וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דניס רוס: לשחרר את פולארד, ריצה את עונשו

2.4.2014 / 4:51

מייק רוג'רס, יו"ר ועדת המודיעין בבית הנבחרים, טען כי שחרור המרגל היהודי יהיה "טעות נוראה". לעומת זאת דניס רוס, לשעבר שליח ארצות הברית למזרח התיכון, תומך בשחרורו

צילום: רויטרס, לע"מ; עריכה: מיכאל ברגמן; קריינות: לירון בארי

יו"ר ועדת המודיעין בבית הנבחרים האמריקני, חבר המפלגה הרפובליקנית מייק רוג'רס, תקף אמש (שלישי) את ממשל אובמה בעקבות הדיווחים לפיהם ארצות הברית שוקלת לשחרר את המרגל היהודי-אמריקני ג'ונתן פולארד במסגרת העסקה המתגבשת להארכת המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים בתמורה לשחרור אסירים פלסטינים. לטענתו, שחרורו של פולארד הוא "רעיון גרוע".

תהליך השלום - כותרות אחרונות
פרשנות: הפנים פני אבו מאזן, אך הקול קולו של ערפאת
קרי ביטל פגישתו עם אבו מאזן: לא סוכם על שחרור פולארד
"אבו מאזן מריח את חולשת ישראל ומעלה הדרישות"

"זאת טעות חמורה", אמר רוג'רס בראיון לרשת הטלוויזיה MSNBC. "מדובר ברעיון נורא, ששולח מסר נורא", הוסיף. רוג'רס טען כי התניית שחרורו של פולארד בהמשך המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים יאחד "באופן מסוכן" שני נושאים נפרדים. "זה לחלוטין לא קשור לאסירים הפלסטינים, שלחלקם אגב יש עבר אלים", הדגיש רוג'רס.

הבית הלבן: "אובמה טרם החליט על שחרור פולארד"

רוג'רס טען כי למרות העובדה שפולארד - אשר נכלא בשנת 1985 באשמה שריגל לטובת ישראל, אמור להשתחרר מבית הסוהר בנובמבר 2015, אסור לקשור את גורלו בשיחות השלום. "זה מחליש את עמדת ארצות הברית", אמר. הוא הוסיף כי המשא ומתן יכול להימשך גם ללא שחרורו של פולארד.

בניגוד לרוג'רס, הביע דניס רוס - ששימש בשנות ה-90 כשליח המיוחד של נשיא ארצות הברית דאז ביל קלינטון למזרח התיכון, תמיכה בהצעה שהועלתה. במאמר שפרסם אמש במגזין "טיים", כתב רוס כי לא ניתן לטעון כי אדם ששוהה כמעט שלושה עשורים בכלא לא ריצה את עונשו. "כיהודי וכעובד פנטגון לשעבר, אין לי סימפטיה כלל לפולארד, שגנב סודות מסווגים ושבגד במדינתו", כתב רוס, אך הוסיף כי אין סיכון לשחרר את פולארד אחרי 30 שנות מאסר. "הוא עלול היה להחזיק בידיו מידע בעל ערך חמש או אולי עשר שנים אחרי מעצרו, אבל עכשיו? מה עדיין רלוונטי?".

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי, המתווך בין ישראל לבין הפלסטינים, התייחס אתמול לדיווחים על כך שפולארד עשוי להשתחרר במסגרת המשא ומתן המדיני, ואמר: "אני חוזר ואומר כי מוקדם מדי לדבר על תוצאות וכעת לא דובר על שום אסיר. הקבינט בישראל צריך להצביע ולכן אין שום הסכם הקשור לאף אחד. יש הרבה אופציות".

שר החוץ ג'ון קרי בשימוע בוועדת התקציב של הסנאט. מרץ 2014. GettyImages
שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, בשימוע בסנאט/GettyImages

מוקדם יותר אתמול הודה דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, כי אכן מתנהלים מגעים לסגירת עסקה שתכלול את שחרורו של פולארד בתמורה לשחרור אסירים פלסטיניים, אך הבהיר כי הנשיא אובמה "טרם קיבל החלטה האם לבצעה". לדבריו, "קורים הרבה דברים בנושא הזה, אך לא ארחיב על כך".

בתוך כך, ויתר פולארד על השימוע בנוגע לשחרורו שהיה אמור להתקיים אתמול - כך הודיעה יו"ר ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר בארצות הברית, פטרישיה סמות. סטיבן האסק, חבר בוועדה, הוסיף כי השימוע אמור היה להיערך בכלא שבו פולארד כלוא, בקרולינה הצפונית, וסירב להוסיף פרטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully