וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לונדון מחכה להם: נישואי גאים בבריטניה - חוקיים

29.3.2014 / 4:12

החוק המתיר לבני זוג מאותו מין להינשא נכנס לתוקפו באנגליה ובווילס, והיו שמיהרו לערוך את הטקס מיד אחרי חצות. ראש הממשלה קמרון: "כשחוק מפריע לאהבה, הוא דורש שינוי"

פיטר מקריית' דיוויד קברזה שנישאו זה לזה בלונדון, מיד עם כניסתו לתוקף של החוק המתיר זאת באנגליה ובווילס. 29 במרץ 2014. רויטרס
"כמו חתונת כסף". פיטר מקריית' ודיוויד קברזה שנישאו זה לזה בלונדון מיד לאחר חצות/רויטרס

היסטוריה בבריטניה: זוגות ראשונים של הומוסקסואלים ולסביות נישאו הלילה (שבת) זה לזה וזו לזו, עם כניסתו לתוקף בפועל של החוק המתיר נישואים בין בני זוג מאותו מין באנגליה ובווילס. בלונדון ובברייטון נערכו מיד אחרי חצות טקסי החתונה הראשונים.

ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון בירך על המצב החוקי החדש ואמר כי נישואים הם לא משהו שיש למנוע מאדם בשל מיניותו. "לראשונה בהיסטוריה, הזוגות הנישאים לא יהיו רק מגבר ואישה, אלא גם גבר וגבר, וגם אישה ואישה", אמר קמרון. "כשאהבה בין אנשים מופרעת על ידי חוק – החוק הוא שדורש שינוי. פשוט מאוד, בבריטניה זה לא יהיה משנה עוד אם אתה סטרייט או גיי – המדינה תכיר במערכת היחסים שלך כשווה". בנימה אישית ובהתייחסו לרעייתו סמנתה קמרון, ראש הממשלה הבריטי הוסיף: "אני בר-מזל כל כך שמצאתי בסם את השותפה-לחיים המדהימה ביותר, ונישואינו הם חלק חשוב ביותר מהמחויבות שיש לנו אחד כלפי השנייה".

עוד חדשות מהעולם:
נכנע ללחץ? פוטין טלפן לאובמה ודן עמו בפתרון למשבר
כיצד הפך גלעד שליט לסמל החטופים האיראנים?
המחאה נגד סיסי: לפחות 5 הרוגים במהומות בקהיר

אנדרו וויל וניל אלרד שהתחתנו מיד לאחר כניסתו לתוקף של החוק המתיר נישואים חד-מיניים. ברייטון, אנגליה, 29 במרץ 2014. רויטרס
"מסר רב-עוצמה". אנדרו וויל וניל אלרד שנישאו זה לזה בברייטון/רויטרס

ממשלת בריטניה הפכה את הנישואים החד-מיניים לחוקיים כבר ביולי 2013 – המלכה אליזבת אף חתמה על החוק – אולם רק ב-13 במרץ החל הלכה למעשה הרישום של זוגות אלה. לפי החוק המקומי, יש להמתין 16 יום לפחות ממועד הרישום, ולפיכך 29 במרץ הוא היום הראשון שבו ניתן היה לערוך חתונות מסוג זה.

מאז 2005 יכלו זוגות חד-מיניים להצהיר על "איחוד אזרחי", מעמד המעניק את אותן זכויות חוקיות כמו נישואים. ואולם, רבים טענו כי ההבחנה יוצרת את הרושם שהחברה רואה במערכת יחסים חד-מינית נחותה מזו שבין גבר לאישה. קמרון נאלץ להתמודד עם ביקורת קשה מבית בשל תמיכתו במהלך: אישור החוק בקיץ האחרון גרם למחלוקת קשה במפלגה השמרנית שהוא עומד בראשה, ושרבים מחבריה מתנגדים לכך מטעמים דתיים.

"זה מרגיש כמו חתונת כסף", אמר פיטר מקריית', שנישא בלונדון – דקה אחרי חצות – לבן זוגו ב-17 השנים האחרונות, דיוויד קברזה. הוא הביע תקווה כי הדבר ישמש מסר לזוגות חד-מיניים במקומות אחרים בעולם. "זה מפעיל לחץ על המקומות שבהם מתעלמים לחלוטין מזכויותינו", הוסיף מקריית', שלו שני ילדים שאימץ יחד עם בן זוגו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון ורעייתו סמנת'ה קמרון מגיעים לחתונה המלכותית בלונדון. Pascal Le Segretain, GettyImages
"נישואינו הם חלק חשוב ביותר מהמחויבות". קמרון ורעייתו סמנתה/GettyImages, Pascal Le Segretain

פעילים בנושא בירכו על שינוי החוק ואמרו כי מדובר ברגע היסטורי. "החתונות האלה ישלחו מסר רב-עוצמה לכל צעיר או צעירה שגדלים להיות הומוסקסואל, לסבית או ביסקסואל – אתם יכולים להיות מי שאתם ולאהוב את מי שאתם אוהבים, ללא קשר לנטייתכם המינית", אמרה רות האנט, מנהלת ארגון Stonewall הפעיל בתחום זכויות קהילת הלהט"ב.

על אף הרוח החגיגית, רבים בבריטניה עדיין מתקשים להסכים לשינוי החוקי והחברתי. סקר שפרסמה אתמול רשת BBC העלה כי אחד מכל חמישה בריטים יסרב להיות אורח בחתונה של זוג הומוסקסואלים או לסביות, אם יוזמן לאחת כזו. גברים הביעו התנגדות לנכוח בחתונה כזו פי שניים מנשים.

כיום מכירות רק 17 מדינות בנישואים בין בני זוג מאותו מין כנישואים חוקיים. הולנד הייתה החלוצה, כשאישרה את המהלך בשנת 2000. בפברואר האחרון אישרה זאת גם סקוטלנד, והחתונות הראשונות שם צפויות להיערך באוקטובר. בצפון אירלנד השמרני לא צפויים לאשר נישואים חד-מיניים בעת הקרובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully