וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה נערכת לפינוי גבעת עמל; הדיירים מתבצרים

27.3.2014 / 12:50

מאות אנשי ביטחון הגיעו למתחם בצפון תל אביב לקראת פינוי שש משפחות ובניית מגדלים של היזם יצחק תשובה. 3 משפחות הגיעו להסכם, מו"מ עם האחרות. "רוצים לזרוק אותנו לרחוב"

צילום: כרמן אלמקייס, עריכה: מיכאל ברגמן

למעלה מ-200 שוטרים, בהם אנשי יס"מ ומג"ב וכן מאות מאבטחים ואנשי רשות מקרקעי ישראל התייצבו היום (חמישי) בגבעת עמל ב' שבצפון תל אביב, ליד מתחם רכבת מרכז, ונערכו לפינוין של שש משפחות. זאת על מנת לאפשר את בנייתם של מגדלי יוקרה של היזם יצחק תשובה. בית המשפט המחוזי בתל אביב הוציא צו פינוי לשישה בתים, חלקם שייכים לדיירים המתגוררים שם מאז 1946.

ידיעות קודמות על פינוי הבתים בתל אביב:
מפגינים נגד הפינוי בגבעת עמל: "תשובה – תן גז וסע"
מפוני גבעת עמל ב' במסר לתשובה: "דאג לנו לפיצוי הולם"

פינוי גבעת עמל, מרץ 2014. דרור עינב
שלוש משפחות מסרבות לעזוב. שוטרים בגבעת עמל ב', היום/דרור עינב

הלילה הגיעו נציגיו של תשובה להבנות עם בני משפחת לוי, שלה שלושה בתי אב במתחם. פינוים של אלה החל כבר. בצהריים נמשך המשא ומתן עם משפחת חייקובסקי, גם היא מאכלסת שלושה מבנים במתחם. בית המשפט הורה לנציגי תשובה להמשיך במשא ומתן עד שעות הצהריים, ורק לאחר מיצויו הוא יאפשר את המשך הפינוי, לאחר דיון נוסף בעניין.

"הם פעלו כמו גנבים בלילה, נתנו להם 1,200,000 עבור כל בית", אמרה לבנה רצאבי, תושבת המקום. "מה כבר אפשר לקנות בסכום הזה? יקימו פה מגדלי יוקרה. הבנאדם גר פה 40 שנה ועכשיו רוצים לזרוק אותו לרחוב". לטענתה, "תשובה נוהג לא בהוגנות. אנשי עמל א' פונו על ידי (הקבלן אלפרד) אקירוב לאחר שקיבלו סכומי כסף הוגנים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
פינוי גבעת עמל, מרץ 2014. דרור עינב
"אני גרה בישראל, אבל התנהגו אליי כאילו הייתי בעזה"/דרור עינב

תושבת אחרת, ירדנה אופיר, אמרה: "השוטרים הגיעו לכאן והתנהגו באלימות קשה. הם הסתערו עם אלות וקסדות ורמסו כל מי שעמד בדרך. אני לא תושבת עזה. אני גרה בישראל, אבל התנהגו אליי כאילו הייתי בעזה".

ח"כ איילת שקד (הבית היהודי) המלווה את מאבקם של תושבי עמל ב' הגיעה הבוקר למקום ושיבחה את האיפוק שאותו נקטו לדבריה אנשי המשטרה. שקד סיפרה כי היא מנסה לפשר בין הצדדים, אך אמרה כי התנאים שהציע תשובה לדיירים אינם הוגנים: "מרימים פה מגדלים של 44 קומות עם מאות יחידות דיור. עיריית תל אביב אפשרה הקלות והגדלת זכויות בקרקע רק כדי לאפשר פיצוי הוגן יותר לדיירים. לכן אני מקווה שהצדדים יגיעו להסכמה ובמשא ומתן ואני מקווה שאנשי תשובה יהיו פתוחים יותר לדיירים".

בשעה זו נשמר שקט יחסי במתחם, שסביבו מחסומים שהציבו השוטרים. הדיירים, מלווים בפעילים מארגונים שונים, שוהים בבתים וממתינים להתפתחות במשא ומתן. אם הוא ייקלע למבוי סתום, יש חשש כי המקום יהפוך לזירה של אלימות בין כוחות המשטרה לבין הדיירים המתבצרים.

לפניות לכתב אבי אשכנזי: Aviash123@walla.co.il

פינוי גבעת עמל, מרץ 2014. דרור עינב
פינוי גבעת עמל, מרץ 2014/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully