וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאים ומהנדסים – המקצועות הנחשקים ביותר בישראל

רוב הציבור רואה במקצועות אלו כיוקרתיים ביותר והיה ממליץ לילדיו לעסוק בהם. בתחתית הרשימה: עיתונאים, אנשי בידור וח"כים. "הציבור חש גאווה לנוכח הישגי המדע בישראל"

זוכי פרס נובל לכימיה אריה ורשל ומייקל לויט. רויטרס, עיבוד תמונה
הציבור רואה בהם מושא לחיקוי. אריה ורשל/עיבוד תמונה, רויטרס

רופאים, מדענים ומהנדסים הם המקצועות היוקרתיים ביותר לתפישת הציבור הישראלי – כך עולה מסקר של משרד המדע, הטכנולוגיה והחלל שנעשה לרגל יום המדע הישראלי, שיצוין מחר (רביעי). לפי הסקר, רוב הישראלים היו רוצים שילדיהם יעסקו באחד משלושת המקצועות הללו. בתחתית הרשימה נמצאים עיתונאים, אנשי דת, אנשי בידור וחברי כנסת.

מהסקר עולה כי מבין 17 מקצועות, למקום הראשון בתפישת היוקרה הגיעו רופאים ולאחריהם מדענים, מהנדסים וקציני צבא. כך, במענה לשאלה באיזה מקצוע היית ממליץ לילדך או לנכדך לבחור, 34% מהנשאלים דירגו את העיסוק ברפואה במקום הראשון או השני. 29% מהנשאלים דירגו את מקצוע ההנדסה כנחשק ומומלץ, ולמקום השלישי התברגו המדענים עם 25%. במקומות הבאים דורגו מורה, קצין צבא, איש עסקים ורואה חשבון.

עוד בוואלה! חדשות:
הפנים מאחורי המאבק: לדיפלומטים הישראלים נמאס
ג'ודי צייצה: "מתפללת שנצליח להירדם לכמה דקות"
החוקרת הישראלית שאיששה את מה שדרווין שיער לפני 150 שנה

ההצבעה על חוק שירות לאומי אזרחי בכנסת, מרץ 2014. יואב דודקביץ'
בתחתית הרשימה: חברי כנסת/יואב דודקביץ'

"להגדיל את ההשקעות במוסדות להשכלה גבוהה"

בהשוואה לשנת 2011, רמת היוקרה של רוב המקצועות - למעט רופאים - במגמת ירידה, ובמיוחד עיתונאים, מורים, אנשי רוח ותרבות, בנקאים, קציני משטרה ואנשי בידור. "המדע הוא הניצוץ של כל התפתחות טכנולוגית בתרבות האנושית, ולמעשה מעצב את עתיד האנושות כולה והציבור מבין זאת. אחת ההוכחות לכך היא הדרך בה הציבור תופס את מקצועות המדע והשפעתם על חוסנה של המדינה", אמר שר המדע, הטכנולוגיה והחלל יעקב פרי, בתגובה לממצאים. "הציבור מרגיש שהידע בנושאי מדע חיוני להם בחיי היום יום. משרד המדע קורא לממשלה להמשיך ולהקדיש יותר תקציבים לקידום נושאים אלו".

לדעת הציבור, כדי להשיג צמיחה, צריכה המדינה להשקיע קודם כל בתחום החינוך, המוביל בפער גדול על יתר הנושאים. כך, 68% מהנשאלים סבור שהשקעה בחינוך למדעים בגיל צעיר תתרום לצמצום פערים חברתיים. 73% מהמשתתפים בסקר אף השיב כי המדינה צריכה להשקיע משאבים במחקרים אקדמיים במוסדות להשכלה גבוהה, ו-34% סבור כך גם לגבי מחקרים בחברות מסחריות. "הסקר מראה שהציבור חש גאווה לנוכח ההישגים של המדע בישראל, אך מבין כי יש להגדיל את ההשקעה במדע במוסדות להשכלה גבוהה כדי להמשיך לשמור על ההישגים ולהבטיח את שגשוג המשק בעתיד", אמר בתגובה לנתונים יו"ר המועצה הלאומית למחקר ופיתוח במשרד המדע, פרופ' יצחק בן-ישראל.

בנוגע לתופעת "בריחת מוחות", 81% מהנשאלים השיבו כי היקף ההגירה של מדענים ישראלים לחו"ל פוגע במדינת ישראל – עלייה לעומת הסבורים כך ב-2011. בנוסף, 73% מהציבור סבור שמדינת ישראל לא עשתה מספיק על מנת להחזיר אותם חזרה ארצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully