וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחלום למציאות": צפו במטוס האימון החדש של צה"ל

20.3.2014 / 17:16

חיל האוויר קיבל לידיו בטקס באיטליה את מטוס ה"לביא" – מטוס האימונים החדש שיחליף את מטוסי הסקייהוק שמשמשים את החיל 40 שנה. "'הלביא' - קפיצת מדרגה בהדרכת טייסי העתיד"

צילום: דוברות משרד הביטחון, עריכה: יאיר דניאל

מטוס האימונים החדש של חיל האוויר נכנס לפעולה: חיל האוויר קיבל לידיו אחר הצהריים (חמישי) את מטוס ה"לביא" בטקס באיטליה, לאחר שבימים האחרונים עבר טיסת בכורה מוצלחת ראשונה. שני המטוסים הראשונים צפויים להגיע לישראל בקיץ הקרוב, כשנתיים בלבד ממועד חתימת העסקה. בטקס שנערך במפעלי חברת "אירמאקי" האיטלקית נכחו ראש מנהל הרכש במשרד הביטחון, תא"ל (מיל') שמואל צוקר, בכירי משרד הביטחון וחיל האוויר, ומנכ"ל אירמאקי ג'יאורדו ג'יאוספה.

חיל האוויר התלבט בין מטוס מתוצרת קוריאה הדרומית למטוס האיטלקי ולבסוף הכריע לטובת האחרון. משרד הביטחון ניהל את העסקה ורכש 30 מטוסי אימונים והדרכה מדגם M346. המטוסים יסופקו במהלך השנתיים הקרובות, על-פי קצב ייצור מוערך של כ-1.5 מטוסים בחודש.

ראש מנהל הרכש במשרד הביטחון, תא"ל (מיל') שמואל צוקר אמר כי מטוס 'הלביא' יהווה קפיצת מדרגה בהדרכת טייסי העתיד, ויכשיר אותם לדור הבא של מטוסי הקרב בחיל האוויר. "משרד הביטחון פועל לזרז ככל הניתן את אספקת המטוסים. זאת במטרה לאפשר את החלפת מטוסי הסקייהוק הוותיקים, המשמשים כבר כ-40 שנה את מערך ההדרכה של חיל האוויר, ולשפר את בטיחותם של חניכי הטיס", הוסיף צוקר.

עוד ידיעות בנושא צבא וביטחון:
הסמג"ד שנפצע בגבול סוריה: רוצה לחזור לגדוד
מתח במערכת הביטחון: אסד יגיב למתקפת חיל האוויר?
אלוף פיקוד צפון: "המצב נפיץ, ניצוץ בגבול יכול להצית עימות"

טקס גלילת מטוס האימונים הבא שמשרד הביטחון רכש עבור חיל האוויר - "הלביא". מרץ 2014. משרד הביטחון
משרד הביטחון רכש 30 מטוסי אימון. מטוס ה"לביא"/משרד הביטחון

תא"ל (מיל') צוקר אמר לוואלה! חדשות: "החלום הופך למציאות. מדובר במטוס מאוד מתקדם שישנה אופן האימון של פרחי הטיס מקצה לקצה. יש לו מערכות שליטה ובקרה מתקדמות. הוא יותר בטיחותי כי יש לו מנועים, אוויוניקה מתקדמת, קוקפיט איכותי ותשתיות שישנו את אופי ההכשרה".

רכש מטוסי האימון הינו חלק מעסקת תמורות ענקית, שנחתמה בחודש יולי 2012 בין ממשלות ישראל ואיטליה. את העסקה הובילו אגפי משרד הביטחון (מנה"ר, מפא"ת, אגפי התקציבים והכספים) וכן משלחת הרכש של המשרד בניו יורק. במסגרת העסקה חתמה ממשלת איטליה על עסקאות רכש גומלין עם התעשיות הביטחוניות הישראליות, בהיקף של למעלה מארבעה מיליארד שקלים. עסקת התמורות, וחוזה אחזקת המטוסים למשך 25 שנה, שנחתם במקביל, צפויים להזרים מיליארדי שקלים לתעשיות הביטחוניות הישראליות, לאפשר פיתוח טכנולוגיות מתקדמות, ולהבטיח את מקום עבודתם של רבים. יצוין כי המטוס יתוחזק על ידי התעשייה האווירית וחברת אלביט.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully