וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסרסור בנערות: "התרענו על מזרקים וקונדומים בגן מאיר"

3.4.2014 / 14:45

תושבי רובע לב העיר בתל אביב לא הופתעו מפרשת ניצול הקטינות, וטענו כי במקום מתאספים מאות נערים שמשתכרים, מאיימים ומקיימים יחסי מין. "כולם יודעים מה קורה כאן, זה יגמר ברצח"

מערכת וואלה!

"ידעתי שזה מה שיקרה, הכתובת הייתה על הקיר. אנחנו התרענו בפניי העירייה והמשטרה, ולא נעשה דבר. בסוף זה יגיע לידי רצח", כך סיפרה יעל גלזר, תושב רובע לב העיר בתל אביב, בשיחה עם וואלה! חדשות. גלזר לא הופתעה מפרסום פרשת המין שבה לפי החשד שבעה גברים סרסרו ב-25 קטינות, וקיימו עמן יחסי מין מזוכיסטיים תמורת תשלום.

"כולם יודעים מה קורה בגן מאיר בכל יום חמישי: בנות ובנים שתויים כאן כאחד ואפשר לנצל אותם, זה ידוע בכל רחבי תל אביב. הפירצה קוראת לגנב", הוסיפה גלזר. לדבריה, תושבי השכונה התריעו על הנעשה כבר לפני ארבע שנים. "מגיעה לכאן מסה של בני נוער שברובו לא מאזור תל אביב, והם משתכרים, מבצעים ונדליזם, ומצאנו גם מזרקים בחצרות הבניינים וחלקם אף נצפה מקיים יחסי מין".

הבריכה האקולוגית בגן מאיר בה צפים דגים מתים. דצמבר 2013. אילן שיזף, מערכת וואלה! NEWS
"כולם יודעים מה קורה כאן מדי חמישי". גן מאיר/מערכת וואלה! NEWS, אילן שיזף

לדברי התושבים, העירייה לא טורחת לקיים סיורים באזור שאינו מאובטח. זאת ועוד, לטענתם "נותנת החסות" למעשים היא עמותת אלם, אשר מצד אחד פועלת בניסיון לסייע לבני הנוער במצוקה, ומאידך מאפשרת להם לעשות כרצונם. "יש סופרמרקט בצד שמאל של הגן, הבן אדם הזה משווע לעזרה. לא פעם איימו עליו בסכין כי הוא לא רצה למכור להם משקאות אלכוהוליים", הוסיפה גלזר.

עמיחי סצלני, שהתגורר בשכונה בעבר, מספר שמכר את דירתו בעקבות הפשיעה באזור. "גן מאיר הפך, לצערי הרב, למקום שבו נאסף נוער שוליים שאין לו כתובת אחרת, זה מקום שקל להגיע אליו, גן ציבורי בלב תל אביב ואפשר לעשות מה שרוצים; סקס בתוך החצרות, רואים מזרקים של סמים, או סתם נוער שיכור. בגנים אחרים, באזור דרום תל אביב, הם לא יכולים להיפגש ככה בגלל האוכלוסייה הזרה". "מכרתי את הדירה כי לא יכולתי לשאת את הבלגן, הרעש והפשע. זה הפך לאזור לא נעים".

לירן, מנהל בית קפה שנמצא בלב גן מאיר, מספר אף הוא על הבלאגן שקורה לדבריו באותם ימי חמישי. "מנהלי המשמרת שלי לא רוצים להגיע לעבודה, יש כאן לפחות 200 בני נוער בכל יום חמישי, הם שותים אלכוהול, זורקים אבנים, מתפרעים, מגיעים לבית הקפה ותוקפים את המלצריות. אני הייתי צריך להזמין מאבטח באופן פרטי שישמור על הבית קפה מדי ערב כדי שהעובדים שלי ירצו לבוא ולעבוד", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

עמותת עלם: "הטענות כלפינו חסרות הגיון"

מעמותת עלם לנוער בסיכון נמסר בתגובה: "עלם מפעילה כיום 15 ניידות ברחבי הארץ. עלם מציבה את ניידות הלילה בשיתוף עם משרד הרווחה והרשויות המקומיות, במרחבים ציבוריים שידוע כי בהם יש ריכוזים של בני נוער בלילות, במטרה לסייע להם. בני נוער משוטטים בלילות, אשר אינם רוצים להיות בבית, או לחלופין שאין להם בית בטוח להיות בו, היא תופעה קשה אשר מערך ניידות הלילה הוקם בדיוק בשביל לטפל בה והרציונאל הוא להגיע למקומות בהם נמצא הנוער, ולא לחכות שבני הנוער יפנו אלינו לקבל עזרה.

"הטענה כי בני הנוער שנמצאים במקום מרגישים בנוח לעשות ככל העולה על רוחם בגלל הימצאותה של ניידת עלם בגן מאיר, משוללת כל היגיון. עובדי עלם והמתנדבים בניידת משמשים לבני הנוער אוזן קשבת, מבוגר משמעותי ויד מכוונת אשר חסרים להם בחיים- במטרה להנגיש עבורם את השירותים וגורמי הטיפול המתאימים, על מנת שיחזרו למסלול חיים במסגרות נורמאטיביות תומכות. יותר מכך, נוכחותם של אנשי העמותה במקום מנעה עשרות אם לא מאות פעמים הסלמה באירועים אלימים ופגיעות מיניות שהיו מתרחשות באופן הרבה יותר קיצוני ויותר תדיר, אלמלא עלם הייתה שם".

עוד במהדורה:

הנה הצעה לשאלה בבחינת הבגרות במתמטיקה: לוח בחינות הבגרות יצא מירושלים ביולי 2013. חצי שנה אחר כך יוצא לדרכו לוח בחינות חלופי. ומיד אחר כך הוא מעודכן עוד פעם ומיד פעם נוספת. כמה זמן ייקח, הורים יקרים, עד שהילדים שלכם יתחרפנו?
או במילים אחרות: אם לא חסר הבלבול בלוח החופשות של התלמידים, משרד חינוך עדכן גם בפעם הרביעית את לוח בחינות הבגרות שיתקיימו בקיץ הקרוב. מתי ייסגרו שם על לו"ז סופי, ומה חושבים על כך ההורים והתלמידים?

וואלה! מציינת 20 שנה למותו של קורט קוביין: מחרתיים בעולם המוזיקה יזכירו את מותו של סולן נירוונה ששם קץ לחייו ב- 1994, ובוואלה! תרבות השיקו פרויקט לזכרו של סמל הגראנג'. שי סגל, עורכת הפרויקט, על רוח הנעורים הנצחית של האמן שהמוזיקה שלו חוצה דורות.

איש השבוע: אהוד אולמרט כיכב השבוע בכותרות החדשות לאחר שהורשע בקבלת שוחד בתיק הולילנד. צוות המהדורה החליט להעניק את תואר איש השבוע דווקא לפרקליטו של אולמרט אלי זוהר שרק רצה לנפנף את העיתונאים לאחר הכרעת הדין וקצת כשל בלשונו כשציטט משפט מפורסם.

התחזית: הלילה מעונן חלקית, סוף השבוע יהיה מושלם - מחר התחממות, ובשבת עלייה ניכרת בטמפרטורות. זמן מצוין לצאת לטייל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully