וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בפתח: ישראל הודיעה שלא תשחרר את האסירים

לדברי ג'יבריל רג'וב, הפעימה הרביעית של שחרור האסירים, בהם ערבים ישראלים, לא תצא מחר לדרך כמתוכנן. בכיר פלסטיני: "לנושא השפעה מכרעת על פעולותינו בעתיד"

ג'יבריל רג'וב בראיון לאבי יששכרוף וינון מגל ברמאללה, 5 פברואר 2013. דרור עינב
"סטירה מצד ישראל לממשל האמריקני ולמאמציו". רג'וב/דרור עינב

חבר הוועד המרכזי של פתח ג'יבריל רג'וב אמר היום (שישי) כי ישראל הודיעה לפלסטינים, באמצעות המתווך האמריקני, כי היא לא תשחרר מחר את הפעימה הרביעית של האסירים, כפי שהיה מתוכנן. רג'וב מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי מדובר ב"סטירה מצד ישראל לממשל האמריקני ולמאמציו".

מוקדם יותר אמר גורם בכיר ברשות הפלסטינית כי לנושא שחרור הפעימה הרביעית של האסירים תהיה "השפעה מכרעת" על פעולותיהם בעתיד. בדברים לעיתון הפלסטיני "אל-איאם", אמר הגורם כי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הדגיש בפגישתו עם נשיא ארה"ב ברק אובמה לפני כשבוע וחצי כי הוא לא יקבל כל דחייה או פשרה בנושא השחרור. עוד הוסיף הגורם כי שמותיהם של 30 האסירים שהפלסטינים דורשים לשחרר, בהם 14 ערבים ישראלים, הועברו לישראל "והוסכם עליהם אחד-אחד". לדבריו, שר החוץ של ארה"ב ג'ון קרי דן עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא ביומיים האחרונים.

הפגנה של צעירי הקרן להצלת ישראל בתל אביב במחאה על כוונת הממשלה לשחרר מחבלים, מרץ 2014. יאיר אלטמן, מערכת וואלה!
הפגנה נגד שחרור אסירים השבוע בתל אביב/מערכת וואלה!, יאיר אלטמן

אבו מאזן נפגש הלילה עם נציג ארה"ב במשא ומתן הישראלי-פלסטיני, ודן עמו בשחרור האסירים. מנכ"ל משרד האסירים ברשות, זיאד אבו עין, מסר מוקדם יותר היום כי הפגישה הסתיימה לפנות בוקר ללא תוצאות וכי ישראל סירבה לשחרר את האסירים, זאת לאחר שהציבה תנאים חדשים לשחרורם. לדברי אבו עין, ישראל התנתה את השחרור בהמשך המשא ומתן וכן במילוי כמה דרישות הנוגעות להסכם המסגרת.

בדברים שכתב בעמוד הפייסבוק שלו, האשים אבו עין את ישראל בהפרת ההסכם בדבר שחרורם של 104 אסירים בתמורה לכך שהרשות לא תפנה למוסדות האו"ם ולגופים בינלאומיים אחרים. "ישראל אומרת כן, אך רק בתנאי שהמשא ומתן יימשך, והדבר מהווה הפרה ברורה", כתב. "לא נשלם מחיר פעמיים. במשך שמונה חודשים נמשכו ההרג והבנייה בהתנחלויות ולא פנינו לשום מוסד בינלאומי כפי שהתחייבנו". לדברי אבו עין, ההנהגה הפלסטינית הדגישה כי לא יהיה משא ומתן על הסכם שכבר התקבל וכי על ישראל לקיים קודם כל את תוכנו, כלומר שחרור מידי של אסירי הפעימה הרביעית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully