וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוחדים מפוטין: אוקראינה מסיגה כל כוחותיה מקרים

24.3.2014 / 12:03

הנשיא טורצ'ינוב אמר כי ההחלטה התקבלה לנוכח הסכנה הנשקפת לחיי החיילים ומשפחותיהם. חיילים רוסים השתלטו הבוקר על בסיס נוסף של הצי האוקראיני

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

נשיא אוקראינה אלכסנדר טורצ'ינוב הורה היום (שני) על הסגת כל כוחות הצבא מבסיסיהם בחצי האי קרים, לנוכח סיפוחו של חצי האי לרוסיה. "ההחלטה התקבלה בשל הסכנה הנשקפת לחייהם של החיילים ומשפחותיהם מצד הצבא הרוסי", אמר טורצ'ינוב לפרלמנט האוקראיני. טורצ'ינוב הוסיף כי המועצה להגנה ולביטחון לאומי הורתה למשרד ההגנה להציב מחדש את יחידות הצבא שיועברו מקרים, ולסייע בפינוי משפחותיהם של אנשי הסגל.

במהלך הלילה השתלטו חיילים רוסים על בסיס של חיל הים האוקראיני בקרים. דובר הצבא האוקראיני אמר כי ההשתלטות נעשתה בחיפוי מסוקים מחיל האוויר הרוסי. אתמול אמר טורצ'ינוב כי קצין בכיר בחיל האוויר נשבה על ידי כוחות רוסיים, שהשתלטו על בסיס אחר בחצי האי.

לקריאה נוספת
פרשנות: פוטין יכול להביט על הפלסטינים ולחייך
קייב חתמה על הסכם עם אירופה; קרים סופח סופית

חיילים רוסים פורצים לבסיס בלבק. סבסטופול, חצי האי קרים, 22 במרץ 2014. רויטרס
נגמ"ש רוסי פורץ לבסיס האוקראיני בעיר בלבק, בסוף השבוע/רויטרס

נשיא ארה"ב ברק אובמה בא הבוקר להולנד לביקור של שבוע באירופה. במהלך היום ייפגשו אובמה ומנהיגי יתר שבע המדינות המתועשות (ה-G7) בהאג, וידונו בהמשך צעדי הענישה נגד רוסיה, בשל סיפוח חצי האי קרים לשטחה. בין היתר, נשקלת הרחקתה לצמיתות של רוסיה מהארגון והחרפת הסנקציות נגדה.

ארצות הברית כבר הטילה סנקציות על אישים בכירים בממשל הרוסי ועל בכירים אוקראינים שהיו חלק ממשטרו של הנשיא המודח ויקטור ינוקוביץ'. כמו כן, הוטלו סנקציות גם על Rossiya Bank, אחד הבנקים הגדולים ברוסיה. קנדה והאיחוד האירופי הטילו אף הם סנקציות על המעורבים בהשתלטות על חצי האי, בין היתר גם על סגן ראש ממשלת רוסיה דמיטרי רוגוזין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully