וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 מבנים לא-חוקיים נהרסו ביצהר: "הכול נשבר ברגע"

2.4.2014 / 15:35

כוחות הביטחון הרסו את המבנים שהוקמו על קרקע שלפני הסדרה, ולא על קרקע פרטית. אחד מהבתים הוא של משפחת לזר, שהיה אמור להיחנך ביום ראשון. "בוגי פוגע אנושות בהתיישבות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הבית נהרס ימים ספורים לפני חנוכתו. יצהר, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

כוחות הביטחון הרסו לפנות בוקר (רביעי) שלושה מבנים בלתי חוקים בגבעות יצהר שבשומרון. לדברי המתנחלים במקום, מדובר בחציית גבולות, שכן מדובר במבנים שנבנו על אדמות סקר - אדמות בשטחים הנמצאות בתהליך הסדרה (אם לא יירשמו התנגדויות וטענות כי מדובר באדמות פרטיות של פלסטינים).

כוחות הביטחון הגיעו לפנות בוקר ל"גבעת תקומה" הסמוכה ליצהר, והרסו מבנה שבנייתו מושלמת בימים אלו. לדברי בני המשפחה שבנתה אותו, הם אמורים היו להיכנס אליו ביום ראשון הקרוב. לאחר מכן עברו הכוחות והרסו שני מבנים קטנים ב"גבעת הכיפה הסרוגה" הסמוכה למקום.

תהליך הריסת המבנים הבלתי חוקיים, שאינם מאוכלסים, עברה ללא אירועים חריגים. לדברי המתיישבים, נהרסה גם יציקה של התחלת בנייה במקום עבור מבנה נוסף. המבנים נהרסו כחלק ממדיניות המינהל האזרחי לתת קדימות להריסת מבנים חדשים שהוקמו באחרונה - מבנים שמבחינתם נמצאים בראש סדרי העדיפויות לאכיפת החוק בשטחי יהודה ושומרון.

עוד כותרות בוואלה! חדשות:
מימש האיום: אבו מאזן הגיש לאו"ם המסמכים החתומים
הרג השופט הירדני בגבול: נפתחה חקירת מצ"ח
צה"ל מתגבר יישובים בעוטף עזה בחיילים סדירים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"יצהר מחבקת את משפחת לזר, וברגעים אלו מתחילה בניה מחודשת של ביתם". יצהר, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

המבנים עצמם הוקמו על אדמות סקר בתוך התחום המתוחם של המאחז. לדברי המתנחלים, מדובר בחציית קו אדום מבחינתם, שכן עד כה נהרסו אך ורק בתים שנבנו על אדמות פרטיות, ולא כאלו שנמצאים על קרקעות בתהליך הסדרה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"אפילו ברק לא הרס בתי קבע"

אם המשפחה, שושנה לזר, אמרה לאחר הריסת ביתם כי "ברגע אחד הכול נשבר. הזמנו אורחים לחנוכת הבית בראשון הקרוב. רציתי שיהיה לנו מקום להניח את הראש למען ילדיי, ופתאום לפנות בוקר ראינו מאות שוטרים שבאו להרוס את הבית שלי ושל ילדיי".

לדברי עזרי טובי, דובר היישוב יצהר, "השימוש הממשלתי בכוחות הביטחון הוא מקומם ומעיד על ערלות לב. בימים כוחות הביטחון מאבטחים את חריש הערבים סמוך ליישוב, ובלילות הורסים ליהודים את הבתים". דובר היישוב הוסיף כי היישוב תומך במשפחה, בת השבע נפשות, שביתם נהרס הבוקר. "יצהר מחבקת את משפחת לזר, וברגעים אלו מתחילה בניה מחודשת של ביתם", אמר.

ראש המועצה האזורית גרשון מסיקה התלונן אף הוא על אפליה ממוסדת. "שוב ושוב בוחרים גורמי אכיפה להגביר אכיפה דווקא בצד הישראלי, ו'לשכוח' את הצד הפלסטיני. מדובר בחציית קו אדום של גורמי האכיפה, המתנהלים על פי מדיניות פרטית משלהם ולא על פי מדיניות הממשלה", מחה בתוקף. "אני קורא לשר הביטחון לעשות סדר. לא ייתכן שילדים קטנים ישלמו את המחיר. בסופו של יום אין מדובר באדמות פרטיות, אלא באדמות סקר. לא ברור למה צריך היה לגזול את ביתם של הילדים הללו רגע לפני חנוכת הבית, לפנות בוקר, ובסיוע מאות שוטרים ברשעות לב שאין דומה לה".

גורם המצוי בתחום הקרקעות באיו"ש מסר כי מדובר בשינוי מדיניות מצד המנהל האזרחי. "לא רק שמדיניות עד היום הייתה שלא להרוס בתים העומדים על אדמות סקר, אלא שהיו פניות מצד ראשי המנהל האזרחי למערכת ההתיישבותית, במטרה לדבר עם המתיישבים כך שיעבירו את בתיהם לאדמות סקר ובכך יימנע הרס הבתים על ידי כוחות משטרה", אמר.

בני קצובר, יו"ר ועד מתיישבי שומרון, הפנה אף הוא אצבע מאשימה לעבר שר הביטחון, וטוען שמדובר בשינוי מגמה. "אפילו אהוד ברק לא הרס בתי קבע. נראה שבוגי יעלון החליט לפגוע אנושות בהתיישבות", תקף. בוועד מציינים כי מדובר בהריסה דומה לזו של שהתבצעה לפני כחודשיים בביתו של שגיא קייזלר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully