וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי מזרח ירושלים עתרו לבג"ץ: "אין לנו מים"

25.3.2014 / 21:45

בעתירה נגד משרד התשתיות ועיריית ירושלים דורשים התושבים המתגוררים מעבר לגדר לטפל בבעיות שבגללן הם מנותקים ממים מזה כחודש. "בכל מקום אחר בארץ זה היה מסודר במהירות"

ילד ליד חומת ההפרדה באבו דיס, 2007. AP
"חומת ההפרדה, שחוצצת את השכונות הללו מיתר העיר, לא מסירה במאומה את אחריות הרשויות למחדל"/AP

האגודה לזכויות האזרח ותושבי מחנה הפליטים שועפט, יחד עם שלוש שכונות נוספות במזרח ירושלים, הגישו היום (שלישי) עתירה לבג"ץ, במסגרתה הם דורשים להורות למדינה לטפל בבעיות המים באזור. לטענתם, מתחילת החודש עשרות אלפי אנשים מנותקים ממים, או שאינם מקבלים אספקת מים סדירה. העותרים דורשים כי מוסדות המדינה האחראים יפעלו לדאוג לכך שיסופקו מים זורמים לכל הבתים בשכונות אלו, ומתריעים כי "הזכות למים היא זכות יסוד".

עוד כתבות בוואלה! חדשות
עשרות אלפי פלסטינים במזרח ירושלים נותקו ממים
יחס מזלזל וסחבת: דוח התלונות נגד שופטים פורסם
פריטיו האישיים של הטייס שנעדר 52 שנה נמצאו

בעתירה, שהוגשה נגד רשות המים, משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, יחד עם תאגיד המים "הגיחון" ועיריית ירושלים, נטען כי ברוב הבתים בשכונות ראס ח'מיס, ראס שחאדה, שכונת השלום ומחנה הפליטים שועפט זרימת המים אינה סדירה ונפסקת מעת לעת, או שאינה קיימת כלל. בשכונות הללו מתגוררים תושבים ישראלים בעלי תעודת זהות כחולה, והן נחשבות לחלק מהשטח המוניציפלי של ירושלים. עקב המחסור במים, משפחות רבות נאלצות לדבריהן לרכוש מים בבקבוקים או במיכליות ולסחוב אותם לבתיהם, ובמקביל, לצמצם ככל שניתן את השימוש במים.

שוטרי משמר הגבול במחנה הפליטים שועפת במזרח ירושלים, מאי 2011. רויטרס
מחנה הפליטים שועפט. "בעיית המים - ביטוי להזנחת השכונות שמעבר לחומה על ידי הרשויות"/רויטרס

"בעיית המים היא הביטוי האחרון, ואולי החריף ביותר, להזנחת השכונות שמעבר לחומה על ידי הרשויות", אמרו באגודה לזכויות האזרח, "שירותי חינוך, רווחה, תחבורה, פינוי אשפה, תשתיות ואפילו משטרה – כמעט מכל בחינה שהיא, רשויות המדינה אינן נוכחות באזור. בנוסף, אין תכנית מתאר, ועל כן כל הבנייה שבו נעשתה ללא היתר.

"גם נציגי 'הגיחון' מודים כי תשתיות המים מתאימות לצריכה של 15 אלף איש, בעוד שמספרם של תושבי האזור מוערך ב-60-80 אלף", נטען. יש לציין כי המים מסופקים לתושבים חינם, מטעמים הומניטריים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"לגורמים האחראים לא אכפת"; הגיחון: "התרענו"

ג'מיל סנדוקה, יו"ר ועד שכונת ראס חמיס, אמר לוואלה! חדשות: "במצב שנוצר, התושבים קונים מים בבקבוקים במחיר מופקע – ומדובר באוכלוסייה שכמעט 80% ממנה מתחת לקו העוני. יש כאן קשישים, תינוקות ונכים, והמצב הפך לבלתי נסבל. בכל מקום אחר בארץ עשרות אלפי תושבים בלי מים זורמים היו מטופלים במהירות. במקרה שלנו, הבעיה היא בראש ובראשונה שלכל הגורמים האחראים פשוט לא אכפת".

עו"ד קרן צפריר מהאגודה לזכויות האזרח, הוסיפה כי "מדובר בתושבי ירושלים, תחת אחריות מלאה של העירייה והממשלה. חומת ההפרדה, שחוצצת את השכונות הללו מיתר העיר, אינה מסירה במאומה את אחריות הרשויות למחדל".

בתחילת החודש, יומיים לאחר שהחלו הבעיות באספקת המים, אמרו בחברת "הגיחון", שאחראית על אספקת שירותי המים מטעם עיריית ירושלים: "'הגיחון' התריעה בפני רשות המים פעמים רבות על הצורך הדחוף להסדיר הן את מימון אספקת המים והן את פיתוח התשתיות ותחזוקתן בטווח הבינוני והארוך, אך עד כה הנושא לא הוסדר.

"תשתיות המים, הביוב והניקוז בשכונות שמעבר לחומת ההפרדה אינן מתאימות להיקף האוכלוסייה המתגוררת בשכונות הללו ויש צורך בעבודות פיתוח בהיקף נרחב בכדי להסדיר את מצב התשתיות". בנוסף, צוין כי "מרבית האוכלוסייה בשכונות הנ"ל אינה נמנית על לקוחות 'הגיחון', אך מקבלת אספקת מים באופן שוטף בהיקף של למעלה מעשרה מיליון שקלים במימון 'הגיחון' מדי שנה".

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully