וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אב הבית של נתניהו: "הייתי מוכן לחטוף בשבילם כדור"

מני נפתלי הגיב לראשונה להאשמות מקורביו של ראש הממשלה באשר לסיבה שהגיש את תביעתו: "מי שאומר שביקשתי קביעות פשוט משקר. מאוד כואב לי לשמוע את זה"

צילום: מור שאולי, עומר מירון, לע"מ, עריכה: יאיר דניאל

מני נפתלי, אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה שתובע בימים אלו את בני הזוג בנימין ושרה נתניהו, הגיב הערב (ראשון) לראשונה לטענת מקורבי ראש הממשלה לפיה מאבקו נובע מהעובדה שלא קיבל קביעות. בסרטון וידאו שהעביר לוואלה! חדשות טוען נפתלי כי מדובר בשקר: "מעולם לא ביקשתי קביעות. כל מה שביקשתי היה שיקיימו את ההתחייבות שניתנה לי - שאהיה עובד מדינה בתקן ולא עובד קבלן". בהמשך הסרטון הוא מגיב לטענת המקורבים לפיה מטרת התביעה להכפיש ולפגוע בראש הממשלה וברעייתו. "מדהים שאני, שהייתי מוכן לחטוף כדור כדי להציל את חייהם כשאבטחתי אותם, מנסים לטעון כלפיי דברים כאלו. מאוד כואב לי לשמוע את זה. מאוד-מאוד". לדברי נפתלי, "כעובד מדינה הייתי זוכה לביטחון תעסוקתי, והייתי יכול לעבור בין תפקידים בקלות יחסית. כל מי שאומר שביקשתי קביעות פשוט משקר".

עוד בוואלה! חדשות:
לוחם מג”ב נפצע באורח קל-בינוני מיידוי אבנים בקבר רחל
רופא מת בסורוקה - גופתו התגלתה אחרי יממה
חמאס ציין עשור למות יאסין: "נרעיד את תל אביב"

ישיבת ממשלה, מרץ 2014. יוסי אלוני, מערכת וואלה! NEWS
"מר נתניהו לא טרח לשים גבולות למשוגותיה של גברת נתניהו". ראש הממשלה/מערכת וואלה! NEWS, יוסי אלוני

כזכור, נפתלי תובע פיצויים בסך מיליון שקלים ממדינת ישראל ומראש הממשלה בשל מה שהגדיר "התנהגות שלוחת רסן" של רעיית ראש הממשלה. בכתב התביעה, שאותו הגיש לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים, נחשפה התנהגות בעייתית ביותר לכאורה של שרה נתניהו בתקופה שבה שירת נפתלי את בני הזוג, מחודש פברואר 2011 ועד נובמבר 2012. כל זאת בעוד ש"מר נתניהו לא טרח לשים גבולות למשוגותיה של גברת נתניהו", טען.

"במהרה הסתבר למר נפתלי כי מצב הדברים במעון ראש הממשלה הינו בכי רע, וזאת בלשון המעטה", נכתב בכתב התביעה; "כבר מתחילת דרכו במעון המפואר, התברר לו כי ייאלץ להתמודד כאב בית, עם צוות עובדים ממורמר וחסר, עם עומס לא סביר של עבודה ותחלופה בלתי פוסקת של עובדי משק המסרבים לעבוד במחיצת אשת ראש הממשלה, גברת נתניהו". נפתלי טען כי ב-20 החודשים שבהם עבד בבית ראש הממשלה, 29 עובדים סיימו את עבודתם במקום, "ולא בטוב". לטענתו, מקור עיקרי ומשמעותי לאווירה העכורה במעון ראש הממשלה הוא התנהגותה שלוחת הרסן של הגברת נתניהו, "שדרשה מעובדי מעון ראש הממשלה שירותים אישיים יומם וליל והעלתה דרישות בלתי סבירות, המלוות ביחס מחפיר כלפי העובדים העומדים לרשותה".

אחת הדוגמות המביכות המצוינות בכתב התביעה מתארת מציאות בעייתית במעון ראש הממשלה: "במקרה אחר, העירה אשת ראש הממשלה את מר נפתלי משנתו בשעה 3:00 לפנות בוקר. בצעקות רמות נזפה בו על כך שרכש חלב בשקית ולא בקרטון, כפי שדרשה. כשהתובע מחה על השעה והטון שבו נאמרו הדברים הקשים, התערב מר נתניהו בשיחה ודרש שהתובע ידאג לעשות כל מה שגברת נתניהו מבקשת, 'כדי שהיא תירגע'. למותר לציין כי בקשה מסוג זה המושמעת מראש ממשלת ישראל בשעות הקטנות של הלילה מקבלת משנה תוקף ואיום", צוין.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
ישיבת ממשלה, מרץ 2014. יוסי אלוני, מערכת וואלה! NEWS
"כל מי שאומר שביקשתי קביעות פשוט משקר"/מערכת וואלה! NEWS, יוסי אלוני

במקרה נוסף שצוין בכתב התביעה, הגיבה נתניהו בזעם על טיבם של הפרחים במעון ראש הממשלה: "הגברת נתניהו נכנסה לחדר וכשראתה שיש פרחים 'לא טריים' באגרטל, השליכה אותם בחרון אף לרצפה תוך שהיא צועקת על מר נפתלי שהוא 'מנהל לא טוב', וכי דבר שכזה לא יכול לקרות בארמון האליזה".

אם לא די בכך, בכתב התביעה אף מוזכר מקרה בעל אופי גזעני המתאר כיצד הגיבה שרה נתניהו כשנפתלי הביא ארוחה לשבת ממלון דן קיסריה, על פי הוראת בני הזוג: "הוא ספג קיתונות בשל העובדה שהמלון סיפק למשפחת נתניהו אוכל רב מדי לטעמה של הגברת נתניהו. גברת נתניהו גערה בתובע והסבירה לו: 'אנחנו אירופאים. אנחנו עדינים, לא אוכלים כל כך הרבה כמוכם המרוקאים ... אתה מפטם אותנו, ואחר כך כשמצלמים אותנו בחוץ לארץ, אנחנו נראים שמנים'".

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה: "מדובר בתביעה סחטנית ומופרכת. לדברי מני נפתלי עצמו, עיקר תביעתו נובעת מסירובו של משרד ראש הממשלה לבקשתו לקבל קביעות בתפקידו בבית ראש הממשלה. הדברים הללו אינם מתיישבים עם טענתו על 'הסבל' הנורא שעבר עליו בתפקיד. אם היה לו כל כך רע בבית ראש הממשלה - מדוע ביקש להיות שם באופן קבוע?".

עו"ד נעמי לנדאו שמייצגת את נפתלי: "מדובר בתביעה בדיני עבודה. לצד מאות שעות עבודה בחודש, ללא מתן ימי מנוחה כפי שמחייב החוק, ותוך ניכוי ימי חופשה בניגוד לחוק, מר נפתלי סבל גם מהתנכלות תעסוקתית חמורה מאוד, שהינה עבירה על משפט העבודה בישראל. למעסיק, יהיה אשר יהיה, אסור להתנכל לעובד בשום צורה או לכפות עליו לבצע משימות או פעולות שאינן עולות בקנה אחד עם הגדרת תפקידו ו/או עם נהלי התפקיד. כל המקרים המתוארים בכתב התביעה הינם חלק מהעבירות על משפט העבודה, שביצעו הנתבעים כלפי התובע".

"בנוגע לטענה כי תיעוד העבירות הינו פגיעה בפרטיות, מסרה לנדאו, מומחית לדיני עבודה: "עובד אשר חש כי זכויותיו על פי חוק נפגעות, מוטב כי ימצא את הדרך להוכיח זאת, אם ירצה שיאמינו לו. זכותו של כל אדם לפרטיות, גם ראש הממשלה, אינה יכולה לשמש כמחסה בפני התנכלויות לעובד או עברות על החוק".

  • עוד באותו נושא:
  • מאבטח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully