וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו זועם: דנון גורר אותנו להתאבדות פוליטית

23.3.2014 / 17:30

ימים לפני כינוסה, יצא ראש הממשלה במתקפה חסרת תקדים נגד יו"ר ועידת הליכוד. "אני עסוק עם חמינאי ולא צריך עוד חזית". על מסמך שהפיץ דנון: "זו הונאה, מנסים לשלול סמכויותיי"

בנימין נתניהו בוועידת הליכוד. גני התערוכה, תל אביב. דצמבר 2013. דרור עינב
"אי אפשר שני זוגות ידיים על ההגה. ככה האוטו מתהפך". נתניהו בוועידת הליכוד, דצמבר 2013/דרור עינב

עשרה ימים לפני כינוס מפלגתו, יוצא ראש הממשלה בנימין נתניהו במתקפה חסרת תקדים נגד יו"ר ועידת הליכוד, ח"כ דני דנון. בכנס סגור לוותיקי התנועה שנערך בסוף השבוע אמר ראש הממשלה כשהוא רומז להתנהלותו של דנון: "אני עסוק עם חמינאי, נסראללה, הגולן, עזה. אני עסוק בכל החזיתות ולא יכול לקבל חזית פה מאחורי הגב שלי. זה בלתי אפשרי". נתניהו אף הוסיף כי "העם רוצה את ההנהגה שלי, אם מישהו רוצה להתאבד (פוליטית, ע"נ) זה בסדר, אבל לקשור את כולנו אתו?".

הרקע לדברים הקשים הוא כינוס של ועידת המפלגה, שבמרכזו צפוי עימות חזיתי בין נתניהו לבין סגן שר הביטחון דנון. בעוד שבזירה הממשלתית אין לדנון כמעט שום השפעה, הרי שהמצב בתוך מוסדות המפלגה שונה לחלוטין. בשבועות האחרונים גרר דנון את נתניהו לעימות ארוך ומתוקשר סביב הצעה להעלות לדיון בוועידת הליכוד כמה נושאים שנויים במחלוקת, כדוגמת פירוק השותפות עם ישראל ביתנו או דיון מדיני שבו ינסה לחשק את נתניהו בהחלטה על התנגדות למדינה פלסטינית.

עוד בוואלה! חדשות:
המהפכה שתשנה גם את סיירת מטכ"ל
החיפושים אחר המטוס המלזי נמשכים: "ייתכן שהשברים שקעו"
ענת קם על בניהו: למה אני ישבתי שנתיים והוא לא?

ח"כ דני דנון בוועידת הליכוד, יולי 2013. בן קלמר
מנסה לחשק את ראש הממשלה בנושא המדינה הפלסטינית. דנון/בן קלמר

בית המשפט המחוזי בתל אביב פסק לבסוף כי גם נתניהו וגם דנון יציג בפני הוועידה את הנושאים שבהם יבקשו לדון, והוועידה היא שתכריע. בעוד שסדר היום שבו מבקש דנון לעסוק יכול לגרום מבוכה גדולה לראש הממשלה, הרי שנתניהו צפוי לבקש מהוועידה לדון בנושאים כלליים בלבד.

נתניהו אמנם נמנע מלהזכיר את דנון בשמו, אבל כיוון אליו בבירור כאשר אמר לנוכחים: "צריך להציל את הליכוד ולבוא להצביע. מה שאני צריך מכם – שתביאו את כל חברינו ותבואו להצביע. אני מבקש מכם לבוא. צריך להציל את הליכוד למען ישראל. אי אפשר שני זוגות ידיים על ההגה. ככה האוטו מתהפך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הטבלה שהפיץ דנון, ובה ההבדלים בין הצעותיו לסדר היום לבין אלה של ראש הממשלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשלב מסוים שלף אחד הנוכחים באולם טבלה שמפיץ דנון, המציגה את ההבדלים בין הצעותיהם של השניים. הטבלה הוגשה לנתניהו, והוא הגיב: "זאת ההונאה! לזה צריך לשים לב, זו הסוואה לדבר היחיד שרוצים לעשות פה, והוא לשלול ליו"ר התנועה את כל הסמכויות שלו, ולזה אסור להסכים. אם בוועידה ייעשה מעשה של לקיחת הסמכויות מהיו"ר, אוי לנו. זה יביא לתוהו ובוהו בתנועה. נרסק את התנועה מבפנים ונרסק את הליכוד". בהמשך חידד נתניהו את האיום: "כל מה שהצלחנו להציל את הליכוד מ-12 מנדטים – הכול יתרסק וייפול. אם מאבדים את הקברניט הנחוש והאחראי, המטוס מתרסק".

הכינוס הוא חלק מסדרת כינוסים הנערכת בשבועות האחרונים. בשל מצבו הפוליטי הרעוע של נתניהו בקרב הפעילים שחשים כי הוא נטש את השטח, יצא ראש הממשלה בשבועות האחרונים למסע שכנועים. בין היתר, הוא נפגש בביתו עם עוזרים פרלמנטריים, יועצים וגם ראשי רשויות, על מנת להבטיח רוב בהצעה לסדר היום שיגיש בפני הוועידה.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully