וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף מסרי ההרגעה: מגפת אבולה "חסרת תקדים" בגינאה

1.4.2014 / 12:11

הארגון "רופאים ללא גבולות" מזהיר מפני התפרצות חמורה של הנגיף הקטלני במדינה האפריקנית. 78 מהנדבקים כבר מתו ויש חשש ש-400 בני אדם נחשפו למחלה, גם במדינות השכנות

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

בעוד שנשיא גינאה טוען כי הרשויות בארצו הצליחו להשתלט על מגפת האבולה, רופאים ומתנדבים מזהירים מפני "התפרצות חסרת תקדים" חמורה של המחלה, שהתפשטה כעת לאזורים מרוחקים מאוד מהמקום שבו אותרה לראשונה.

לפנות בוקר (שני) הודיע משרד הבריאות בגינאה כי 78 בני אדם כבר מתו בוודאות בשל הידבקות במחלקה הקטלנית, מתוך 122 מקרים חשודים שהתגלו מאז חודש ינואר. הארגון ההומניטרי "רופאים ללא גבולות" (Medecins Sans Frontieres) הזהיר כי "אנו עומדים בפני מגפה בעוצמה שכמוה טרם נראתה בגינאה".

הארגון מנוסה בטיפול בחולי אבולה ברחבי אפריקה בכל ההתפרצויות האחרונות של המחלה. מנהליו אמרו כי המחלה התגלתה כעת בערים הנמצאות מאות קילומטרים זו מזו. "הפיזור הגאוגרפי מדאיג, מכיוון שהוא יסבך מאוד את הטיפול במגפה", אמר מריאנו לואיג'י, מתאם הסיוע ההומניטרי מטעם הארגון בקונאקרי, בירת גינאה.

שיעור התמותה של הנדבקים בנגיף הוא 90%, ובגינאה המחלה התרכזה בדרום-מזרח המדינה. חלפו שישה שבועות עד שהרשויות זיהו את הנגיף, והוא כבר התפשט למדינות שכנות ולאזורים מרוכזים יותר.

צוות של "רופאים ללא גבולות" מקים אוהלי בידוד לחולי אבולה בעיר גואקדו, גינאה. מרץ 2014. רויטרס
רופאים בגינאה מקימים אוהלי בידוד לחולי אבולה בעיר גואקדו, השבוע/רויטרס

לפי נתוני ארגון הבריאות העולמי, 400 בני אדם חשודים כעת כחולי אבולה בגינאה, בסיירה לאונה ובליבריה. "אנחנו צריכים לאתר את האנשים האלה ולבדוק אותם", אמר דובר הארגון, טארק יאסרביק.

סנגל סגרה את גבולה היבשתי עם גינאה והשביתה את שוקי המזון באזור הגבול, מחשש להפצת המחלה. בגינאה עצמה נאסר על אכילה ושיווק של עטלפים - מעדן פופולרי שככל הנראה מסייע בהפצת הנגיף.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

נשיא גינאה: אסור להיכנע לפאניקה

נשיא גינאה, אלפה קונדה, ביקש מאזרחי המדינה שלא להיקלע לבהלה, אך קרא גם לנקוט את כל צעדי הזהירות המתבקשים. "הממשלה מודאגת מאוד מהמגפה", אמר, "אך אל תאמינו לשמועות ואל תיכנעו לפאניקה".

אבולה שייך למשפחת נגיפים בעלי מבנה דמוי תולעת, וגורם לקדחת דימומית, מחלה קשה וברוב המקרים קטלנית. לדברי פרופ' רן בליצר, מנהל מחלקת תכנון מדיניות בריאות בקופת חולים כללית ומנהל מכון כללית למחקר, הנגיף מוכר זה מעל 30 שנה, והוא התגלה ב-1976 ליד נהר האבולה בזאיר (כיום: הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו), בהתפרצות שקטלה 280 בני אדם.

מאז ועד היום תועדו רק 25 התפרצויות של הנגיף, בהן נדבקו כ-2300 בני אדם ומתו מעל ל-1500 מהם. לפני האירוע הנוכחי, ההתפרצות האחרונה של הנגיף נרשמה בשנת 2012, אף היא בזאיר.

"ניתן להדבק בנגיף ממגע עם בעלי חיים חולים (חיים או מתים), וכן ממגע הדוק עם חולים", הסביר פרופ' בליצר, "חלק מהמקרים שתועדו בעבר היו בקרב צוותים רפואיים שטיפלו בחולים ללא אמצעי הגנה מתאימים, דבר המדגיש את היכולת להעברה מאדם לאדם במגע הדוק".

לקריאה נוספת
אבולה: כל מה שצריך לדעת על וירוס יום הדין
היסטוריה של פאניקה: משפעת העופות ועד סארס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully