וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: עשרות נמחצו בבוץ, קצין מת לצד כלבו האהוב

המחלצים במדינת וושינגטון איתרו 24 גופות ועוד 176 מוגדרים נעדרים. אישה שכל משפחתה נהרגה: "הם נקברו במקום שאהבו". גורם בכיר: הזהרנו כל השנה, המקום ידוע כמסוכן

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מניין המתים במפולת הבוץ במדינת וושינגטון ממשיך לעלות. צוותי החילוץ איתרו עד כה 24 גופות, וההערכה כי מספר המתים הסופי יהיה גבוה בהרבה, אחרי שלפנות בוקר (רביעי) חולצו מההריסות עוד שמונה גופות.

176 בני אדם עדיין מוגדרים נעדרים, שלושה ימים אחרי שצוק התמוטט וקבר תחתיו עשרות בתים בפאתי הכפר אוסו. צוותי החילוץ פועלים בגשם שוטף, והתקווה לאיתור ניצולים אוזלת ככל שחולפות השעות. פעוט בן ארבע שאותר בחיים, אך בקהילה המקומית לא מאמינים שיימצאו תושבים אחרים מתחת לערימות הבוץ ושברי הבתים.

המשמר הלאומי של ארצות הברית הצטרף אתמול לחיפושים. מסתמן שמדובר באחת ממפולות הבוץ הקטלניות בתולדות ארצות הברית, שנייה רק לזו שהייתה ב-1969 בווירג'יניה. 150 בני אדם נספו באסון שזעזע אז את מחוז נלסון.

חדשות נוספות בעולם
סקנדל בשירות החשאי: מאבטח של אובמה התעלף משוכרה
אחרי מריוס הג'ירף: גן החיות הדני המית ארבעה אריות בריאים
יוליה טימושנקו הוקלטה בחשאי: "להשמיד את הרוסים בנשק גרעיני"

חיפוש אחר נעדרים במפולת בוץ באזור אוסו. מדינת וושינגטון, ארה"ב, מרץ 2014. AP
מטוס מעל אזור שהוצף בבוץ, שלשום בוושינגטון/AP
חיפוש אחר נעדרים במפולת בוץ באזור אוסו. מדינת וושינגטון, ארה"ב, מרץ 2014. GettyImages
כבאים ליד הכפר אוסו, שבתיו נמחצו תחת הבוץ הכבד/GettyImages

המחלצים נעזרים בכלבי גישוש כדי לאתר את הגופות, ומחדירים מצלמות זעירות אל ההריסות. מסוקים ומטוסים מנסים לאתר ניצולים מן האוויר. באזורים שהגישה אליהם קשה במיוחד, ושלא ניתן להשתמש בהם בדחפורים, הכבאים נאלצים להשתמש בידיהם החשופות כדי לחפור בבוץ.

הנשיא ברק אובמה, השוהה באירופה, חתם על צו חירום המורה לרשויות להעביר תקציב מיוחד למדינת וושינגטון. אובמה דיבר אתמול בהאג, ואמר כי "האמריקנים צריכים להתפלל עבור אלה שנפגעו מהאסון". לדבריו, "צריך לקוות לטוב, אך גם להכיר בכך שמדובר במצב קשה".

מפקד שירותי הכיבוי באזור האסון, טראביס הוטס, אמר כי נכון לאתמול, לא אותרו סימני חיים בין ההריסות. לדבריו, 200 הכבאים המעורבים במבצע פועלים באזורים נרחבים ומשתנים כל העת: רק אתמול חזרה רשת החשמל לפעול בכמה מהאזורים המנותקים, וכעת אנשים מסוגלים לדווח על נזקים שקודם לא היו ידועים.

לדברי הוטס, הוא מעולם לא ראה נזק בקנה מידה שכזה. "ראיתי כלי רכב שנמחצו ונקרעו לפיסות. מכונית אחת נגזרה לשמונה חלקים", אמר.

"פרסמנו הודעה אחרי הודעה, והזהרנו ממפולות בוץ"

אחד המתים הוא קצין צי ותיק, ג'ון רג'לבראג השלישי. אחיו מצאו אותו בביתו, שרוע מת לצד כלבו האהוב. רעייתו כריסטין עדיין נעדרת, ובני המשפחה מניחים שהיא מתה. השניים היו הורים לחמישה ילדים, שניים מהם משרתים בצי. ריג'לבראג שירת בצבא 32 שנים.

ניקול ריברה שבה לבית מגוריה בעיירה הקטנה דרינגטון, בתקווה למצוא את בני משפחתה. אחרי שחזתה בביתה החרב, אמרה לעיתונאים: "בעצב רב, אני יכולה לומר כעת שהמחלצים כבר לא ימצאו את הוריי, לא ימצאו את בתי ולא ימצאו את הארוס שלה".

כעת, אמרה ריברה, היא וקרוביה רק רוצים "לסגור מעגל" - ולאתר את גופות יקיריהם כדי להביאם לקבורה. גם אם לא יימצאו הגופות, אמרה, לפחות יש נחמה בעובדה שכולם מונחים במקום שאהבו יותר מכל.

מנהל שירותי החירום, ג'ון פנינגטון, אמר כי התושבים ידעו כי האזור ידוע כמסוכן במיוחד בשל מפולות בוץ. "כל השנה, פרסמנו הודעה אחרי הודעה והזהרנו", אמר. "הסכנות והסיכונים היו ידועים".

תיעוד: מפולת בוץ אדירה החריבה שכונה בוושינגטון

חיפוש אחר נעדרים במפולת בוץ באזור אוסו. מדינת וושינגטון, ארה"ב, מרץ 2014. GettyImages
תמונת של הנעדרת סאמר ראפו, תלויה בתחנת דלק בעיירה דרינגטון/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully