וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו סינדרלה: דלועי ענק גדלו במושב עין יהב

במושב הדרומי, השייך למועצה האזורית הערבה התיכונה, הצליחו לגדל את הירקות בגודלם החריג בזכות האקלים באזור הערבה, שבה השמש מאירה כמעט כל השנה

צילום: רמי שדה – עין יהב, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

חגיגה בערבה: חקלאי מושב עין יהב, השייך למועצה האזורית הערבה התיכונה, הצליחו לגדל דלועי ענק, שמגיעות לאורך של למעלה ממטר ומשקלן מגיע עד ל-40 קילוגרמים.

חקלאים בערבה גידלו דלועי ענק. רמי שדה, מערכת וואלה! NEWS
הדלעת הענקית/מערכת וואלה! NEWS, רמי שדה

החקלאים רמי שדה ושוני גל, שגידלו את הדלועים יוצאות הדופן, סיפרו שהם נעזרו בתנאי מזג האוויר באזור הערבה, שבה השמש מאירה כמעט בכל ימי החורף, על מנת להגיע לתוצאה. הם השתמשו גם במי השקיה מיוחדים בעלי מליחות גבוהה, שמגיעים משאיבה מקומית בלבד. בניגוד לדלועים הנפוצות, בדלועי הענק של עין יהב אין אוויר ולכן משקלן גדול במיוחד.

עוד בוואלה! חדשות
השר המטריד: המשטרה תבדוק את תלונת האישה
"לתפילה לזיווג על קבר ברוך גולדשטיין - הקש 1"

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
חקלאים בערבה גידלו דלועי ענק. רמי שדה, מערכת וואלה! NEWS
חקלאים בערבה גידלו דלועי ענק/מערכת וואלה! NEWS, רמי שדה

שדה, שהוא גם אגרונום של אגודת "יופי של ירקות" של חקלאי עין יהב, אמר שבעקבות ההצלחה יורחב בשנה הבאה הגידול של דלועי ענק וזאת כחלק מפיתוח של סוגי ירקות חדשים ומבוקשים.

מחירה של דלעת ענקית בודדת יהיה למעלה ממאה שקלים, אולם הן לא תימכרנה ישירות לצרכנים. הן תועברנה למפעל חיתוך שישווקו אותם ברשתות ובחנויות כשהן חתוכות וארוזות.

לחקלאי עין יהב יש ניסיון בטיפוח ירקות מיוחדים. לפני כשנה גדל בעין יהב הפלפל הגדול בעולם, שצמח למשקל של כ-600 גרם. בשל קוטרו הוא לא הצליח לעבור במערך המיון של בית האריזה במושב.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully