וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

9 קצינים במערך הגרעין האמריקני העתיקו - ופוטרו

28.3.2014 / 9:30

הקצינים, בדרג בינוני, פוטרו בעקבות פרשת ההעתקות במבחנים שנחשפה בבסיס במונטנה. עשרות קצינים זוטרים צפויים להיענש. חיל האוויר הכריז על תכניות לשיפור המנהיגות

בסיס הטילים הגרעיניים "מאלמסטורם" שבמונטנה, ארה"ב. AP
בסיס "מאלמסטורם" שבמונטנה, ארה"ב/AP

עושים סדר במערך הגרעין: חיל האוויר של ארצות הברית פיטר אתמול (חמישי) תשעה מפקדים בדרג בינוני בבסיס "מאלמסטורם" שבמדינת מונטנה, בעקבות שערוריית העתקה בבחינות שנחשפה בבסיס. נוסף על כך, עשרות קצינים זוטרים צפויים להיענש. החיל הכריז על שורה של תכניות, חלקן חדשות וחלקן תכנית שהורחבו, לשיפור פיתוח המנהיגות, למודרניזציה של בסיסי המערך ולחיזוק "ערכי הליבה", בהם יושר.

חדשות נוספות בוואלה!:
סיוט ישראלי בפרו: "זרוקים במעצר בלי מזון ומקלחת"
הוסט אזור החיפושים אחר המטוס: עוד 10 עצמים זוהו
לאחר ההסכם עם זקן: מה האפשרויות של אולמרט?

בסיס הטילים הגרעיניים "מאלמסטורם" שבמונטנה, ארה"ב. AP
בסיס הטילים הגרעיניים "מאלמסטורם" שבמונטנה, ארה"ב/AP

גורם ביטחוני סיפר כי להערכת החוקרים, הרמאות שנחשפה בינואר – שתחילה נטען כי אירעה באוגוסט או בספטמבר 2013 – החלה בנובמבר 2011 ונמשכה עד נובמבר 2013. על פי החשד, הרמאות באה לידי ביטוי בהעברת תשובות לבחינות שנועדו לבדוק את מיומנותם של הקצינים בשיגור טילים תוך התמודדות עם "פקודות מלחמה בשעת חירום".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"צעדים חסרי תקדים"

גורמים בחיל הגדירו את הצעדים "חסרי תקדים". אף שאיש מתשעת הקצינים שפוטרו לא היה מעורב ישירות בהעתקות, הוטלה עליהם אחריות בשל מעמדם כמפקדים. הקצין הבכיר ביותר שנפגע מהצעדים עד כה הוא מפקד "זרוע טיל 341", קולונל רוברט סטנל, שלדברי גורם ביטחוני הורשה להתפטר. בין תשעת הקצינים שפוטרו מפקדי שלוש טייסות הזרוע, שהחיילים שלהם חשודים במסירת התשובות, בקבלתן או בידיעה על הרמאות מבלי לדווח על כך.

בסך הכול, מאה חיילים זוהו תחילה כמעורבים בפרשה. תשעה מהם נוקו מכל חשד ותשעה נוספים מטופלים בנפרד במחלקה לחקירות מיוחדות בחיל האוויר. שמונה מהם חשודים בעבירות פליליות. מתוך 82 החיילים הנותרים, 30-40 צפויים לשוב לתפקידם.

מזכירת חיל האוויר האמריקני, דבורה לי ג'יימס – שהיא הגורם האזרחי הבכיר ביותר האמון על החיל – הבטיחה שקציני הבסיס יישאו באחריות ברגע שהחקירה סביב הפרשה תושלם וממדיה יתבהרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully