וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלוש שנות מאסר לנהג שדרס והפקיר רוכב אופניים

עיד חמאיסה הורשע בגרימת מותו ברשלנות של בוריס גורפינקל ליד ים המלח ב-2012: "הייתי צריך לעצור ולעזור". האלמנה: "אם לא היה בורח, בוריס לא היה לבד ברגעיו האחרונים"

תאונת דרכים בצומת מורשה, רוכב אופניים פצוע אנוש, אוגוסט 2011. דניאל בוק
"הנאשם נסע כברת דרך ארוכה ולא שב לאחור ואף לא התקשר מהדרך להזעיק כוחות הצלה"/דניאל בוק

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר הבוקר (שלישי) שלוש שנות מאסר וארבעה חודשים על עיד חמאיסה, בן 26 מהפזורה הבדואית בדרום, שהורשע בגרימת מוות ברשלנות ובהפקרה של רוכב האופניים בוריס גורפינקל ליד ים המלח בשנת 2012. העונש המרבי על עבירת ההפקרה הוא 14 שנות מאסר. בנוסף, נגזרו על חמאיסה שבע שנות פסילת רישיון. השופט אליהו ביתן קבע בהכרעת הדין כי הנאשם עקף כלי רכב, התנגש ברוכב האופניים ונמלט מהמקום מבלי להגיש עזרה.

"החיים הם הערך החברתי העליון. לצדם עומדים ערכים נוספים והפגנת ערכים של עזרה הדדית וסולידריות חברתית", כתב השופט בגזר הדין. "רוכב אופניים חשוף לפגיעה ישירה של כלי רכב. הנאשם ככל אדם ידע שהתנגשות באופני המנוח עלולה לגרום לו פגיעות קשות המחייבות את פינויו לבית החולים. הנאשם נסע כברת דרך ארוכה ולא שב לאחור ואף לא התקשר מהדרך להזעיק כוחות הצלה".

מיד לאחר הדיון אמר הנהג הדורס: "הייתי צריך לעצור ולעזור לו ולבדוק מה צריך לעשות. אני אומר לנהגים שקורה להם מקרה דומה לעצור ולעזור. אני מצטער".

ידיעות נוספות על התאונה:
נעצר חשוד בפגע וברח בכביש 31 בדרום
חשד לפגע וברח ליד סדום: רוכב אופניים נהרג

"חשוב לי שהוא יקבל עונש כמו שצריך. לא רק כמה חודשי עבודות שירות. חשוב שהוא יקבל עונש חמור כדי להרתיע אנשים אחרים", אמרה יפה גורפינקל, אלמנתו של בוריס, לפני מתן גזר הדין. "הוא נהג בלי רישיון נהיגה בתוקף ובלי ביטוח. אנשים שלא מסוגלים ולא אמורים לנהוג עולים על הכביש. כשאני חושבת על זה שהוא ברח, חוץ מזה שזה כואב לי, אני חושבת שאם היה ניגש אליו, אל בוריס, אז הוא לא היה לבד ברגעיו האחרונים. העניין של להשאיר מישהו אחרי שפגעת בו נראה לי לא אנושי. כאילו לא היה אכפת לו כלום מאותו רגע".

בני הזוג עברו לישראל באפריל אשתקד אחרי שנים בחו"ל ורצו להשתקע בארץ. "הייתי אתו 26 שנים. הוא היה הכול בשבילי, לא רק בעלי. אני קמה בבוקר והולכת לעבודה ולא יודעת איך אני עושה את זה", סיפרה האלמנה. "לבוריס היו כל כך הרבה תכניות ואז הכול נקטע באמצע, ביום שישי הארור הזה. כמעט יום-יום הוא נסע שם על כביש ים המלח. שנים הוא היה רוכב. הוא אמר לי 'יפה, אני עוד מעט מספיק טוב להצטרף לקבוצת רוכבי השטח'. באותו יום הוא קם מוקדם בבוקר ואמר לי לא לדאוג, שהוא יספיק להגיע חזרה הביתה בזמן לנסיעה לתל אביב".

"כל פעם שאני שומעת על תאונת דרכים הלב שלי פשוט נקרע. יש פה חוסר תרבות בכביש אבל גם בית המשפט אשם שלא מעניש את הנהגים כראוי", הוסיפה גורפינקל.

לפניות לכתב: yanirya1234@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully