וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחלוקת על הנצחת הר ציון בנצרת עילית: "טרוריסט"

אחיקם משה דוד, כתבנו בחיפה ובעמקים

30.3.2014 / 15:06

ראש העירייה המושעה גפסו הציע לקרוא לכיכר בעיר על שמו של הלוחם הידוע, אך חברי המועצה הערבים טוענים כי הדבר יחריף המתחים: "הרג בדואים בדם קר כנקמה על מות אחותו"

צילום: לע"מ, ערן גילווארג, עריכה: גדי וינסטוק

(צפו בהלווייתו של הר ציון לפני כשבועיים)

מאיר הר ציון, שהלך לעולמו לפני כשבועיים, אמנם היה מוכר בקרב מרבית הציבור כלוחם אגדי, אך דמותו הייתה שנויה במחלוקת, בייחוד בקרב הציבור הערבי בארץ. ראש עיריית נצרת עילית המושעה, שמעון גפסו, העלה הצעה לקרוא כיכר על שמו הר ציון, אולם ההצעה מעוררת סערה בקרב חברי המועצה הערבים המתנגדים לכך בכל תוקף, שטוענים: הדבר יחריף את המתח בין יהודים לבין ערבים.

גפסו, שהושעה לאחרונה לתקופה של ארבעה חודשים, עורר עליו לא פעם את זעם התושבים הערבים שמהווים 20% מתושבי נצרת עילית, עם קריאתו לייהד את העיר. בין יתר פעולותיו, תלה גפסו דגלי ישראל ענקיים בכל רחבי העיר, פיזר חנוכיות גדולות בכיכרות בימי חנוכה והתנגד נחרצות להצבת עצי אשוח לקראת חג המולד.

עוד באותו נושא:
הר ציון הובא למנוחות: "לימד אותנו גבורה מה היא"
בנו של הר ציון: "אבא היה ישר דרך, נחוש ואמיץ"
המציאות השתנתה - לא הוא. דעה

הר ציון בימיו ביחידה 101. במחנה
הר ציון ביחידה 101/במחנה

הצעתו של גפסו, לוחם צנחנים בעברו, לקרוא כיכר על שמו של הלוחם הישראלי הנודע, מעוררת סערה נוספת בעיר הגלילית ומביאה שוב להתלהטות הרוחות. "בעיני יהודים הוא אולי גיבור ישראל אבל הוא הרג בדואים בדם קר ב-1954 כנקמה על מות אחותו שושנה. כל מי שרוצח, וזה לא משנה אם הוא יהודי או ערבי, הוא טרוריסט", אמר הבוקר לוואלה! חדשות ד"ר ראיד גטאס, אחד משלושת חברי המועצה הערבים בעיר.

"נצרת עילית היא עיר מעורבת שגרים בה יהודים וערבים והיא צריכה להיות מופת לדו קיום. אם יקראו כיכר על שמו של הר ציון הדבר יכול להרבות את השנאה בין יהודים לערבים. מאיר הר ציון זה שם שמעורר מחלוקת. אדם כזה לא צריך להיות מונצח בנצרת עילית. יש הרבה אנשים שהלכו לעולמם שדגלו בדו קיום שיכולים להיות מונצחים ואני קורא לראש העיר המכהן אלכס גדלקין לדחות על הסף את ההצעה של גפסו", הוסיף גטאס.

גפסו הגיב על הדברים והתעקש כי הכיכר תיקרא על שמו של הר ציון ובני משפחתו יוזמנו לטקס: "מאיר הר ציון היה סמל ודמות לחיקוי לבני הנוער. אני אביא בישיבת המועצה הקרובה את ההצעה. זאת חובתה וזכותה של המדינה להנציח את גיבוריה וזה מה שינחה דור חדש. גטאס יכול להמשיך להתנגד, אמירתו לא לעניין כלל".

לפניות לכתב: ahikam77@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully