וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרידי דינוזאור "התרנגולת מהגיהנום" התגלו בארה"ב

20.3.2014 / 9:30

חוקרים אמריקנים זיהו מאובנים של הייצור הפרה-היסטורי אנזו ויילי, "בעל מראה אבסורדי". לטענת החוקרים, זו הדוגמה המובהקת ביותר של הזן הספציפי הזה שהתגלתה אי פעם

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

מדענים זיהו לאחרונה מאובנים של דינוזאור מסוג "אנזו וויילי" בשטח שבין המדינות דקוטה הצפונית ודקוטה הדרומית, באזור בעל משמעות היסטורית המכונה "עמק הדינוזאורים" בשל השרידים הרבים שנמצאו בו לאורך השנים. לטענת החוקרים, ממוזיאון קרנגי להיסטוריה של הטבע בפיטסבורג שבפנסילבניה, מדובר בדוגמה המובהקת ביותר של הזן הספציפי הזה שהתגלתה אי פעם.

עוד בוואלה! חדשות:
עדות מהמפץ הגדול: למה התגלית כל כך מסעירה אותנו?
צפו: הפרופסור מקבל בשורה קוסמית ששווה פרס נובל
מדהים: צפו בצוללן שמהפנט כרישים ומשחק איתם

איור של המין החדש של הדינוזאור מסוג" אנזו ויילי", שנמצא בארצות הברית. רויטרס
איור של ה"אנזו ויילי"/רויטרס

השרידים שהתגלו מאפשרים להרכיב תמונה מפורטת למדי של הזן, שנותר מסתורי מאז התגלו לראשונה עצמותיו לפני כמאה שנה. מהמאובנים שהתגלו ניתן ללמוד כי החיה הפרה-היסטורית התנשאה לגובה של שלושה מטרים וחצי, היה לה ראש הדומה לראש של ציפור, מקור חסר שיניים, כרבולת מוזרה שיצאה מגולגלתה, טפרים גדולים ומחודדים ורגליים ארוכות שהיו ככל הנראה מכוסות בנוצות. "מדובר במפלצת-תרנגולת בעלת מראה אבסורדי למדי", אמרה בחיוך חוקרת המאובנים, אמה צ'צ'נר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
איור של המין החדש של הדינוזאור מסוג" אנזו ויילי", שנמצא בארצות הברית. רויטרס
שלד של הדינוזאור המוצג במוזיאון קרנגי להיסטוריה של הטבע בפיטסבורג/רויטרס

"אנזו וויילי" חי בסוף עידן הדינוזאורים לפני כ-65 מיליון שנה ונמחה מעל הפני האדמה בשל פגיעת המטאור העצום בכדור הארץ. על פי הידוע, הוא חי בסביבה לחה, חמה ומשופעת בנהרות וביצות. האזור היה משופע בצמחייה והדינוזאורים שחיו בסביבה ניזונו, ככל הנראה, מהצמחים בסביבה. לצדם חי גם אחד הטורפים המסוכנים שידע כדור הארץ, הטי-רקס.

"יש ל'ווילי" שם חיבה, 'התרנגולת מהגיהנום', ואני חושב שזה תיאור די טוב", אמר מאט למאנה, חוקר מאובנים ממוזיאון הטבע בפיטסבורג. "אם היית יכול להיכנס למכונת זמן ולחזור לאזורה המערבי של צפון אמריקה בסוף עידן הדינוזאורים ולראות כזה דבר, הייתי אומר שהתגובה הראשונה שלך תהיה, 'איזו ציפור מוזרה'". לדבריו, "זה לא היה נראה כמו הדימוי המוכר שיש לאנשים על דינוזאורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully