וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדהים: צפו בצוללן שמהפנט כרישים ומשחק איתם

בסרטון שעלה ליוטיוב ניתן לראות כריש באורך שלושה מטרים, שתקף לא פעם בני אדם, מוכנס למצב היפנוטי במהלכו צוללן מאזן אותו על כף ידו. צפו בסרטון ואל תנסו את זה בבית

צוללן מהפנט כריש. יוטיוב, צילום מסך
צוללן מהפנט כריש/צילום מסך, יוטיוב

כרישים אינם ידועים בתור חיות ידידותיות במיוחד לבני אדם, אולם צוללן באיי הבהאמה הוכיח כי בעזרת תרגיל קטן והרבה אומץ, ניתן לאלף את הכרישים המקומיים, לאזן אותם על כף היד ואפילו ללטף אותם על האף.

צוללן מהפנט כריש. יוטיוב, צילום מסך
צוללן מהפנט כריש/צילום מסך, יוטיוב

בסרטון שמתעד את המפגש ניתן לראות את הצוללן נוגע בכרישים, מלטף אותם ומחזיק אותם בידיו. לא מדובר פה בחיית מחמד חמודה - זהו כריש באורך של שלושה מטרים שבעבר תקף לא פעם בני אדם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

צפו בסרטון ו - אל תנסו את זה בעצמכם!

איך בדיוק זה קרה? בסרטון ניתן לראות את הצוללן מכניס את הכריש למצב היפנוטי מיוחד של בעלי חיים, המוכר בשם "שיתוק עמוק", (tonic immobility). בטסע, חיות נכנסות לקיפאון כי הן יודעות שכאשר הן בתנועה יש יותר סיכוי שייחשפו. בהמשך, כשהאיום מתקרב יותר ויותר לחיה, היא נכנסת למצב של tonic immobility, שמטרתו מצד אחד היא לחקות מוות, כדי שהאיום יעזוב וילך, ומטרה שנייה היא הפרשה של מורפינים, המכניס את החיה לקהות חושים וכך יקל עליה את הכאב במידה והיא תטרף. הכנסתו של כריש למצב כזה של שיתוק אינה כואבת ולא גורמת לו כל נזק – גופני או נפשי. כרישים מסוגלים להימצא במצב שכזה במשך כ-15 דקות. הצוללן שצולם בסרטון טוען כי הכניס את הכריש למצב הזה באמצעות ליטוף של קולטנים הנמצאים בחוטמו של הכריש.

צוללן מהפנט כריש. יוטיוב, צילום מסך
צוללן מהפנט כריש/צילום מסך, יוטיוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully