וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לברוב: "הסנקציות של המערב אינן מכאיבות במיוחד"

30.3.2014 / 20:30

שר החוץ הרוסי אמר שארצו שרדה זמנים קשים יותר, אך הודה שלעיצומים של ארה"ב ואירופה יש השפעה מסוימת על כלכלת המדינה. בהמשך היום ייפגש לברוב עם קרי בפריז

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, אמר היום (ראשון) כי העיצומים שהטיל המערב על מוסקבה בשל סיפוח חצי האי קרים מאוקראינה "לא היו מכאיבים במיוחד".

אולם, הוא הודה כי יש להם השפעה מסוימת על כלכלת המדינה. ארצות הברית והאיחוד האירופי הטילו עיצומים בשני סבבים עד כה, הכוללים החרמת נכסים של בכירים בממשל הרוסי ואיסור כניסה לשטחם.

"אני לא רוצה להגיד שהסנקציות מגוחכות ושלא אכפת לנו מהן", אמר לברוב. "לא נהנו מהטלת הסנקציות האלו, אבל עברנו כבר תקופות קשות יותר". לברוב טען כי מדינות המערב הטילו הגבלות בלתי רשמיות על הדיפלומטים שלהן המוצבים במוסקבה. לדבריו, הדיפלומטים התבקשו להחרים מפגשים בהם נוכחים גורמים רוסים ומחוקקים שנמצאים ברשימת הסנקציות. לברוב הוסיף שדיפלומטים רוסים המוצבים באירופה לא מורשים להיפגש עם גורמים ממשרדי החוץ האירופיים.

עוד על המשבר באוקראינה
הוול סטריט ג'ורנל: "כוחות רוסיים מוסווים מתאספים בגבול"
יוליה טימושנקו: "להשמיד את הרוסים בנשק גרעיני"
רוח גבית מארה"ב: סיוע של מיליארד ד' לאוקראינה

שר החוץ ג'ון קרי מגיע לשדה התעופה של קייב. אוקראינה, 4 במרץ 2014. רויטרס
לברוב ייפגש היום בפריז עם עמיתו האמריקני קרי/רויטרס

"דיפלומטיה היא אומנות הדיבור וחתימת הסכמים", אמר לברוב. "אם דיפלומטים נאלצים להפוך לכלי במסגרת מדיניות של סנקציות, אז זה סיפור שונה לגמרי".

בהמשך היום ייפגשו בפריז לברוב ושר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, וידונו בדרכים לפתור את המשבר בין המדינות. המערב איים להחריף את העיצומים על הכלכלה הרוסית אם רוסיה תשלח כוחות נוספים לאוקראינה.

ביום שישי האחרון התקשר נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לנשיא ארה"ב ברק אובמה, ששהה בערב הסעודית. ככל הנראה זאת הייתה השיחה הראשונה הישירה בין השניים מאז הוטלו העיצומים על מוסקבה. בהודעה מטעם הבית הלבן נמסר כי אובמה אמר לפוטין שהממשלה החדשה באוקראינה ממשיכה לנקוט גישה מרוסנת למשבר סביב חצי האי קרים ומתכוננת לרפורמה חוקתית ולבחירות דמוקרטיות. אובמה הפציר ברוסיה לתמוך בתהליך הזה ולהימנע מפרובוקציות נוספות, ובכלל זה בניית כוחות בגבולה המשותף עם אוקראינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully