וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פניית פרסה: שנת הלימודים תתחיל ב-1 בספטמבר

23.3.2014 / 12:16

מבולבלים? אחרי שהשנה החלו הלימודים כבר ב-27 באוגוסט, הודיע שר החינוך על חזרה למועד המקובל. רצף החופשה בין יום כיפור לסוכות בוטל, חופשות חנוכה ופסח יקוצרו ביומיים

צילום: דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'
שר החינוך שי פירון במסיבת עיתונאים בה מודיע על ביטול הפסיכומטרי. ינואר 2014. דרור עינב
קיצור חופשת הקיץ לא השיג את מטרותיו. פירון/דרור עינב

ושוב: פתיחת שנת הלימודים חוזרת ל-1 בספטמבר. שר החינוך שי פירון הודיע היום (ראשון) כי שנת הלימודים הקרובה, תשע"ה, תפתח ב-1 בספטמבר 2014. פירון אימץ את המלצות הוועדה המקצועית שפעלה לסידור לוח החופשות, בראשותה של מנהלת מחוז הדרום במשרד החינוך, עמירה חיים. הוועדה מצאה כי קיצור חופשת הקיץ לא השיג את מטרותיו. ממשרד החינוך נמסר כי במסגרת דיוני הוועדה הסכימו כל החברים בוועדה – נציגי התעשייה, ארגוני המורים, ההורים והתלמידים, כי יש להשיב על כנו את התאריך המקורי.

בתוך כך, לוח החופשות של השנה הבאה, תשע"ה, לא יכלול רצף ימי חופשה בין יום כיפור לסוכות. כמו כן, התלמידים יקבלו ארבעה ימי לימוד נוספים - חופשת חנוכה תתקצר ביומיים וחופשת פסח תתקצר אף היא ביומיים.

עוד ידיעות חינוך:
מורה חשודה בתקיפת מורת בנה: "גררה וחנקה אותי"
עיריית שדרות הורתה לנתק מחשמל בתי ספר לא-רשמיים
החיות הטיפוליות נגנבו: "אפילו כלובים לא השאירו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לצד השינוי בלוח החופשות, בחופשת הקיץ הקרובה תוטמע התכנית לקיצור החופש הגדול שעליה הוכרז לפני חודשים אחדים. במסגרת התכנית, יתקיימו פעילויות חינוכיות בבתי הספר במשך שלושה שבועות – מ-1 ביולי ועד 21 ביולי – כהמשך ישיר לשנת הלימודים. בין הפעילויות יונהגו למידה באמצעות העשרה, ספורט, חינוך סביבתי, מעורבות חברתית, למידה באמצעות מרכזי למידה אינטראקטיביים, פתיחת מועדון קריאה וסדנת כתיבה יוצרת. בפעילויות ישולבו גם ימי שיא סביב נושאים ערכיים.

פתיחת שנת הלימודים בביה"ס היובל בת"א. יותם רונן
תלמידים בפתיחת שנת הלימודים תשע"ד/יותם רונן

במסגרת התכנית, יהיו בתי הספר פתוחים בין השעות 08:00 ו- 13:00, חמישה ימים בשבוע. התכנית תפעל באופן הדרגתי: השנה ייכללו בתכנית תלמידי כיתות א' ו-ב', ועוד כ- 30,000 תלמידי כיתות ג'-ה' מהפריפריה הגיאוגרפית והחברתית. בשנתיים הבאות – תשע"ה, תשע"ו –תורחב התכנית גם לילדי הגנים ולתלמידי כיתות ג', ד' ו- ה' באופן מלא.

לפניות לכתבת: michalresh1@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully