וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בשיא: ניסוי הקולה והמנטוס בתוספת קונדום

"מדען" איטלקי טוען כי הוא קבע שיא עולם חדש לאחר שהוסיף לניסוי המוכר של המנטוס והקולה גם נוטלה וקונדום. מעל ל-3 מיליון איש צפו בסרטון. האם אתם תצליחו להבין איזה שיא נקבע פה?

צילום מסך

ניסוי המנטוס והקולה המוכר מקבל טוויטס ביזארי. למי שעוד לא ניסה ולא ראה אחרים מנסים, מדובר בזריקה של מספר סוכריות מנטוס אל תוך בקבוק קולה (דיאט קולה הכי טוב). התוצאה היא מזרקה אימתנית שתשפריץ קצף סוכרי על כל מי שלא התרחק מספיק מהבקבוק.

כשקוקה קולה, נוטלה ומנטוס נפגשים. צילום מסך
מהו בדיוק שיא העולם שנקבע פה?/צילום מסך

כעת, "מדען" איטלקי טוען כי הוא קבע שיא עולם חדש לאחר שהוסיף לניסוי גם נוטלה אגוזים וקונדום. הסרטון שמתעד את התוצאה גרף כבר למעלה משלוש מיליון צפיות בפחות משבוע, למרות שאף אחד מהגולשים לא מצליח להבין מהו שיא העולם שנשבר פה ולמה בדיוק הייתה נחוצה הנוטלה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

ככה נראה הניסוי המקורי

למקרה שתהיתם, התופעה שמתועדת כאן נקראת "התפרצות כתוצאה מהתגרענות". על פי וויקיפדיה, "משקה מוגז מכיל נוזל שבו מומס פחמן דו-חמצני בלחץ של כ-4 בר. בבקבוק פתוח, הפחמן הדו-חמצני שנמצא בלחץ גבוה יותר מהלחץ האטמוספירי, משתחרר מהנוזל ועוזב את הבקבוק. אולם, תהליך זה איטי למדי, והתמיסה נותרת במצב של רוויית יתר במשך זמן רב. כאשר מכניסים מוצק למשקה מוגז מהווים פני השטח שלו אתרי התגרענות (nucleation sites), שעליהם נוצרת כמות גדולה של בועות פחמן דו-חמצני. ניתן לצפות בתופעה זו כאשר מכניסים אצבע לתוך משקה מוגז בהיר, וזאת גם הסיבה לתחושת העקצוץ בלשון בעת שתיית משקאות מוגזים.

"אם מכניסים מוצק מסיס לתוך המשקה המוגז, בועות הפחמן הדו-חמצני שייווצרו עליו ישתחררו כאשר המוצק יימס. מלח וסוכר יכולים לשמש למטרה זו. התהליך מתרחש בצורה מרשימה גם עם סוכריות מנטוס, שכושר המסיסות הגבוה שלהן במים גורם לשחרור מהיר של פחמן דו-חמצני. צורת פתח הבקבוק תורמת ליצירת סילון הנוזל שמשתחרר מהבקבוק. מקור האנרגיה להנעת הסילון הוא לחץ הפחמן הדו-חמצני אשר מומס בנוזל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully