וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: מטוסי קרב הפציצו נהר קפוא - ומנעו שיטפון

חלקו של הנהר הצהוב בסין התכסה בשכבת קרח, שאם היייתה נמסה, הייתה עלולה לגרום לעליית קו פני המים. שלושה מטוסי קרב שנשלחו לאזור הטילו פצצות, שברו את הקרח וכך מנעו הצפות

צילום: הטלוויזיה הסינית, עריכה: גדי וינסטוק

מעבר לעובדת היותו אחד הנהרות הארוכים בעולם, שמו של הנהר הצהוב בסין נודע לאורך השנים למרחוק גם בשל שיטפונותיו ההרסניים. הנהר הוצף בהיסטוריה הסינית פעמים כה רבות, עד כי הוא זכה לכינוי "נהר הצער". ההתמודדות עם ההצפות בנהר דורשת פעילות מאומצת מצד השלטונות במדינה, שנדרשים לא אחת למצוא פתרונות מקוריים כדי למנוע מזרמי המים החזקים לפגוע בחקלאות ובמקומות היישוב שמסביב לנהר אדיר המימדים.

לכן, כשהבחינו לאחרונה הרשויות כי קיימת שכבת קרח המכסה את הנהר, ואשר עלולה לגרום לעליית קו פני המים לכשתימס, ניסו למצוא דרכי התמודדות נאותים, אשר ימנעו את ההצפות הכה מוכרות משנים עברו.

בסופו של דבר, נמצא פתרון אפשרי – שהתברר לבסוף גם כמוצלח: להפציץ מהאוויר את הקרח, וכך לשבור אותו לרסיסים. שלושה מטוסי קרב נשלחו לאזור הקפוא, והחלו להנחית על הקרח פצצות רבות עוצמה. בסך הכול, 24 פצצות נורו לעבר שכבת הקרח. הן אכן הביאו לשבירתה, וכך לירידת מפלס המים ולהפחתת סכנת ההצפה.

עוד סיפורים שאסור לפספס:
צפו: רוכב האופניים נפגע ממשאית - וניצל בדרך נס
סטודנטית בת 27 מציעה למכירה את בתוליה ברשת
שכבה עם בן שמונה מעל 50 פעמים - ותיכלא לשנתיים

  • עוד באותו נושא:
  • סין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully