה ייחודית לכל שירות ושירות), להגביר את מודעות העובדים לאיומי אבטחת מידע וכן לצורך להימנע מפתיחת קבצים וקישורים ממקומות לא מוכרים או כאלה המבטיחים זכייה כספית גדולה, תמונה מפתה של דוגמנית וכדומה.

עוד ידיעות בנושא:
חמאס סימס איומים לישראלים: "אתה גלעד שליט הבא"
מהאקרים בני 12 ועד לג'יהאד העולמי: אויבי הסייבר של ישראל
"האקרים פלסטינים פרצו למחשבי המנהל האזרחי"

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully