וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשפחות זועמות: "מלזיה הוציאה הנוסעים להורג"

לאחר שהתבשרו כי קרוביהם נספו באוקיינוס ההודי, תקפו קרוביהם של 154 הנוסעים הסינים את הרשויות בקואלה לומפור: "במשך 18 ימים רימו את העולם כולו, אלה פשעים בלתי נסלחים"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: לירון בארי

לאחר הודעתו של ראש ממשלת מלזיה נג'יב רזאק על התרסקות המטוס ומותם של כל הנוסעים – תגובה חריפה במיוחד של בני המשפחות: משפחותיהם של 154 הנוסעים הסינים שהיו על הטיסה שהמריאה לפני שבועיים וחצי מקואלה לומפור לבייג'ינג ונעלמה האשימו הערב (שני) את הרשויות במלזיה בעיכוב החיפושים, ברמייה ובהתנהלות רשלנית שהובילה לדבריהם למותם של יקיריהם.

בהודעה שפרסמו בני המשפחות הסיניים, האשימו את הרשויות במלזיה כי "מ-8 במרץ, אז הודיעו כי אבד הקשר עם טיסה MH370 ועד היום, חלפו 18 ימים שבהם הממשלה והצבא ניסו שוב ושוב לדחות ולהונות את משפחותיהם של הנוסעים ולרמות את העולם כולו". לדבריהם, "ההתנהגות חסרת הבושה הזאת לא רק שיטתה במשפחות של 154 נוסעים ופגעה בהן, אלא גם הייתה מטעה ועיכבה את פעולות החילוץ, ובכך בוזבזו משאבים אנושיים וחומריים רבים ואבד זמן יקר של חיפושים".

בני המשפחות הזועמים לא הסתפקו בכך, והוסיפו כי "אם 154 הנוסעים אכן איבדו את חייהם, 'מלזיה אירליינס', הממשלה המלזית והצבא המלזי הם המוציאים להורג האמיתיים שהרגו אותם. אנו, המשפחות של אלה שהיו על סיפונו של המטוס, מביעים את מחאתנו החריפה ביותר נגדם". הם אף ציינו כי בכוונתם לנקוט "כל צעד אפשרי בנוגע לפשעים הבלתי נסלחים ולאחריותם של השלושה".

מוקדם יותר עודכנו בני המשפחות הסיניים על שעלה בגורל הנוסעים בטיסת "מלזיה אירליינס", שעל סיפונה היו 239 נוסעים ואנשי צוות. הקרובים, ששהו בימים האחרונים במלון "לידו" בבירה הסינית, זומנו לפגישה בהולה שבה נמסרה להם ההודעה לפיה יקיריהם נספו בהתרסקות. כמה מהקרובים קיבלו את ההודעה במסרון בשפה האנגלית, עוד לפני הפגישה. מהחדר שבו התכנסו המשפחות בבית המלון בקעו קולות בכי רמים, וכתבים במקום דיווחו על "אווירה מתוחה ביותר".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

מלזיה הייתה נתונה בשבועות האחרונים לביקורת קשה עקב התנהלותה האיטית והמגושמת. לפי כמה מקורות, הרשויות בקואלה לומפור חששו לדווח לציבור שבידיהן מידע המצביע על כך שהמטוס כלל לא נמצא באזורי החיפוש, ולכן התעכבו לטפל בו ולהקדיש לו את תשומת הלב הנדרשת. סיבה נוספת לעיכוב נובעת כנראה מרצונה של מלזיה להסתמך דווקא על הנתונים המקומיים, ובשל שיתוף הפעולה הלקוי בין צוותי החיפוש הבינלאומיים.

מטוסים וכלי שיט ממשיכים לסרוק בים אחר שברים אפשריים של המטוס, והצי האמריקני שולח לאזור כלים מיוחדים לאיתור הקופסה השחורה שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully